حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی واچ ۵ ضخیم‌تر و سنگین‌تر از چیزی است که سامسونگ ادعا کرده است!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ساعت هوشمند، سامسونگ

نسل جدید ساعت‌های هوشمند گلکسی سامسونگ بالاخره در آنپکد ۲۰۲۲ معرفی شدند تا علاوه بر اینکه جدیدترین تجربه ممکن را برای کاربران سامسونگ ارائه دهند، مشکلات نسل قبلی را نیز برطرف سازند. اما گویا گلکسی واچ ۵ ضخیم‌تر و سنگین‌تر از چیزی است که سامسونگ ادعا کرده است. با ترنجی همراه باشید.

گلکسی واچ ۵ ضخیم‌تر و سنگین‌تر از چیزی است که سامسونگ ادعا می‌کند

مدل‌های گلکسی واچ ۵ سامسونگ بالاخره معرفی شدند و پیکسل واچ گوگل و واچ سری ۸ اپل نیز قرار است در آینده معرفی و عرضه شوند. مواردی که در مورد بهترین ساعت‌های هوشمند بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند، اندازه صفحه نمایش، ویژگی‌های بخش سلامت، تناسب اندام و حسگرها، عمر باتری، نرم‌افزار و ابعاد آن می‌باشد. به نظر می‌رسد بسیاری از تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند در مورد آخرین مورد، با کاربران خود کاملا صادق نبوده‌اند.

گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو رسما معرفی شدند: ساعت های هوشمند ۲۰۲۲ سامسونگ

گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو نسبت به نسل‌های قبلی خود ارتقاء زیادی ندارند. اما حداقل یکی دو مورد از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کاربران سامسونگ با نسل قبلی آن داشتند را برطرف می‌کند که عبارتند از ظرفیت باتری و سرعت شارژ. پوشیدنی‌های جدید به نمایشگر کریستالی یاقوت کبود برای کمک به دوام بیشتر مجهز شده‌اند و همچنین دارای سنسور دمای بدن جدیدی هستند و حتی دارای یک انحنایی در بخش پشتی هستند تا سنسورها تماس بهتری با مچ دست داشته باشند. به غیر از آن، One UI Watch 4.5 مجموعه‌ای از ویژگی‌های قابل دسترسی جدید را اضافه می‌کند و نسخه پرو نیز دارای یک قاب تیتانیومی است.

گویا در طول معرفی، سامسونگ نحوه اندازه‌گیری ضخامت دستگاه را تغییر داده است

تا اینجا همه چیز خوب به نظر می‌رسد. اما گویا سامسونگ با ما در مورد ضخامت و وزن این ساعت‌ها کاملا صادق نبوده است. این مسئله خیلی مهم است، زیرا نسخه پرو مشابه یک هیولای در دنیای ساعت‌های هوشمند است و شاید آخرین چیزی که می‌خواهید این است که سامسونگ اندازه آن را دست کم بگیرد. یوتیوبری به نام DC Rainmaker، نظراتی را در اینترنت مشاهده کرد که ادعای ضخامت ۱۰.۵ میلی متری را قبول نمی‌کردند.

گلکسی واچ ۵

با توجه به اینکه گلکسی واچ اکتیو ۲ ضخامتی معادل ۱۰.۹ میلی‌متر دارد، کنجکاوی این یوتیوبر برانگیخته شد. بنابراین او ابزار کالیبراسیون و ترازو خود را بیرون آورد و متوجه شد که سامسونگ نیز در گمراه کردن مصرف کنندگان در مورد ضخامت ساعت هوشمند جدید خود دستی بر آتش دارد. البته این یک روند گسترده در صنعت محصولات هوشمند است و تنها دو شرکت معروف از آن اجتناب می‌کنند.

اگر به سایت رسمی سامسونگ بروید، برگه مشخصات این دستگاه می‌گوید که این ساعت ۴۰ میلی‌متری، یعنی گلکسی واچ ۵ حدود ۲۸.۷ گرم وزن و ابعادی معادل ۳۹.۳ در ۴۰.۴ در ۹.۸ میلی‌متر داردو نسخه پرو ۴۵ میلی‌متری نیز ۴۶.۵ گرم وزن و ابعادی معادل ۴۵.۴ در ۴۵.۴ در ۱۰۵ میلی‌متر دارد. در واقعیت، اینطور نیست و ساعت ۴۰ میلی‌متری Watch 5 در واقع نزدیک به ۱۳ میلی‌متر ضخامت دارد، بنابراین ۳۰ درصد ضخیم‌تر از آن چیزی است که سامسونگ گفته است. این تمام ماجرا نیست، زیرا این ساعت در بخش وزن نیز سنگین‌تر است.

همیشه ساعت خود را بدون بند وزن کنید زیرا این کار اختیاری است (!)

به طور مشابه، حتی مدل ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۵، که ضخامتی معادل ۹.۸ میلی‌متر دارد و وزن آن ۳۳.۵ گرم است، در واقع بیش از ۱۳ میلی‌متر ضخامت و وزنی معادل ۵۵ گرم دارد. DC Rainmaker می‌گوید که سامسونگ در اینجا کاملا دروغ نمی‌گوید، زیرا می‌گوید این وزن شامل بندها نمی‌شود و اگر بندها برداشته شوند، به وزن مشخصات رسمی می‌رسیم. اما واقعا چه کسی از این ساعت‌ها بدون بند استفاده می‌کند…؟!

گلکسی واچ ۵

به گفته PhoneArena، سامسونگ ادعا می‌کند که ضخامت این دستگاه ۱۰.۵ میلی‌متر است و وزن آن نیز ۴۶.۵ گرم است، اما در واقع ۵۰ درصد ضخامت آن بیشتر است، یعنی ۱۵ میلی‌متر ضخامت دارد. لازم به ذکر است که سامسونگ تنها برندی نیست که مصرف کنندگان را گمراه می‌کند، زیرا این یوتیوبر متوجه شده است که اپل، گارمین و پولار همگی ضخامت ساعت‌های خود را کمتر از حد واقعی اعلام می‌کنند و Fitbit و Wahoo تنها شرکت‌هایی هستند که در مورد ارائه مشخصات دقیق آن، صادق هستند.

بنابراین، چنین موضوعی ما را به این سوال می‌رساند که واقعا این شرکت‌ها چه چیزی را اندازه‌گیری می‌کنند؟ خب اپل و گارمین ظاهرا برآمدگی سنسور را کنار گذاشته‌اند، اما سامسونگ پا را فراتر گذاشته و به هیچ وجه به پشت ساعت‌ها نگاهی نمی‌ندازد و فقط دیواره کناری را در محاسبه خود لحاظ می‌کند. از نظر سامسونگ، احتمالا بخش حسگر ساعت‌های هوشمند به نوعی در پوست ناپدید می‌شود، اما همچنان درست نیست که حتی یک سلب مسئولیت برای توضیح اینکه بخش حسگر در محاسبات وزن و ضخامت گنجانده نشده است، وجود ندارد.

در نهایت، این برآمدگی تنها حدود یک یا دو میلی‌متر به آن می‌افزاید، بنابراین کلاهبردار واقعی در اینجا سامسونگ است، زیرا نسخه پرو حدود ۵ میلی‌متر ضخیم‌تر از ضخامت ادعا شده است و این شرکت فکر می‌کند خوب است که اصلا قسمت پشتی را اندازه نگیرد. جدای از بحث وزن و ضخامت، گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو، ساعت‌های بسیار محکمی به نظر می‌رسند و در حال حاضر در وضعیت پیش‌سفارش هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان