حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلایل تسلط اپل بر بازار چین در بخش گوشی‌های هوشمند پرچمدار چیست؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

اپل یکی از محبوب‌ترین برندهای حوزه تکنولوژی است، اما اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنیم، اپل محبوب‌ترین برند بازار است و معمولا جایگاه فروش آن بالاتر از هر شرکت دیگری است. در این مطلب می‌پردازیم به دلایل تسلط اپل بر بازار چین در بخش گوشی‌های هوشمند پرچمدار. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

دلایل تسلط اپل بر بازار چین در بخش گوشی‌های هوشمند پرچمدار

تحلیلگر مشهور دنیای تکنولوژی، یعنی Ming-Chi Kuo اخیرا فاش کرده است که کانال‌های چینی، از جمله توزیع‌ کنندگان، بازرگانان و حتی خرده فروش‌هایی که منتظر ورود دستگاه‌های جدید اپل به بازار هستند، نسبت به سری جدید گوشی‌های این شرکت، یعنی آیفون ۱۴، بسیار خوش‌بین هستند. به گفته مینگ چی کو که یکی از توضیحات جالب برای این موقعیت اپل در بازار را ذکر کرده است، آن‌ها انتظار دارند تقاضا برای سری آیفون ۱۴ بیشتر از تقاضا برای سری آیفون ۱۳ در بدو ورود باشد.

به گفته مینگ چی کو، این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که اپل پس از خروج هواوی از بازار گوشی‌های هوشمند 5G، بازار محصولات پرچمدار و گران‌ قیمت در چین را تصاحب کرد. پس می‌توان گفت که دلیل اصلی تقاضای زیاد برای آیفون ۱۳ و همچنین نگاه مثبت همگان به آیفون ۱۴ چیست.

دلایل تسلط اپل بر بازار چین

تحلیلگران انتظار داشتند که سامسونگ، شیائومی، ویوو، اوپو و سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چینی، زمانی که هواوی شروع به از دست دادن سهم قابل توجهی از بازار (در نتیجه تحریم‌های سنگین ایالات متحده) کند، سود بیشتری ببرند. با این حال، مشخص شد که اپل برنده اصلی این بازی بوده است. یو چنگ دونگ، مدیر عامل بخش مصرف کنندگان هواوی، اخیرا ادعا کرده است که فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت بازهم روندی کاهشی به خود یافته است.

هواوی به دلیل ادامه تحریم‌های ایالات متحده و کمبود تامین کنندگان، قادر به ارائه گوشی‌های هوشمند جدید 5G در بازار نیست. هواوی، رهبر بازار 5G، تنها شرکتی است که در عصر محصولات 5G، گوشی‌های موبایل 4G را می‌فروشد. اتفاقا این گفته، یکی دیگر از حرف‌های یو چنگدونگ است. او همچنین به صراحت تاکید کرد که اپل و هواوی دو تولید کننده پیشرو تلفن همراه بوده و اگر تحریم‌های آمریکا نبود، این دو برند می‌توانستند بیشتر سهم بازار را به خود اختصاص دهند.

مشخصات آیفون ۱۴ مکس

به گزارش GizChina و بر اساس شایعات اخیر، اپل به تامین کنندگان اطلاع داده است که حجم فروش اولیه سری آیفون ۱۴ از سری آیفون ۱۳ نیز پیشی خواهد گرفت. در حالی که این اتفاق، موضوعی مورد انتظار برای اپل است، لازم به ذکر است که همچنان تقاضا برای آیفون ۱۳ بسیار زیاد است. در واقع، حجم تولید سری آیفون ۱۳ در جولای سال جاری، نسبت به آیفون ۱۲ در همان ماه سال گذشته، ۳۳ درصد بیشتر بوده است.

به گفته منابع چینی، اپل کنفرانس خبری معرفی محصول خود را در روز سه شنبه ۱۳ سپتامبر برگزار خواهد کرد که با توجه به اینکه کوپرتینویی اغلب محصولات جدید خود را در این روز معرفی می‌کنند، موضوعی عجیب نیست. نظر شما درباره دلایل تسلط اپل بر بازار چین در بخش گوشی‌های هوشمند پرچمدار چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان