حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری شبکه 6G در آینده قابلیت‌هایی فراتر از سرعت بیشتر را ارائه می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اینترنت، شبکه 6G، واقعیت افزوده (AR)

هر نسل از شبکه‌های اینترنتی، تغییرات بسیار زیادی در سرعت ارتباطات را به همراه دارد. اما حالا بر اساس اطلاعات جدیدی که توسط شرکت ارتباطی اریکسون منتشر شده است، فناوری شبکه 6G در آینده قابلیت‌هایی فراتر از سرعت بیشتر را ارائه می‌دهد. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

فناوری شبکه 6G در آینده قابلیت‌هایی فراتر از سرعت بیشتر را ارائه می‌دهد

در طول کنفرانس جهانی 5G، ژانگ یونگتائو، معاون مدیر کل بخش فناوری شرکت اریکسون در چین، در طی مصاحبه‌ای گفت که شبکه 6G، صرفا یک افزایش سرعت ساده نیست. او ادعا می‌کند که شبکه 6G، یکپارچگی مجازی و واقعیت را ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این، او معتقد است که ارتباطات هولوگرافیک از داستان‌های علمی تخیلی (مانند جنگ ستارگان) به واقعیت تبدیل می‌شود و در آینده به بالاترین سطح کیفی خود می‌رسد.

فناوری شبکه 6G

با ادامه توسعه روند گسترده شبکه 5G در چین، شبکه 6G نیز به یک موضوع داغ در صنعت فناوری تبدیل شده است. در این نشست ارتباطی، شرکت اریکسون، گزارش نوآوری و چشم انداز خود را منتشر کرد و چهار سناریو برای سال ۲۰۳۰ پیشنهاد کرد. این چهار سناریو شامل اینترنت، اتصال هوشمند، دنیای فیزیکی قابل برنامه ریزی به صورت دیجیتال و اتصال پایدار در کل جهان است. فناوری‌های پشتیبان پشت آن نیز شامل اتصالات بی‌نهایت، سیستم‌های قابل اعتماد، شبکه‌های شناختی و قدرت محاسباتی است.

وی گفت که در آینده همه ماشین‌ها به هم متصل خواهند شد که در این صورت می‌توانیم تصویری شفاف از دنیای دیجیتال را در دنیای فیزیکی نیز ایجاد کنیم. بر این اساس، اریکسون نظرات خود را در مورد شبکه 6G مطرح کرد. این شرکت معتقد است که شبکه 6G، صرفا یک افزایش سرعت ساده نیست، بلکه در واقع یکپارچگی مجازی را ایجاد می‌کند. جهان فیزیکی دارای ادراک، عمل و تجربه است. همه این موارد را می‌توان در دنیای دیجیتال نیز مجازی سازی و برنامه ریزی کرد. علاوه بر این، تغییرات در دنیای فیزیکی با تغییرات در دنیای دیجیتال قابل هماهنگی است.

چگونه نسل ششم اینترنت، یکپارچگی مجازی و واقعیت را ایجاد خواهد کرد

تعداد زیادی از منابع داده را می‌توان از دنیای فیزیکی به دنیای دیجیتال برد و دنیای دیجیتال را تجزیه و تحلیل کرد. پس از شبیه سازی، نتایج می‌توانند در دنیای واقعی از طریق درایورهای مختلف کار کنند. به این ترتیب می‌توان گذشته را ردیابی و تحلیل کرد و آینده را نیز شبیه سازی و پیش‌بینی کرد. بر اساس تصورات فوق، اریکسون شش حوزه نوآوری را اعلام کرده است. این حوزه‌های نوآوری شامل ارتباطات دوطرفه دیجیتال، ارتباطات هولوگرافیک، یادگیری ترکیبی، تجربه هماهنگ و ترکیبی، ارتباطات بدون قطعی و همچنین نوآوری‌های تکنولوژیکی است.

فناوری شبکه 6G

در میان همه آن‌ها، ژانگ یونگتائو معتقد است که ارتباطات هولوگرافیک از داستان‌های علمی تخیلی به دنیای واقعیت وارد خواهد شد. او فاش می‌کند که پروژه نوآوری داخلی اریکسون، یک ارتباط هولوگرافیک نسبتا ساده ایجاد کرده است، با استفاده از یک دوربین و حسگر لیدار، یک سیستم تشخیص سه‌بعدی برای تولید منبع داده و سپس اتصال عینک‌های واقعیت افزوده از طریق تلفن همراه برای تولید جلوه تصویر هولوگرافیک.

این روش در واقع باعث می‌شود که ارتباطات هولوگرافیک از دنیای علمی تخیلی به دنیای واقعیت وارد شوند. این مورد استفاده از قبل این قابلیت را دارد که شبه تجاری باشد. ژانگ یونگتائو ادعا می‌کند که در مرحله بعدی، اپلیکیشن‌هایی مانند AR و ارتباطات هولوگرافیک سود بیشتری خواهند داشت. چشم انداز آن نیز زیبا است و برای تحقق بخشیدن به این دیدگاه‌ها، قابلیت‌های شبکه 6G، باید مرحله به مرحله ایجاد شوند.

برای تکامل شبکه در دهه آینده، ژانگ یونگتائو برخی از رویکردها را فهرست کرده است. این رویکردها شامل یک ایجاد زیرساخت توانمند و کاوش واقع بینانه است. در حالی که یک زیرساخت مستحکم شامل ارائه راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات کوتاه‌مدت و در عین حال پایه‌ریزی برای آینده است، اکتشاف واقع‌ بینانه به کاوش در حوزه‌های فناوری استراتژیک و در عین حال دستیابی به استانداردسازی و قابلیت همکاری در تحقیقات آینده می‌باشد.

برنامه سامسونگ برای توسعه اینترنت 6G منتشر شد

به گفته شرکت ERICSSON، پایان یافتن توسعه شبکه 5G کمی دور از انتظار است. وی اشاره می‌کند که زیرساخت محکم همه جنبه‌های ساخت شبکه را شامل می‌شود، زیرا بسیاری از پتانسیل‌های 5G هنوز در حال توسعه هستند. به طور خاص، از نظر وضعیت سرمایه گذاری روی شبکه 5G، اریکسون معتقد است که هنوز جای زیادی برای بهبود این شبکه وجود دارد. علاوه بر این، داده‌های خارجی موسسه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ادعا می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ حدود ۳.۶ میلیون ایستگاه پایه 5G اضافی ایجاد خواهد شد.

به گفته PhoneArena، بسیاری از قابلیت‌های شبکه 5G که ما امروز می‌بینم، به آرامی در حال شکل‌گیری هستند. باید به دو مورد مهم یعنی دنیای متاورس و دنیای دیجیتال اشاره کنیم. فقط با تکیه بر XR، از جمله ارتباطات هولوگرافیک و در صورت گسترش آن، تقاضا برای افزایش ترافیک شبکه و افزایش ظرفیت شبکه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. این بدان معناست که ده‌ها هزار ایستگاه پایه در آینده ایجاد خواهند شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان