حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام تلویحا عرضه جهانی گلکسی اس 23 تنها در مدل اسنپدراگون را تأیید کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، کوالکام

چندی پیش شایعه‌ای مطرح شد مبنی‌بر این‌که سری Galaxy S23 سامسونگ ممکن است تنها از تراشه پرچمدار اسنپدراگون به‌صورت انحصاری استفاده کند. این اقدام، برخلاف سیاست کنونی کمپانی کره‌ای است که تا پیش از این، از ترکیب چیپست‌های اسنپدراگون و اگزینوس در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده می‌کرد. بااین‌حال، مدیرعامل کوالکام درجریان اعلام گزارش مالی این شرکت در پاسخ به پرسشی پیرامون این موضوع، به‌صورت تلویحی عرضه جهانی گلکسی اس 23 تنها در مدل اسنپدراگون را تأیید کرد که ممکن است خبر بسیار خوبی برای کاربران این برند باشد.

عرضه انحصاری گلکسی اس 23 سامسونگ با تراشه اسنپدراگون

همان‌طور که اشاره شد، کوالکام به‌طور تلویحی تأیید کرده است که گلکسی اس 23 به‌طور انحصاری از چیپست‌های اسنپدراگون استفاده می‌کند. این شرکت همچنین اشاره می‌کند که چیپست‌های اسنپدراگون اکنون بیشتر از هر زمان دیگری در محصولات سامسونگ استفاده می‌شود.

درنتیجه، سهم تراشه‌های Exynos در ترکیب محصولات سامسونگ به‌میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است. طبق آمار، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 در 70 درصد از کل واحدهای عرضه‌شده گلکسی اس 22 استفاده شده درحالی‌که اگزینوس سهم 30 درصدی را به خود اختصاص داده است. اگرچه گفته می‌شود بخش LSI سامسونگ بر روی چیپست Exynos 2300 کار می‌کند، به‌نظر می‌رسد که این شرکت درنهایت تصمیم گرفته است تا به‌طور انحصاری از نسل بعدی تراشه پرچمدار کوالکام با نام احتمالی Snapdragon 8 Gen 2 برای سری گلکسی S23 خود استفاده کند.

پس از اعلام نتایج مالی سه‌ماهه کوالکام، کریستیانو آمون، مدیرعامل این شرکت، در جلسه پرسش‌وپاسخ با خبرنگاران، این موضوع را تأیید کرد. کوالکام پیش‌تر از تمدید قرارداد تأمین تراشه خود با سامسونگ برای 7 سال آینده تا سال 2030 خبر داده بود.

عرضه انحصاری گلکسی اس 23 سامسونگ با تراشه اسنپدراگون

عرضه انحصاری گلکسی اس 23 سامسونگ با تراشه اسنپدراگون

در پاسخ به سؤالات خبرنگاران پیرامون جزئیات بیشتر در مورد این قرارداد با سامسونگ، آمون افزود: «طرز فکری که باید در مورد آن داشته باشید این است که اسنپدراگون قدرت محصولات پرچمدار گلکسی آن‌ها را تأمین می‌کند. چیزی که در این مرحله می‌توانم بگویم این است که ما قبل از توافق، 75 درصد از سهم تراشه مورداستفاده در سری Galaxy S22 را دراختیار داریم. حال شما باید به این فکر کنید که ما در گلکسی S23 و فراتر از آن، بسیار بهتر خواهیم بود.»

وی همچنین افزود که تراشه‌های کوالکام، قدرت دستگاه‌های سامسونگ در سطح جهانی را تأمین می‌‌کند. این نشان می‌دهد که به‌احتمال‌زیاد سامسونگ چندان به چیپست‌های اگزینوس خود در آینده متکی نخواهد بود. این شرکت قبلاً دستگاه‌هایی با چیپست‌های اسنپدراگون را تنها در چند بازار عرضه می‌کرد، درحالی‌که سایر نقاط جهان نسخه اگزینوس را دریافت می‌کردند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که این رویه ممکن است از سال آینده تغییر کند.

آمون همچنین خاطرنشان کرد که قرارداد جدید با سامسونگ فراتر از تلفن‌های هوشمند گلکسی است و شامل تبلت‌ها گلکسی، رایانه‌های شخصی ویندوز، دستگاه‌های واقعیت مجازی آینده و سایر دستگاه‌های دیگر نیز می‌شود.

این پیشرفت بسیاری از طرفداران سامسونگ را خوشحال می‌کند زیرا در سال‌های اخیر چیپست‌های اگزینوس قادر به رقابت با همتایان اسنپدراگون خود نبوده‌اند. مشتریان احساس می‌کردند که تنها به این دلیل که در منطقه‌ای زندگی می‌کردند که تراشه اسنپدراگون در آن استفاده نمی‌شد، از مدل ضعیف‌تری از پرچمدار سامسونگ استفاده می‌کنند. در مورد تراشه‌های اگزینوس سامسونگ، این شرکت احتمالا از آن‌ها در دستگاه‌های میان‌رده و اقتصادی خود استفاده خواهد کرد.

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون عرضه انحصاری گلکسی اس 23 سامسونگ تنها با تراشه اسنپدراگون در سطح جهانی چیست؟ آیا از این تصمیم غول کره‌ای رضایت دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی