حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ممنوعیت مجدد PUBG MOBILE در هند به چه دلایلی صورت می‌گیرد؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، بازی

بازی آنلاین PUBG یکی از برترین عناوین صنعت گیم، علی‌الخصوص در حوزه بازی‌های آنلاین است که تعداد بازیکنان آن نیز بسیار زیاد است. در چند سال اخیر، بسیار دیده‌ایم که برخی کشورها این بازی را با ممنوعیت و محدودیت روبرو می‌کنند. اما باید پرسید که ممنوعیت مجدد PUBG MOBILE در هند به چه دلایلی صورت می‌گیرد؟ با ترنجی همراه باشید.

ممنوعیت مجدد PUBG MOBILE در هند؛ دلایل این تصمیمات چیست؟!

در سپتامبر ۲۰۲۰، دولت هند ممنوعیت ۱۱۸ برنامه چینی، از جمله بازی موبایل PUBG MOBILE LITE را اعلام کرد. در ژوئیه ۲۰۲۱، شرکت کرافتون کره جنوبی (با نام چینیKuijiang Group که سابقا شرکت Blue Hole بود) عرضه Tencent را بر عهده گرفت. پس از تصاحب نام تجاری پابجی، این شرکت نسخه هندی آن را با نام PUBG Mobile India – Battlegrounds Mobile India مجددا در بازار هند آغاز کرد. آمارهای اخیر نشان می‌دهد که تعداد ثبت نام و عضویت‌های این بازی اکنون از ۱۰۰ میلیون نفر نیز فراتر رفته است. با این حال آخرین گزارش در مورد این بازی چندان خوشایند نیست.

ممنوعیت مجدد PUBG MOBILE در هند

بر اساس گزارش‌ها، دولت هند دوباره Battlegrounds Mobile India را ممنوع کرده است. از هم اکنون این بازی دیگر در فروشگاه اپل اپ استور هند و گوگل پلی استور موجود نیست. سخنگوی گوگل گفته است که پس از دریافت این اعلان، طبق روند تعیین شده به توسعه دهندگان آسیب دیده اطلاع داده‌ایم و دسترسی به برنامه را مسدود کرده‌ایم.

حالا نیز Krafton به دنبال شفاف سازی در مورد ممنوعیت PUBG MOBILE است. به گفته یکی از منابع آگاه، گوگل پلی استور این اپلیکیشن را در شب پنجشنبه، اندکی پس از اینکه کرافتون این اپلیکیشن را از اپ استور اپل خارج کرد، حذف کرد. علاوه بر این، یکی از سخنگویان Krafton حذف این عنوان را تایید کرده و گفته است که این شرکت به دنبال توضیحی در مورد این موضوع است. در نتیجه این ممنوعیت، سهام کرافتون در روز جمعه بیش از ۹ درصد افت کرده است.

ممنوعیت مجدد PUBG MOBILE در هند

به گزارش خبرگزاری GizChina، ابهای میشرا، رئیس پرهار که یک سازمان غیرانتفاعی که در زمینه توسعه اجتماعی و اقتصادی است، گفت از فوریه امسال، ما این واقعیت را مطرح کردیم که BGMI همان PUBG ممنوعه قدیمی است. در به اصطلاح آواتار جدید، BGMI هیچ تفاوتی با PUBG سابق نداشته و Tencent همچنان آن را در پس‌زمینه کنترل می‌کرد. پس از راه‌اندازی Battlegrounds Mobile India، نگرانی‌هایی در مورد ارسال داده‌های این برنامه به سرورهای چین وجود داشت. با این حال، کرافتون ادعا می‌کند که هیچ قانونی را زیر پا نمی‌گذارد.

این شرکت در آن زمان گفت مانند سایر بازی‌ها و برنامه‌های جهانی موبایل، Battlegrounds Mobile India نیز از راه‌حل‌های شخص ثالث برای ارائه ویژگی‌های منحصر به‌ فرد در این بازی استفاده می‌کند. در فرآیند استفاده از این راه حل‌ها، برخی از داده‌های بازی با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته شده است. نظر شما کاربران ترنجی درباره ممنوعیت مجدد PUBG MOBILE در هند چیست؟ آیا ممنوعیت مجدد این بازی در هند به خاطر معضلات اجتماعی آن صورت گرفته است یا بخاطر مسائل امنیتی مرتبط با ارسال داده‌ها؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان