حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 14 پرو اپل از پنل نمایشگر باکیفیت‌تری نسبت‌به مدل استاندارد بهره خواهد برد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

انتظار می‌رود اپل ماه آینده مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 پرو را با ویژگی‌های جدید معرفی کند. بااین‌حال، گفته می‌شود در این سری شاهد تغییرات قابل‌توجهی در مدل‌های “Pro” نسبت‌به نسخه‌های استاندارد به‌منظور ایجاد فاصله میان این دو مدل باشیم. حال بر اساس یک گزارش جدید، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس اپل از پنل‌های نمایشگر با پیکسل‌های باکیفیت‌تری نسبت‌به آیفون 14 برخوردار خواهند بود.

نمایشگر آیفون 14 پرو اپل

گزارش شده است که تأمین‌کننده عمده نمایشگر اپل، سامسونگ، از بالاترین درجه مواد OLED خود برای آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس استفاده می‌کند. از سوی دیگر، مدل‌های استاندارد از مواد با درجه پایین‌تر استفاده خواهند کرد. این مورد باعث ایجاد شکاف کیفی بین دو مدل از سری آیفون 14 خواهد شد. اپل همچنین به‌دنبال افزایش شکاف در مورد قطعات داخلی نیز است، زیرا تنها مدل‌های «Pro» تراشه جدید A16 Bionic را دریافت می‌کنند، درحالی‌که مدل‌های استاندارد به نسخه‌ای از تراشه A15 با عملکرد بهبودیافته پایبند هستند. اکنون گفته می‌شود که جدای از فناوری ProMotion، آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس از پیکسل‌های باکیفیت‌تر نیز برخوردار خواهند بود.

    TheElec دریافته است که Samsung Display از درجه‌های مختلفی از مواد برای پنل‌های OLED مورداستفاده در سری آیفون 14 آینده استفاده خواهد کرد.

    به‌گفته‌ی منابع، این شرکت از جدیدترین و پیشرفته‌ترین مجموعه مواد خود برای مدل‌های پرو آیفون 14 استفاده خواهد کرد درحالی‌که از مجموعه نسل قبلی برای مدل‌های سطح پایین‌تر استفاده می‌کند. آن‌ها همچنین بیان می‌کنند که این حرکت برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها انجام می‌شود.

    مجموعه مواد OLED از مواد ناخالص، پرایم و موارد دیگر تشکیل شده است که برای تشکیل پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی استفاده می‌شوند.

    صفحه‌نمایش سامسونگ از مجموعه مواد M11 خود برای مدل‌های استاندارد 6.1 اینچی و 6.7 اینچی در سری آیفون 14 استفاده خواهد کرد [درحالی‌که] دو مدل سطح بالاتر در سری آیفون 14 از مجموعه متریال M12 سامسونگ دیسپلی استفاده می‌کنند.

نمایشگر آیفون 14 پرو اپل

نمایشگر آیفون 14 پرو اپل

این خبر توسط The Elec به‌اشتراک گذاشته شده و نشان می‌دهد که تفاوت بین این دو مدل درحال افزایش است. آیفون 14 پرو همچنین دارای سخت‌افزار بهبودیافته دوربین و همچنین لبه‌ی کناری از جنس فولاد ضدزنگ مشابه مدل‌های پرو نسل‌های پیشین خواهد بود. به‌نظر می‌رسد اپل مشتاق است تا نام Pro را با تغییرات آتی توجیه کند. علاوه‌بر این، اپل همچنین درنظر دارد آیفون «مینی» را به‌نفع آیفون 14 مکس 6.7 اینچی بزرگ‌تر کنار بگذارد. این کار اندازه صفحه‌نمایش گوشی‌های این شرکت را با دو مدل با نمایشگرهای 6.1 اینچی و 6.7 اینچی ساده‌تر می‌کند.

در مورد مدل‌های استاندارد آیفون 14، کاربران معمولی احتمالاً متوجه کیفیت پیکسل پایین‌تر این دستگاه‌ها در برابر آیفون 14 پرو نخواهد شد.

نظر شما پیرامون کیفیت بالاتر پیکسل‌های نمایشگر آیفون 14 پرو درمقایسه با مدل استاندارد آیفون 14 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی