حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین لانچرهای اندرویدی: با این ١۵ لانچر، جلوه‌ای جدید به گوشی خود ببخشید!

سیستم عامل اندروید، دارای قابلیت‌های ویژه‌ای برای شخصی سازی است. به طوری که حتی اگر شما از رابط کاربری گوشی خود خوشتان نمی‌آید، می‌توانید از کاستوم آرم‌های متنوع استفاده کنید! اما در این بین، افرادی هستند که علاقه‌ای به دردسرهای کاستوم رام ندارد. بنابراین، این دسته از افراد بهتر است به سراغ لانچرهای شخص ثالث در اپ استورها بروند. در نتیجه، اگر می‌خواهید جلوه‌ای جذاب و جدید را به گوشی اندرویدی خود ببخشید، با ما همراه باشید. در این مطلب، ما نگاهی به بهترین لانچرهای اندرویدی داریم.

نگاهی به ١۵ عدد از بهترین لانچرهای اندرویدی

همان طور که گفتیم، ممکن است شما از ظاهر فعلی گوشی یا تبلت اندرویدی خو خسته شده باشید. بنابراین، قصد دارید تا ظاهری تازه را به دستگاه اندرویدی خود وارد کنید. شایان ذکر است که لانچرها، می‌توانند ساده‌ترین و بی دردسترترین راه باشند. با این وجود، ممکن است در انتخاب بین خیل عظیمی از لانچرهای اندرویدی مردد باشید. بر اساس مطلبی از Tom’s Guide، یک تغییر در ظاهر و یا تغییراتی در آیکون و نوار جستجو، تم‌های مختلف و اضافه شدن امکانات جدید، از قابلیت‌هایی هستند که یک لانچر در اختیار شما می‌گذارد.

ظاهر سیستم عامل اندروید و امکانات آن، هر سال در حال تغییر است. با این وجود، شما می‌توانید از لانچرهای مختلفی استفاده کنید که حتی می‌توانند از رابط کاربری شما کارایی بیشتری داشته باشند! ما در این مطلب، قصد داریم تا نگاهی به ١۵ تا از بهترین لانچرهای اندرویدی موجود در اپ استور گوگل پلی داشته باشیم. به طور کلی، گوشی‌های جدید و به روز، نیازی به نصب لانچر ندارند. اما اگر دستگاه اندرویدی شما قدیمی شده است و مانند سابق نیست، ممکن است که بخواهید لانچرهای جدید را امتحان کنید! یافتن یک لانچر، بیشتر به سلیقه شخصی شما مربوط می‌شود. با این وجود، ما لیستی از بهترین لانچرهای اندرویدی را برای شما جمع آوری کرده‌ایم. این لانچرها، به ترتیب رتبه بندی شده‌اند. اما ممکن است شما یک لانچر را بیش از دیگری بپسندید. بنابراین، بهتر است طبق سلیقه شخصی خود عمل کنید!

در لیست زیر، ١۵ لانچر برتر اندرویدی قرار داده شده است. در زیر اسم هر لانچر، ما نگاهی کلی به قابلیت‌ها و جزئیات این لانچرهای اندرویدی داریم. هر لانچر، می‌تواند برای شما کارایی خاص و متفاوتی داشته باشد. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم تا گزینه‌های مورد پسند را امتحان کنید و سپس تصمیم به استفاده از آن بگیرید!

١- نوا لانچر: برترین و محبوب‌ترین! 

بهترین لانچرهای اندرویدی - لانچر اندرویدی Nova

کم‌تر کسی پیدا می‌شود که نوا لانچر را نشناسد. حتی اگر به سراغ نصب لانچرها نرفته باشید، احتمالاً نوا لانچر را می‌شناسید. این لانچر، به طور کلی محبوب‌ترین و جذاب‌ترین لانچر اندرویدی محسوب می‌شود. نوا لانچر، سریع، پولیش خورده و زیبا است. همچنین قابلیت‌های شخصی سازی آن بالا است. بنابراین، شما می‌توانید با استفاده از این لانچر، حتی سرعت دستگاه‌های قدیمی خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید! حدوداً ٣ سال پیش بود که نوا لانچر مرز ۵٠ میلیون دانلود را نیز رد کرد.

 

نوا لانچر یکی از پرطرفدارترین لانچر‌های اندرویدی بیش از 50 میلیون بار دانلود شده است

 

گزینه‌های شخصی سازی زیادی در Nova Launcher وجود دارند. از تم‌های رنگی جذاب گرفته تا آیکون پک‌های مختلف، تنظیم انیمیشن‌های باز شدن برنامه، فرمان‌های لمسی شخصی سازی شده، پشتیبانی مرتب و مواردی جذاب، همگی در Nova Launcher یافت می‌شوند. اگر می‌خواهید که نسخه کامل نوا لانچر، یعنی Nova Launcher Prime را تجربه کنید، باید برای خریداری آن حدود ۴.٩٩ دلار پرداخت کنید. با این حال، می‌توانید این نسخه را از برخی سایت‌ها دریافت کنید.

📥📥 دانلود آخرین نسخه Nova Launcher از Play Store 📥📥

٢- لانچر Niagara: ظاهر و طراحی جمع و جور

بهترین لانچرهای اندرویدی - لانچر اندرویدی Niagara

در همین ابتدا باید بگوییم که لانچر نیاگارا، یک تقریباً یک لانچر خالص و بدون عوامل مزاحم است. به طوری که شما می‌نمایند اعلان‌های خود را از طریق دسترسی‌های آسان این رابط کاربری، مشاهده کنید. در نتیجه، نیازی به نگرانی در مورد حضور موارد اضافی در این لانچر نیست. اعلان‌های به طور خودکار بر روی مرکز صفحه نمایش داده می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را فوراً پاسخ دهید. همچنین هرزنامه‌ها به صورت خودکار فیلتر می‌شوند. از سوی دیگر، کشوی برنامه‌ها، اپلیکیشن‌های مورد علاقه شما را در بالا سنجاق می‌کند تا به سادگی آن‌ها را اجرا کنید. گفتنی است که ویجت‌های جذاب و میانبرهای جالبی در این لانچر موجود هستند. با این وجود، طراحی Niagara Launcher بسیار مینیمالستی و ساده است. در نتیجه، شاهد یک لانچر شلوغ نیستیم. این لانچر، به صورت مکرر به روزرسانی می‌شود و دارای پشتیبانی خوبی است.

📥📥 دانلود آخرین نسخه لانچر Niagara از Play Store 📥📥

٣- لانچر Smart 5: طراحی متفاوت

بهترین لانچرهای اندرویدی - لانچر اندرویدی Smart 5

ما در این بخش نیز با یک لانچر جذاب و شناخته شده روبه‌رو هستیم. این لانچر، از دیرباز یکی از لانچرهای مورد توجه و شناخته شده اندرویدی بوده است. بنابراین، طبیعی است که جزو ٣ تا از بهترین لانچرهای اندرویدی باشد. آخرین نسخه لانچر Smart 5 دارای قابلیت‌های جدید و به روزی است. چینش گل شکل Smart Launcher 5، یکی از قابلیت‌های کلیدی آن است. این چینش، به شما امکان این را می‌دهد تا برنامه‌های مورد نظر خود را ساده‌تر پیدا کنید. از طرف دیگر، کشوی برنامه‌ها و ویجت‌ها دارای قابلیت‌های جدیدتری در نسخه آخر آن هستند. در نتیجه، شما می‌توانید یک لانچر با ویژگی‌های مهم را با نصب Smart 5 Launcher به دست آورید. با این حال، برای دسترسی به برخی از ویژگی‌های دیگر در نسخه کامل این لانچر، می‌بایست ۷ دلار پرداخت کنید! اما شما می‌توانید نسخه عادی آن را در Play Store بارگیری و نصب کنید.

📥📥 دانلود آخرین نسخه از لانچر Smart 5 در Play Store 📥📥

۴- لانچر AIO: طیف وسیع امکانات

بهترین لانچرهای اندرویدی - لانچر اندرویدی AIO

شاید بعضی از لانچرها از نظر شما دارای امکانات کافی نباشند. اما لانچر AIO، از آن دسته لانچرهایی است که غنی از امکانات است. بنابراین، اگر به دنبال یک لانچر با امکانات بالا هستید، AIO یکی از گزینه‌های پیش روی شما محسوب می‌گردد. این لانچر، تمام کارهای اخیر انجام شده را به صورت یک لیست در اختیار کاربر می‌گذارد. بنابراین، اگر یادتان رفته است که در حال انجام چه کاری بوده‌اید، لانچر AIO به کمک شما می‌آید.

در حالی که این لانچر در کل رایگان است، اما برخی از ویژگی‌های آن شامل پرداخت درون برنامه‌ای هستند. در نتیجه، برای به دست آوردن برخی از ویژگی‌های نوار اعلان، ویجت‌ها و… می‌بایست آن‌ها را خریداری کنید. این لانچر، کاربر پسندترین لانچر اندرویدی نیست. اما اگر امکانات زیاد برای شما مهم است، این لانچر می‌تواند از گزینه‌های منطقی شما باشد.

📥📥 دانلود آخرین نسخه از لانچر AIO از Play Store 📥📥

۵- لانچر Hyperion

بهترین لانچرهای اندرویدی - لانچر اندرویدی Hyperion

در این قسمت، نوبت به لانچری با نام Hyperion می‌رسد. این لانچر، یک لانچر شخص ثالث با طراحی مشابه Pixel لانچر است. همچنین گفتنی است که این لانچر، طیف وسیعی از امکانات را در اختیار کاربران نود قرار می‌دهد. علاوه بر امکانات شخصی سازی که برای شخصی سازی والپیپرها و ویجت‌ها در اختیار شما قرار داده می‌شود، با استفاده از لانچر Hyperion می‌توانید تنظیماتی دلخواه را برای تم‌ها، آیکون‌ها، شفافیت و ظاهر بخش‌های مختلف رابط کاربری این لانچر و مواردی تطبیق پذیر را اعمال کنید. اکثر ویژگی‌های Hyperion رایگان هستند. اما برخی از ویژگی‌ها مانند تغییر فونت و فرمان‌های لمسی سفارشی، به صورت پولی در دسترس هستند.

📥📥 دانلود آخرین نسخه لانچر Hyperion از Play Store 📥📥

۶- لانچر Action: مشابه لانچر پیکسل

این لانچر، در ابتدا ظاهری مشابه Pixel Launcher داشت. اما پس از آن، این لانچر با دریافت به روزرسانی‌های جدید، از ظاهری جدیدتر و جذاب‌تر برخوردار شد. اکنون لانچر Action، مجهز به قابلیت‌هایی کاربردی در کنار ظاهر ترکیب شده با Pixel Launcher است. این لانچر، اکنون دارای نوار جستجوی قرصی شکل مشابه گوشی‌های Pixel گوگل است. این سبک از نوار جستجو، از اندروید ٨ آورید برداشته شده است. اما شما می‌توانید آن را حتی در گوشی خود با سیستم عامل اندروید ۵ نیز اعمال کنید. در کنار آن، بخش کشوی برنامه‌ها نیز در لانچر Action موجود است که این بخش، خود دارای ویژگی‌های شخصی سازی اختصاصی است. در نهایت، این لانچر توانایی انتخاب هوشمند رنگ‌های موجود در والپیپر را مطابق با آیکون برنامه‌ها و سلیقه شما دارد.

📥📥 دانلود آخرین نسخه لانچر Action از Play Store 📥📥

٧- لانچر شخصی سازی شده Pixel: نسخه دیگری از لانچر‌های مشابه Pixel! 

در ظاهر، لانچر شخصی سازی شده Pixel، مشابه Pixel Launcher می‌باشد. اما ما شاهد تفاوت‌هایی در این بین هستیم. در کل، ظاهر این لانچر و طراحی آیکون‌ها، تنظیمات، فونت و بسیاری موارد دیگر، مانند پیکسل لانچر است. این لانچر، مخصوص کسانی است که به گوشی‌های پیکسل علاقه خاصی دارند. این لانچر، یک لانچر رایگان با ظاهر مشابه Pixel Launcher محسوب می‌شود. حتی اگر فید گوگل و گوگل اسیستنت در گوشی شما وجود ندارند، می‌توانید از طریق این لانچر به چنین بخش‌هایی دسترسی پیدا کنید. هرچند می‌بایست برای دسترسی به آن‌ها، برخی از برنامه‌های اضافی را حذف کنید.

📥📥 دانلود آخرین نسخه لانچر شخصی سازی شده Pixel از Play Store 📥📥

۸- لانچر Apex: رقیب Nova Launcher

بهترین لانچرهای اندرویدی - لانچر اندرویدی Apex

معروفیت این لانچر، در حد و اندازه نوا لانچر است که در ابتدای لیست نیز به آن اشاره کردیم. این لانچر، دارای ویژگی‌های متعادل شده و عملکردی مناسب است. از ویژگی‌های اصلی این لانچر، می‌توان به امکان ایجاد ٩ صفحه در هوم اسکرین، یک داک اسکرول با حداکثر ۵ صفحه و مواردی از این قبیل اشاره کرد. قابلیت‌ شخصی سازی انیمیشن‌ها، ویژگی پیمایش بی‌نهایت، سبک‌های قابل شخصی سازی پوشه‌ها و سبک‌های مختلف کشوی برنامه‌ها، از دیگر ویژگی‌های لانچر Apex هستند. با پرداخت ٨.٩٩ دلار، شما می‌توانید به نسخه کامل این لانچر با ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از تم‌ها دسترسی پیدا کنید. اما در همین جا، می‌توانید نسخه معمولی آن را دانلود کنید.

📥📥 دانلود آخرین نسخه لانچر Apex از Play Store 📥📥

۹- لانچر گوشی‌های Poco: طعم گوشی‌های شیائومی در گوشی شما! 

لانچر اندرویدی Poco

شاید گوشی شما شیائومی نباشد اما قصد داشته باشید تا طعم استفاده از رابط کاربری گوشی‌های این کمپانی را بچشید. خب، پوکو خوشبختانه این امکان را به صورت عمومی در اختیار تمام کاربران اندرویدی قرار داده است. در نتیجه، شما می‌توانید از پوکو لانچر استفاده کنید! در این لانچر، می‌توانید شخصی سازی‌های مختلفی را انجام دهید. در ادامه، هر کدام از برنامه‌ها به صورت جداگانه و در سبک خود در قرار می‌گیرند. در نتیجه دسترسی به آن‌ها ساده‌تر از قبل می‌شود. هرچند پوکو لانچر در گوشی‌های غیر از کمپانی شیائومی، همان کارایی اصلی و کامل را ندارد. اما لانچر Poco می‌تواند گزینه‌های جذابی را در اختیار شما قرار دهد. از جمله آ‌ن‌ها، می‌توان به ویژگی Dark Mode و روشن کردن نمایشگر با دو بار لمس اشاره کرد. شیائومی می‌گوید که Poco Launcher به طور کلی با اندروید ١٠ سازگار است. هرچند ما شاهد نصب آن در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید بوده‌ایم.

📥📥 دانلود آخرین نسخه از Poco Launcher از Play Store 📥📥

١٠- لانچر مایکروسافت: تعامل ساده با ویندوز

هرچند مایکروسافت در بحث گوشی‌های ویندوزفونی، متحمل شکست سنگینی شد. با این وجود، مایکروسافت یک لانچر جذاب و غنی را برای کاربران اندرویدی نیز منتشر کرده است. نام این لانچر، از نام این کمپانی گرفته شده است. این لانچر، سبب بهبود تعامل گوشی اندرویدی شما با ویندوز می‌شود. از سوی دیگر، طراحی کلی این لانچر جمع و جور است. فیدهای قابل تنظیم، از دیگر مزایای این لانچر هستند. کاربران می‌توانند با ثبت عکس و اتصال گوشی به رایانه شخصی خود، آن را به سرعت مشاهده کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند به بسیاری از نرم افزارهای کاربردی ویندوز از طریق گوشی خود با استفاده از مایکروسافت لانچر اتصال پیدا کنند. تم‌های سفارشی سازی شده، نوار جستجوی اختصاصی و همچنین فرما‌ن‌های لمسی، از دیگر ویژگی‌های محبوب این لانچر هستند.

📥📥 دانلود آخرین نسخه لانچر Microsoft از Play Store 📥📥

١١- لانچر Lightning: قدیمی و کاربردی

لانچر Lightning، یکی از لانچرهای شخص ثالث قدیمی اندروید است. این لانچر، دارای ویژگی‌های شخصی سازی گسترده‌ای است. این موضوع، سبب می‌شود تا شما بتوانید لانچر Lightning را بیش از پیش با سلایق تود مطابقت دهید. از سوی دیگر، می‌توانید ظاهر این رابط کاربری را به صورت اختصاصی تغییر دهید. درست است که نسخه‌ای ویژه از لانچر Lightning با قیمت ۴.٩٩ دلار آمریکا وجود دارد. اما همین نسخه عادی نیز مجهز به ویژگی‌های کاربردی و مهمی است. با این حال اگر می‌خواهید صفحات هوم اسکرین نامحدود داشته باشید یا حداکثر میزان شخصی سازی در اختیار شما قرار گیرد، باید به سراغ نسخه کامل آن بروید. این لانچر حتی از ویژگی یادگیری ماشینی نیز برخوردار است که باعث بهبود ویژگی‌های آن با گذر زمان می‌شود.

📥📥 دانلود آخرین نسخه لانچر Lightning از Play Store 📥📥

١٢- لانچر ADW 2: مدرن و به روز

این لانچر اندرویدی، نامی عجیب و غریب دارد. اما اگر از این موضوع بگذریم، این لانچر دارای ویژگی‌های مدرنی است. رابط رنگی این لانچر، پویا است و با پس زمینه شما تطبیق پیدا می‌کند. همچنین این رابط کاربری از ویجت‌های جدید اندروید پشتیبانی می‌کند.

📥📥 دانلود آخرین نسخه لانچر AWD 2 از Play Store 📥📥

١٣- لانچر ASAP: پر سرعت

با عبارت ASAP آشنایی دارید؟ این عبارت، مربوط به زبان انگلیسی است و به طور دقیق، As Soon As Possible است. معنی این عبارت، “در اسرع وقت” است. در نتیجه، همان طور که از نام این رابط کاربری پیداست، بر روی ارائه عملکردی بدون مزاحمت و روان تمرکز دارد. این عملکرد روان، بخشی است که در لانچر ASAP بر روی آن مانور داده شده است. طراحی این رابط کاربری نیز به زیبا بودن و ساده بودن پایبند است. بر خلاف بهترین لانچرهای اندرویدی موجود در این لیست، خبری از شخصی سازی زیادی در لانچر ASAP نیست. اما همچنان می‌توانید تم‌های مختلفی را اعمال کنید. آیکون پک‌ها نیز در ASAP پشتیبانی می‌شوند. در کل اگر به دنبال یک لانچر روان و با سرعتی بالا هستید، ASAP یک گزینه کم نقص است.

📥📥 دانلود جدیدترین نسخه لانچر ASAP از Play Store 📥📥

١۴- لانچر Lean: طراحی ساده و بدون مزاحمت

ظاهراً در طراحی لانچر Lean از Pixel Launcher الهام گرفته شده است. چرا که ما شاهد شباهت بی بدیلی در بین این دو لانچر شناخته شده هستیم. بنابراین، ما با نسخه دیگری از Pixel Launcher روبه‌رو هستیم! از ظاهر مینیمالیستی و ساده Lean Launcher که بگذریم، به قابلیت‌های آن می‌رسیم. این لانچر، به شما گزینه‌هایی برای مخفی کردن برنامه‌ها و نوار جستجو را می‌دهد. همچنین آیکون پک‌ها را به طور گسترده‌ای می‌توان شخصی سازی کرد. در کل، این لانچر دارای بخش‌های اضافی نیست و می‌توانید بدون هیچ مزاحمتی از کار کردن با آن لذت ببرید.

📥📥 دانلود جدیدترین نسخه لانچر Lean از Play Store 📥📥

١۵- لانچر Big: مناسب افراد کم بینا و سالمند

لانچر اندرویدی Big

در انتها، نوبت به آخرین لانچر از لیست بهترین لانچرهای اندرویدی می‌رسد. نام این لانچر، Big است. در همین ابتدا باید بگوییم که این لانچر، مورد پسند همگان نخواهد بود. چرا که در واقع لانچر Big برای افراد مسن، کم بینا و کودکان طراحی شده است. آیکون‌ها نوشته‌های بسیار بزرگ این لانچر، سبب می‌شوند تا افرادی که با نمایشگر کوچک گوشی خود مشکل دارند، بتوانند به سادگی وارد بخش مورد نظر شوند. در نهایت، باید بگوییم که این رابط کاربری دارای ظاهری فانتزی و قابل شخصی سازی نیست. اما اگر با فردی آشنایی دارید که با دستگاه اندرویدی خود و آیکون‌های کوچک آن مشکل دارد، لانچر Big یک گزینه منطقی به نظر می‌رسد.

📥📥 دانلود جدیدترین نسخه لانچر Big از Play Store 📥📥

خب، ما در این لیست نگاهی به بهترین لانچرهای اندرویدی داشتیم. حال شما بگویید که کدام یک از این لانچرها را بیشتر می‌پسندید؟ تا به حال کدام یک از این لانچرها را بر روی دستگاه خود نصب کرده‌اید؟ آیا پیشنهاد دیگری دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

پیشنهاد خیلی خوبی بود 😆😆
به شخصه همه شون یه بار امتحان کردم🤕🤕نوا لانچر بیش تر پسندیدم البته سلیقه ای هست

از نظر شخصی من لانچرها بیشتر سخت افزار گوشی رو درگیر میکنه و باعث کندی موبایل تو مرور زمان میشه البته بقیه هم نظرخودشون رو دارن و برای من محترمه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️