حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال تاخیر در عرضه آیفون ۱۴ بخاطر افزایش تنش بین چین و تایوان

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سیاست

همانطور که می‌دانید، اخیرا سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، سبب افزایش تنش‌ بین دو کشور چین و تایوان شده است. به همین دلیل برخی از تحلیلگران معتقدند که احتمال تاخیر در عرضه آیفون ۱۴ بخاطر افزایش تنش بین این دو کشور وجود دارد. با ترنجی همراه باشید.

احتمال تاخیر در عرضه آیفون ۱۴ بخاطر افزایش تنش بین چین و تایوان

دولت چین در هفته گذشته هنگامی که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از تایوان بازدید کرد، حساسیت خود را نسبت به این موضوع بالا برد. چین این موضوع را نقض سیاست چین واحد می‌دانست که ایالات متحده پنجاه سال به آن پایبند بوده است. این سیاست در واقع بیان می‌کند که دولت آمریکا قبول دارد همه چینی‌هایی که در هر دو طرف تنگه تایوان هستند، متعلق به یک کشور می‌باشند و فقط یک چین وجود دارد و تایوان بخشی از چین است و ایالات متحده نباید این موضع را به چالش بکشد. اما گویا حالا جمهوری خلق چین احساس می‌کند که ایالات متحده، سیاست چین واحد را نقض کرده است.

در حالی که ایالات متحده یک رابطه رسمی با جمهوری خلق چین (PRC) دارد، اما یک رابطه غیر رسمی نیز با تایوان دارد و چین بر سر همین موضوع احساس می‌کند با سفر نانسی پلوسی به ین منطقه، شکل رسمی پیدا کرده است. در نتیجه، این کشور با پرواز ۶۸ هواپیمای جنگی در سواحل تایوان، فرستادن کشتی‌های جنگی به سمت تنگه تایوان و ارسال پهپادها به سمت ژاپن در زمانی که پلوسی در تایوان بود، چندین اقدام نظامی انجام داد تا حساسیت خود به این موضوع را نشان دهد. جمهوری خلق چین همچنین تصمیم گرفت مذاکراتی که با ایالات متحده در مورد موضوعات مختلف داشت را قطع کند.

احتمال تاخیر در عرضه آیفون ۱۴

تایوان جایی است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده، مانند اپل، منابعی مانند تراشه‌های خود را از آن تامین می‌کنند. شرکت Taiwan Semiconductor Manufacturing Corp یا به اختصار TSMC، برترین کارخانه تراشه سازی مستقل در جهان است و اپل نیز مشتری شماره یک آن می‌باشد. امروز، اپل به تامین کنندگان خود، از جمله TSMC، که در تایوان مستقر هستند، گفته است که هنگام ارسال قطعات مورد نیازش به چین، باید از مقررات جدید چین پیروی کنند که شامل برچسب‌ گذاری محصولات به‌عنوان «تایوان، چین» یا «چین تایپه» است.

تنش بین چین و تایوان می‌تواند وضعیت با ثبات عرضه تراشه‌ها را تحت تاثیر قرار دهد

درخواست از تامین کنندگان تایوان برای انجام این کار چیزی جز این نیست که جمهوری خلق چین مانند مالک تایوان عمل می‌کند تا به همه اطلاع دهد که در واقع مالک تایوان چه کسی است. دلیل هشدار اپل به تامین کنندگان مستقر در تایوان به دلیل تصمیم چین برای توقف عرضه قطعات ارسال شده توسط تامین کنندگان در تایوان به کارخانه Pegatron در سوژو چین است که برخی از محصولات را برای شرکت‌های آمریکایی مانند مایکروسافت و تایوان می‌سازد. این محموله‌ها توسط گمرک در جمهوری خلق چین نگهداری می‌شوند و تمام اسناد و کانتینرهای حمل و نقل به صورت دقیق و کامل بررسی می‌شوند تا مطمئن شوند که نام تایوان یا نام رسمی «جمهوری چین» در آن ذکر نشده است.

جیسون چن، نایب رئیس Pegatron و سایر مدیران از صنعت تراشه تایوان، در حالی که نانسی پلوسی خشم چین را برانگیخته است، وی را همراهی کرده‌اند. اپل امروز به زنجیره تامین خود اعلام کرد که این یک موضوع فوری و حساس است و به خصوص اکنون که سری جدید آیفون ۱۴ در حال مونتاژ است باید آن را جدی‌تر گرفت. همانطور که اپل می‌گوید، گزارش‌هایی نیز مبنی بر اینکه آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس (نسخه‌های غیر پرو) مشکلاتی در نمایشگر و همچنین ضعفی در لنز دوربین و احتمال ترک خوردگی آن دارند.

احتمال تاخیر در عرضه آیفون ۱۴

با نزدیک شده به موعد رونمایی از مدل‌های آیفون ۲۰۲۲ اپل چند هفته دیگر، قطعا این چیزی نیست که اپل به آن را بخواهد. آخرین چیزی که اپل در حال حاضر به آن نیاز دارد این است که قطعات اختصاص داده شده برای خط مونتاژ سری آیفون ۱۴ توسط گمرک رد شده و به تایوان بازگردانده شود. نوشتن جمله «ساخت تایوان» بر روی هر یک از فرم‌های اظهارنامه واردات چین یا روی کارتن‌های حمل و نقل واقعی می‌تواند منجر به توقف یا رد این محموله‌ها شود. علاوه بر این، جریمه‌ای تا ۴۰۰۰ ین (معادل ۵۹۲ دلار آمریکا) نیز می‌تواند اعمال شود.

با شعله‌ور شدن تنش آمریکا و چین بر سر تایوان فعالیت سامسونگ حیاتی می‌شود

به گفته PhoneArena، از سوی دیگر، تایوان خواستار آن است که همه کالاهای صادراتی دارای برچسبی باشند که مبدا محموله را ذکر کند، به این معنی که آن‌ها باید مهر تایوان یا جمهوری چین داشته باشند. البته این دقیقا همان چیزی است که گمرک چین نمی‌خواهد آن را ببیند. در تلاشی برای جلوگیری از اختلالات زنجیره تامین، اپل به تامین کنندگان مستقر در تایوان خود هشدار داده است تا از قوانین دولت مرکزی چین تبعیت کنند.

طبق گفته منابع آگاه، اپل همچنین از زنجیره تامین خود خواسته است تا در صورت لزوم، برچسب کارتن‌ها و فرم‌های ارسال از تایوان به چین را بررسی و ویرایش کند. کمبود تراشه و مشکلات زنجیره تامین در حال حاضر دردسر بزرگی برای اپل است و به دلیل زمان‌ بندی نامناسب، اپل باید محتاطانه عمل کند. نظر شما درباره احتمال تاخیر در عرضه آیفون ۱۴ چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان