در سالهای اخیر، کاهش عمده فروش گوشیهای موبایل به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. چندی پیش، گزارش Canalys نشان داد که فروش جهانی گوشیهای هوشمند در سهماهه دوم 2022، 9 درصد کاهش یافته است. همچنین انتظار میرود که وضعیت در ماههای آینده نیز وخیمتر شود. بر این اساس، بهنظر میرسد که سامسونگ از قبل این سقوط را پیشبینی کرده زیرا طبق گزارشها، این شرکت هدف فروش گوشی های هوشمند خود برای سال 2022 را کاهش داده است.
بر اساس گزارش نشریه کرهای TheElec، سامسونگ درحال ارزیابی مجدد استراتژی تولید خود برای سال 2022 است. این شرکت هدف فروش گوشیهای هوشمند خود برای سال جاری را از 300 میلیون دستگاه قبلی به 260 میلیون دستگاه تغییر داده است.
همچنین لازمبهذکر است که هدف اولیه تولید این شرکت، 334 میلیون گوشی هوشمند بوده است. از مجموع 334 میلیون دستگاه، 284 میلیون در تأسیسات خود سامسونگ تولید میشد، درحالیکه 50 میلیون باقیمانده به تولیدکنندگان مشترک توسعه در چین واگذار میشد. بااینحال، این شرکت درحالحاضر در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و گزارش شده است که اعداد را اصلاح کرده است.
طبق بیان این نشریه، شرکت کرهای درنظر دارد بین اکتبر تا نوامبر 34 میلیون دستگاه تلفن هوشمند را بهتنهایی تولید کند. این مقدار بسیار کمتر از سهماهه قبلی و دوره زمانی مشابه سالهای گذشته است.
بهعنوانمثال، سامسونگ در سال 2020 بهدلیل همهگیری کرونا با چالشهای زیادی مواجه شد اما همچنان 250 میلیون گوشی هوشمند به فروش رساند. همهگیری در سال 2021 کمی کاهش یافت که بهوضوح بهنفع شرکت بود زیرا 300 میلیون دستگاه تولید کرده و 270 میلیون از آنها را عرضه کرد. حال هدف جدید آنها برای سال 2022 کمتر از این مقدار است، حتی اگر واحدهای پیشبینیشده را با موفقیت بهفروش برساند که بعید است.
بهگفتهی منابع، کاهش اهداف در سال جاری بهدلیل افزایش تورم، کاهش تقاضای مصرفکننده و مشکلات زنجیره تأمین است. نهتنها سامسونگ، بلکه تقریباً تمامی تولیدکنندگان از این مشکلات رنج میبرند. در این میان، تنها شرکتی که بهنظر میرسد تحت تأثیر قرار نگرفته، اپل است.
نظر شما پیرامون کاهش اهداف فروش گوشی هوشمند سامسونگ در سال 2022 چیست؟