حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوار جستجو لانچر پیکسل در اندروید ۱۳ تغییرات مهمی خواهد داشت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اندروید ۱۳، گوگل

هر نسل و در هر نسخه از اندروید، شرکت گوگل همواره در تلاش است تا علاوه بر بهبود رابط کاربری، تجربه کاربری بخش‌های مختلف را نیز بهبود ببخشد. بنابر همین سیاست همیشگی، گویا نوار جستجو لانچر پیکسل در اندروید ۱۳ تغییرات مهمی خواهد داشت. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

نوار جستجو لانچر پیکسل در اندروید ۱۳ تغییرات مهمی خواهد داشت

به گفته 9to5Google، با انتشار اندروید ۱۳، قسمت جستجو در پایین صفحه اصلی Pixel و قسمت جستجو در بالای کشوی برنامه‌ها، هر دو دارای قابلیت‌های یکسانی هستند که به شما امکان می‌دهد تا وب سایت‌ها، برنامه‌ها، مخاطبین و حتی میانبرهای برنامه‌ها را جستجو کنید. اگر از هر کدام از آن‌ها، هیچ نتیجه‌ای یافت نشود، علاوه بر جستجو و تنظیمات گوگل، لینک‌هایی برای جستجو در YouTube، Google Maps و فروشگاه Google Play دریافت خواهید کرد.

نوار جستجو لانچر پیکسل در اندروید ۱۳

با توجه به اینکه گوگل هنوز برنامه بتای اندروید ۱۳ را اجرا می‌کند، اکنون چندین گزینه مختلف را آزمایش می‌کند. در یک مورد آزمایشی، وقتی کاربر پیکسل کشوی برنامه را باز می‌کند و در قسمت جستجوی بالای صفحه، نام برنامه‌ای را که روی تلفنش نصب نشده تایپ می‌کند، نتایجی را از فروشگاه Google Play دریافت می‌کند که شامل نام توسعه‌ دهنده و رتبه بندی برنامه تحت عنوان From this device، قابل مشاهده است. با ضربه زدن روی هر یک از نتایج نشان داده شده، می‌توانید به لیست آن برنامه در فروشگاه نرم‌افزاری گوگل بروید.

گوگل در حال جمع‌آوری بازخورد درباره این قابلیت جدید از کاربران Pixel از طریق برنامه Google Opinion Rewards است. برای کسانی که نمی‌دانند، این برنامه در واقع یک اپلیکیشن فوق‌العاده کاربردی است، زیرا هر بار که نظر شما در مورد موضوعی درخواست می‌شود، مقداری اعتبار فروشگاه Google Play در اختیار شما قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، نویسنده این مطلب می‌گوید که اخیرا با استفاده از ارسال بازخورد در این برنامه‌، توانسته است نسبت به خرید نسخه توسعه یافته فیلم پرطرفدار That Thing You Do اقدام کند و آن را خریداری نمایند که اکنون این فیلم در پیکسل ۶ پرو وی قرار دارد.

نوار جستجو لانچر پیکسل در اندروید ۱۳

به گزارش PhoneArena، این برنامه به ترتیب از App Store و Play Store برای کاربران iOS و Android در دسترس است. این برنامه از کاربران Pixel پرسیده است که آیا آن‌ها محتوای درون دستگاه را در کادر جستجوی صفحه اصلی پیکسل جستجو کرده‌اند یا خیر. همچنین از آن‌ها می‌پرسد که هدف کاربر از زمانی که از آن باکس جستجو برای یافتن محتوای روی دستگاه استفاده می‌کرده است، چه بوده؟ پاسخ‌های از پیش ارسال شده که کاربر می‌تواند از بین آنها انتخاب کند عبارتند از:

پیدا کردن یا مدیریت تنظیمات تلفن.
پیدا کردن یا مرور کردن محتوای یک برنامه.
پیدا کردن اطلاعات تماس یک فرد خاص.
پیدا کردن مطالب در وب سایت‌ها.
انجام اقدامی در برنامه‌‌‌ها، مانند ارسال یک متن.
پیدا کردن برنامه‌ای که روی گوشی شما نصب نشده است.
و موارد دیگر…!

گوگل همچنین می‌خواهد بداند که کاربران پیکسل پس از دیدن نتایج وب و برنامه در این باکس جستجو، چقدر احساس راحتی یا ناراحتی دارند. پاسخ‌های از پیش ارسال شده از بسیار ناراحت کننده تا بسیار راحت وجود دارند. تا زمانی که نسخه نهایی اندروید ۱۳ عرضه شود، این شرکت از این اطلاعات برای تغییر قابلیت‌های باکس جستجو در پایین صفحه اصلی و بالای لانچر پیکسل استفاده خواهد کرد. نظر شما درباره تغییرات نوار جستجو لانچر پیکسل در اندروید ۱۳ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان