حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سنسور دوربین 450 مگاپیکسلی سامسونگ در راه است؟!

سامسونگ یک علامت تجاری جدید در کره ثبت کرد که نکاتی را در مورد برنامه های این شرکت برای یک سنسور دوربین احتمالاً 450 مگاپیکسلی ارائه می‌دهد. این سنسور می‌تواند یک سنسور دوربین 450 مگاپیکسلی باشد. همچنین اندازه این سنسور می‌تواند با اندازه سنسور 1 اینچی سونی IMX989 در شیائومی 12 اس اولترا مطابقت داشته باشد.

سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 و ۵٠ مگاپیکسلی ISOCELL GN5 سامسونگ معرفی شدند

در مورد جدیدترین سنسور های دوربین سامسونگ حرف های بسیاری وجود دارد. این شرکت این افتخار را به دست آورد که سال گذشته دوربین 200 مگاپیکسلی خود را با نام ISOCELL HP1 عرضه کند و اخیراً آن را با ISOCELL HP3 دنبال کرد. اما به نظر می‌رسد که این پایان راه سامسونگ نیست و این شرکت فکر های بزرگتری در ذهن دارد. حداقل از نظر تعداد پیکسل ها که بزرگتر به نظر می‌رسند!

همانطور که توسط پایگاه خبری منبع فاش شد، سامسونگ اکنون یک علامت تجاری جدید ثبت کرده است. این نام تجاری جدید نشان می‌دهد برنامه های آنها برای سنسور های دوربین در آینده چه خواهد بود. این شرکت، هفته گذشته یک علامت تجاری در کره با عنوان “Hexa²Pixel” ثبت کرد. البته این ممکن است فقط یک علامت تجاری باشد. بله این غیرعادی نیست که علائم تجاری هرگز هیچ استفاده واقعی نداشته باشند. در واقع خیلی از آنها هیچ‌گاه به واقعیت نمی‌پیوندند، اما سرنخ هایی را ارائه می‌دهد.

سامسونگ نام مرموز “Hexa²Pixel” را به عنوان علامت تجاری جدید خود در بخش سنسور ها ثبت کرد

سامسونگ معمولاً فرآیند های باینینگ پیکسل خود را با عبارات خاصی نام‌گذاری می‌کند. برای مثال ISOCELL HM3 در گلکسی اس 22 اولترا، از «الگوی بایر نوناپیکسلی RGB» استفاده می‌کند که پیکسل‌ها را در یک ماتریس 3×3 ترکیب می‌کند و «Nona» به وضوح به «Nine» یا به عبارت دیگر به عدد 9 اشاره می‌کند. این ادغام 9 در 1 تضمین می‌کند که 108 مگاپیکسل HM3 تصاویر 12 مگاپیکسلی را با اندازه‌‌ی پیکسل های ترکیبی 2.4 میکرومتری تولید می‌کند.

به طور مشابه، ISOCELL HP1 و HP3 با کیفیت 200 مگاپیکسل، هر دو از ادغام 16 در 1 با نام تجاری “Tetra²pixel RGB Bayer Pattern” استفاده می‌کنند. به این معنا که آنها نهایتاً با ادغام 16 پیکسل در یکدیگر، عکس های 12.5 مگاپیکسلی شکار می‌کنند.

اما اگر علامت تجاری جدید سامسونگ که “Hexa²Pixel” نام دارد، در آینده عملیاتی باشد، نشان‌دهنده قرارگیری پیکسل‌ های 36گانه در 1 پیکسل است!

سنسور دوربین 450 مگاپیکسلی در پی علامت تجاری جدید سامسونگ در راه است؟!

از نام تجاری جدید سامسونگ می‌توان به احتمال وجود یک سنسور 432 یا 450 مگاپیکسلی در آینده پی برد

بله با کمی دقت متوجه می‌شویم، سامسونگ در سالهای اخیر سنسور های جدیدی را معرفی کرده است که عموم آنها بر روی 12 مگاپیکسل یا 12.5 مگاپیکسل خروجی دارند. بنابراین نگاهی سریع به ریاضیات ابتدایی نشان می‌دهد که حسگر “Hexa²Pixel” می‌تواند در واقع وضوح 432 مگاپیکسل یا حتی 450 مگاپیکسل داشته باشد! با این حال، اینها فقط یک حدس آموزشی است و کیفیت 450 مگاپیکسل صرفا روی کاغذ منطقی است. زیرا ادغام 36 در 1 به حسگر اجازه می‌دهد تا اندازه پیکسل های کوچک‌تر و جزئیات بیشتری داشته باشد. در حالی که اندازه پیکسل هایی که پس از باینینگ ارائه می‌دهد می‌تواند با سنسور سونی IMX989 موجود در شیائومی 12 اس اولترا با اندازه 1 اینچی برابری کند. یا حتی می‌تواند فراتر رفته و آن را به چالش بکشد. در واقع یکی از افشاگران در تایید این احتمال چنین می‌گوید:

از آنجایی که HP1 و HP3 دارای رزولوشن 200 مگاپیکسل (12.5 مگاپیکسل با ادغام 16 به 1) هستند، آیا فکر نمی‌کنید سنسوری که از تکنولوژی Hexa²pixel استفاده می‌کند وضوح 450 مگاپیکسلی (12.5 مگاپیکسل با ادغام 36 به 1) دارد؟؟؟؟

نظر شما راجع به این شایعات جدید با توجه به علامت تجاری جدید ثبت شده توسط سامسونگ چیست؟

از نظر شما سامسونگ این تکنولوژی جدید را در صورت استفاده، برای چه رزولوشنی در نظر می‌گیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اگه ۹ تا رو یکی کنه میشه ۵۰ مگاپیکسل عکساش

ali karimi

سلام، وای خدا 400تا450 مگاپیکسل، خب بزار فعلا همین 200مگاپیکسلیت با یه گوشی روانه بازار بشه بعدش برس به این دوربین، واقعا این مقدار مگا پیکسل،تاچند مگاپیکسل میخواد بره یعنی تا چندسال اینده به 1000 مگاپیکسل یا بیشتر هم میره، اونوقت چه عکسهای میخواد در بیاد با این سنسورو لنزها، یعنی کیفیت عکسهای خروجی چقدر میشه، واقعا فکرشو کنی خیلیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری