حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چین: یا از تراشه چینی استفاده کنید یا ۴۰۰٪ مالیات بیشتری بدهید!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها

سیاست همه جا حضور دارد، چون منافع همه جا حضور دارند. ماجرای اخیر تنش‌های ایجاد شده بین چین و تایوان به مراحل پیچیده‌ترین خواهد رسید. صحبت‌هایی از چین به تازگی این ایده را دارند که شرکت های چینی یا از تراشه چینی استفاده کنند یا ۴۰۰٪ مالیات بیشتری بدهند!

سیاست چین برای محبوب شدن تراشه‌های ساخت این شرکت

به نظر می رسد اقدام اخیر آمریکا علیه چین اکنون دولت چین را بیشتر به فکر واداشته است. می دانیم در بازار پیچیده تلفن های هوشمند، تحقیق و توسعه فناوری بومی پایه و اساس استقلال است. مثلا چین تنها با استفاده از فناوری چینی می تواند از ضربه زدن سایر شرکت ها به هواوی جلوگیری کند.

در حال حاضر، برندهای محبوب تراشه موبایل در سطح جهان کوالکام و مدیاتک هستند. این شرکت ها به طور گسترده از فناوری آمریکایی استفاده می کنند، اما ما چند تراشه کاملاً چینی داریم.

اخیرا کائو هایتائو، استاد برجسته دانشگاه Mindu طی یک مصاحبه گفت که 30 درصد از گوشی های هوشمند فروخته شده در چین باید از تراشه های چینی استفاده کنند.

او همچنین پیشنهاد می‌کند که هر برندی که تصمیم دیگری دارد باید تا 400 درصد مالیات بیشتری بپردازد.

کائو هایتائو همچنین گفت که هدف از این کار تقویت بازار چین است. چرا که وقتی بازار وجود دارد، درآمد وجود دارد و زمانی که درآمد وجود دارد، سرمایه گذاری تحقیق و توسعه وجود دارد. در غیر این صورت، همیشه توسط دیگران کنترل خواهد شد.

عرضه تراشه های چینی به روسیه

وی در خصوص صنعت نیمه هادی‌ها نیز گفت:

صنعت نیمه هادی منابع زیادی را در تایوان هزینه می کند. میانگین مصرف روزانه آب کارخانه‌های TSMC در سال گذشته حدود 150000 تن بود. کل شرکت های پارک علم و فناوری Hsinchu روزانه 140000 تن آب مصرف می کنند.

تراشه‌های چینی در حال حاضر عقب‌تر از رقابت هستند

چن کمینگ، مدیر سابق موسسه تحقیقات اقتصادی تایوان از دانشگاه Huaqiao و مدیر انجمن ملی تحقیقات تایوان گفت که TSMC پیشرو در صنعت نیمه هادی در تایوان است، اما تقسیم سهم آن یک مشکل است.

حدود 80 درصد از سهامداران TSMC در خارج از کشور هستند و تنها 20 درصد در دست هموطنان تایوانی است. به عبارت دیگر 80 درصد پولی که صنعت به دست می آورد را خارجی ها می برند.

این موضوع همچنین بحث های داغی را در میان بسیاری از کاربران اینترنتی برانگیخته است. نظرات هر کس نیز متفاوت است. برخی می گویند که باید این کار انجام شود و برخی از کاربران اینترنت فکر می کنند که باید با آرامش برخورد شود. بسیاری بر این باورند که اگر دولت چین فقط استفاده از تراشه های چینی را بپذیرد، عملکرد گوشی های هوشمند واقعا ضعیف خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید چین می تواند چنین صحبت را عملی کند؟!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

خوب احتمالا این روش در ایران هم اجرایی بشه در بعضی صنعت ها
حالا ب کنار
این کار چین
باعث میشه سرعت ب طوری کلی تو چین کم بشه
هرچیزی ک مستلزم پردازنده بشه و از پردازنده چینی استفاده بشه
مساوی سرعت کم
نتیجش رشد با سرعت کمتر
ی جورای دراز مدت خود زنیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)