حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ تراشه های اگزینوس را پس از بکارگیری اسنپدراگون فراموش نخواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

بسیاری از طرفداران سامسونگ از این شرکت می‌خواهند که بجای تراشه های اگزینوس از چیپست های کوالکام در سراسر جهان در پرچمداران خود استفاده کند. این موضوع به این دلیل است که تلاش های اگزینوس نتوانسته است از رقبای پردازشی کوالکام اسنپدراگون پیشی بگیرد. حالا امروز خبر رسید که سامسونگ به درخواست های متعدد کاربران احترام نهاده و قصد دارد خانواده گلکسی اس 23 را در بازار های جهانی به صورت انحصاری با تراشه کوالکام عرضه کند.

در سال های اخیر، سامسونگ اتکای خود را به چیپست های کوالکام اسنپدراگون برای پرچمداران افزایش داده است. در واقع طبق آمار موجود، بیش از 70 درصد از تمام واحد های فروخته شده از گلکسی اس 22 که در سراسر جهان عرضه می شوند، به جای اگزینوس 2200 با اسنپدراگون 8 نسل 1 تولید می‌ شوند. اما حتی با توجه به اینکه کوالکام تأیید کرده است که گلکسی اس 23 به طور انحصاری از تراشه اسنپدراگون استفاده خواهد کرد و دستگاه های بعدی سامسونگ نیز به همین ترتیب خواهند بود، این شرکت می‌گوید در ادامه پروژه اگزینوس تردید نمی‌کند.

کوالکام تلویحا عرضه جهانی گلکسی اس 23 تنها در مدل اسنپدراگون را تأیید کرد

سامسونگ هنوز پروژه ساخت تراشه های اگزینوس را رها نکرده است

اعداد و ارقام نشان می دهد که اگزینوس نتوانسته است جایگاه قابل توجهی در بازار ایجاد کند. داده های موسسه تحقیقاتی Counterpoint نشان می دهد که تا سه ماهه چهارم 2021، مدیاتک با سهم 33 درصدی در بازار جهانی تراشه ها پیشتاز بود و پس از آن کوالکام و اپل به ترتیب با 30 درصد و 21 درصد سهم قرار دارند. تراشه های اگزینوس سامسونگ اما با 4 درصد سهم در جایگاه آخر قرار گرفتند.

پس از اعلام نتایج سه ماهه دوم سال 2022، سامسونگ در طی یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران شایعات مربوط به توقف تولید چیپست اگزینوس را رسماً رد کرد. یکی از مقامات این شرکت گفت: « موضوع این به هیچ وجه درست نیست» و افزود: «در حال حاضر ما در حال سازماندهی مجدد مدل تجاری سیستم روی تراشه (SoC) خود هستیم و در حال پیگیری برنامه‌ای برای تقویت رقابت‌پذیری و اصلاح خود در میان‌مدت تا بلندمدت هستیم.”

تراشه های اگزینوس

در ادامه توضیح داده شد که این شرکت بر روی بهبود رقابت‌ پذیری چیپست نسل بعدی موبایل Exynos تمرکز دارد. همچنین با همکاری با سایر شرکت‌ های IP و شروع توسعه اولیه، به تلاش برای به حداکثر رساندن سهم بازار مشتریان ادامه خواهد داد.

منبع می‌گوید این نظرات نشان می‌ دهد که سامسونگ اساساً دوباره از صفر شروع می‌ کند. شایعات اخیر حاکی از آن است که سامسونگ یک تیم بزرگ با بیش از 1000 کارمند ایجاد کرده است تا روی یک پردازنده سفارشی جدید و پیشرفته برای سری گلکسی اس سامسونگ کار کنند. برای متمرکز ماندن روی این کار مهم، شایعه شده بود که سامسونگ تصمیم گرفته است که پردازنده جدید اگزینوس را در سال‌ های 2023 و 2024 عرضه نکند. انتظار می‌رود این چیپست رده بالای جدید در سال 2025 وارد بازار شود.

پروژه Exynos ممکن است ادامه یابد حتی اگر این چیپست ها برای خط تولید پرچمداران سامسونگ استفاده نشوند. گلکسی اس تنها سری پرچمدار است که این ترکیب اگزینوس و اسنپدراگون در آن باقی مانده بود. به هر حال سامسونگ هرگز از چیپست های اگزینوس برای پرچمداران گلکسی زد فولد و زد فلیپ خود استفاده نکرده است. این دستگاه ها همیشه دارای چیپست اسنپدراگون بوده اند.

اما در سمت دیگر ماجرا بسیاری از دستگاه های میان رده و پایه سامسونگ هنوز از چیپست های اگزینوس استفاده می کنند. آنها قابل مقایسه یا حتی در مواردی بهتر از گزینه های رقیب در MediaTek و Qualcomm هستند. بنابراین، اگر سامسونگ به طور کامل به استفاده از تراشه اسنپدراگون برای پرچمداران خود روی می‌آورد، لازم نیست پروژه ساخت تراشه های اگزینوس را به این دلیل فراموش کرده و نابود کند.

 

شما تراشه های سامسونگ اگزینوس را ترجیح می‌دهید یا کوالکام اسنپدراگون؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری