حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدف Nothing phone (1) تسخیر بازار گوشی‌های هوشمند خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Nothing، اخبار

اخیرا Nothing phone (1) معرفی شد تا به عنوان یک برند جدید و پر سر و صدا در بازار پر تلاطم گوشی‌های هوشمند، تلاش خود را به کار گیرد. بر اساس آنچه که مدیران برند Nothing در ذهن دارند، گویا هدف Nothing phone (1) تسخیر بازار گوشی‌های هوشمند خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

هدف Nothing phone (1) چه خواهد بود؟

هدف Nothing phone (1) چیست؟ کارل پی مطمئنا از اهداف جدید تعیین شده توسط شرکت OnePlus در سال ۲۰۲۰ راضی نبود. پس از سال‌ها تمرکز بر روی پرچمداران، این شرکت تصمیم گرفت مجموعه دستگاه‌های خود را گسترش دهد. بعدا، این شرکت اعلام کرد که با Oppo ادغام می‌شود. یکی از بنیانگذاران این شرکت قبل از اعلام این خبر، آن را ترک کرد تا شرکت خود را با نام Nothing راه اندازی کند.

کارل پی این شرکت را به عنوان یک شرکت لایف استایل و با تمرکز بر فناوری محصولات پوشیدنی معرفی کرد. با این حال، چند ماه بعد، این شرکت چندین اختراع متعلق به شرکت Essential (شرکت سازنده Essential PH-1) را به نام خود کرد. در آن لحظه، ما می‌دانستیم که برند ناتینگ قطعا یک گوشی هوشمند را معرفی خواهد کرد و امسال نیز این شرکت گوشی Nothing (1) را معرفی نمود.

هدف Nothing phone (1)

اما سوال اصلی این است که آیا برند Nothing، همان وان پلاس جدید کارل پی است؟ این شرکت چند ماه پیش اعلام کرد که روی توسعه گوشی هوشمند Nothing (1) کار می‌کند. این دستگاه به عنوان یک رقیب واقعی برای آیفون معرفی شد و ما بسیاری از فلسفه‌های OnePlus اصلی را در این دستگاه مشاهده کردیم.  کمپین تبلیغاتی طولانی، طراحی منحصر به فرد، پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت و البته نباید وعده‌های جسورانه این برند را فراموش کنیم. پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره شرکت Nothing، گوشی (1) Nothing را معرفی کرد، اما این دستگاه همان OnePlus One سوال ۲۰۱۴ نیست.

گوشی Nothing Phone (1) با اسنپدراگون +778G و قیمت 399 دلار رسما معرفی شد

گوشی هوشند OnePlus One به لطف چیپست پرچمدار خود جذابیت‌های زیادی داشت. وان پلاس این دستگاه را با قیمت جذاب، پشتیبانی طولانی مدت نرم افزاری ترکیب کرد. برند ناتینگ نیز اکثر این وعده‌ها را برآورده می‌کند، اما در بخش چیپست اینطور نیست. ما در سال ۲۰۲۲ هستیم و در عصر تورم جهانی زندگی می‌کنیم و استفاده از چیپست پرچمدار کوالکام با قیمت ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار دیگر امکان پذیر نیست. بنابراین، برند ناتینگ تصمیم گرفت که این دستگاه را با اسنپدراگون +778G همراه کند. این تراشه جذاب‌تر از اسنپدراگون ۷ نسل ۱ نیست، اما فرض بر این است که تراشه ارزانی می‌باشد. به غیر از تراشه میان‌رده، این شرکت قول داده است تا به تمام وعده‌های جسورانه خود عمل کند. اما آیا همه این گفته‌ها برای خرید این دستگاه کافی است؟

چالش‌های مهمی که برند ناتینگ برای موفقیت در بازار، با آن روبرو هستند…!

برند Nothing، یک برند جدید است و حالا اولین دستگاه خود را در بازار عرضه می‌کند. بازار گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده رقابتی است، این شرکت اگر می‌خواهد در این بخش حضور مداوم داشته باشد، باید یک دستگاه موفق داشته باشد. تلفن Nothing (1) ممکن است در ابتدا یک پدیده جذاب نباشد. با این حال، باید به اندازه کافی بفروشد تا این شرکت بتواند درها برای نسل‌های بعدی محصولات خود نیز باز کند.

بر اساس گزارش‌های تحلیلگران GlobalData، این دستگاه برای رقابت، مسیر سختی در پی خواهد داشت. این روزها برچسب قیمتی جذاب کمک چندانی به شرکت‌ها نخواهد کرد و این شرکت برای جذب مشتریان به موارد بیشتری نیاز دارد. این دستگاه دوربین‌های خوبی دارد اما دوربین‌های بسیار خوب زیادی در بازار داریم. بنابراین جذابیت منحصر به فرد دستگاه پشت شفاف و قابل رویت آن است.

هدف Nothing phone (1)

ویژگی دوم آن نیز از LED های متعدد در پشت دستگاه تشکیل شده است که هنگام دریافت اعلان‌ها و در سناریوهای خاص دیگری روشن می‌شوند. همچنین Ardit Ballysa، متخصص فناوری در GlobalData که یک شرکت پیشرو در زمینه داده‌ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات است، در این زمینه می‌گوید که گوشی NOTHING (1) مشخصات و ویژگی‌های استانداردی را ارائه می‌کند و خود را از طریق رابط «GLYPH» روی صفحه پشتی دستگاه متمایز می‌کند. این رابط دارای مجموعه‌ای از چراغ‌های LED است که می تواند توسط کاربر برنامه ریزی شود تا به عنوان یک مرکز اطلاع رسانی بصری فعالیت کند.

با این حال، GLYPH بیشتر یک حقه است تا ویژگی که اکثر مصرف کنندگان می‌خواهند از آن استفاده کنند. هدف GLYPH اطلاع رسانی محتاطانه و نوگرایانه است، اما هیچ چیز محتاطانه‌ای در مورد یک سری از چراغ‌های LED چشمک زن وجود ندارد. به گفته این تحلیلگر، گوشی Nothing، سازندگان کوچک گوشی‌های هوشمند در بخش مقرون به صرفه را تهدید می‌کند.

طراحی Glyph

با این حال، این دستگاه برای متقاعد کردن کاربران برندهای بزرگ به گوشی Nothing تلاش زیادی خواهد کرد و قطعا این شرکت برای رقابت با اپل، سامسونگ و شیائومی کار سختی خواهد داشت. برای یادآوری، کارل پی ادعا کرد که گوشی Nothing (1) تنها رقیب واقعی آیفون در اندروید است. با این حال، ما نمی‌دانیم که آیا کاربران آیفون به آن کوچ خواهند کرد یا خیر (!).

خارج از بخش پرچمدار، برندهایی مانند شیائومی و برندهای فرعی آن POCO و Redmi در حال حاضر دستگاه‌های خوبی را با این برچسب قیمت ارائه می‌دهند. شرکت شیائومی از مدت‌ها قبل یک نام شناخته شده در بازار است، در حالی که برند ناتینگ هنوز چندان شناخته شده نیست. این برندها ادغام با سایر محصولات را نیز ارائه می‌دهند، اما همانطور که این تحلیلگر اشاره می‌کند، Nothing حداقل دارای هدفون Nothing (1) در اکوسیستم خود است.

هدف Nothing phone (1)

از آنجایی که Nothing صرفا یک محصول را ارائه نداده است، گوشی آن می‌تواند علاقه‌مندان به ایربادهای بی سیم را تشویق کند تا در کنار یک گوشی اپل، سامسونگ، یا گوشی هوشمند میان رده شیائومی، آن را خریداری کنند. اما گوشی‌های هوشمند میان رده شیائومی را برای همه کاربران، با همان قیمت کمتر در دسترس هستند.

این تحلیلگر اظهارات خود را در حالی به پایان می‌رساند که می‌گوید این شرکت باید با فروش محصولات اپراتوری نیز سر و کار داشته باشد. برند ناتینگ در حال فروش یک محصول آنلاک و غیر اپراتوری است، در حالی که برخی از برندهای بزرگ از فروش دستگاه‌های خود، تحت نام اپراتورها سود زیادی می‌برند. در بازه‌های زمانی کنونی که کشورهای زیادی دچار مشکلات اقتصادی هستند، طبیعی است مشتریانی را ببینیم که مزایای خرید محصولات اپراتوری را بیشتر بپسندند.

به گفته GizChina، همانطور که در این گزارش آمده است، اولین گوشی ناتینگ رابط Glyph و قیمت جذابی دارد، اما آیا این برای ایستادن آن در چنین بازار پر چالشی کافی است؟ در حال حاضر، فقط گذر زمان این موضوع مشخص خواهد کرد. جالب اینجاست که همان شرکتی که Nothing چندین اختراع از آن به دست آورد، یعنی شرکت Essential نیز تلاش کرد و نتوانست در تجارت گوشی‌های هوشمند موفق شود.

مشخصات و ویژگی‌های کلیدی Nothing (1)

برای یادآوری، گوشی Nothing (1) با یک پنل ۶.۵۵ اینچی OLED و با وضوح Full HD+ عرضه می‌شود. این نمایشگر همچنین دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است و از گوریلا گلس ۵ به عنوان محافظ خود استفاده می‌کند. همچنین یک اسکنر اثرانگشت نیز در زیر نمایشگر وجود دارد. در درون دستگاه، این گوشی هوشمند دارای پردازنده اسنپدراگون 778G+ ساخت شرکت Qualcomm است.

این چیپست دارای حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است. دستکاه مذکور دارای چینش دوربین دوگانه در پشت است. دوربین اصلی آن از سنسور IMX766 سونی با وضوح ۵۰ مگاپیکسل و OIS (تثبیت کننده اپتیکال تصویر) استفاده می‌کند. همچنین یک دوربین ثانویه ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض نیز وجود دارد. دوربین سلفی این دستگاه نیز ۱۶ مگاپیکسلی است.

از نظر نرم افزاری، گوشی Nothing (1) اندروید ۱۲ را با رابط کاربری Nothing (1) اجرا می‌کند. این رابط کاربری نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های از پیش‌ نصب شده و بی کاربرد را ارائه نمی‌دهد و بسیار شبیه اندروید خام است. البته رابط کاربری این دستگاه، جنبه‌های منحصر به فردی نیز دارد. یک لانچر انحصاری، تصاویر پس زمینه و چند ویجت را نیز  به ارمغان می‌آورد.

این شرکت وعده ارائه سه نسخه از آپدیت‌های بزرگ اندروید را داده است. علاوه بر این، یاین دستگاه از یک دوره ۴ ساله پشتیبانی برای دریافت پچ‌های امنیتی نیز برخوردار است که هر دو ماه یکبار ارائه می‌شوند. این دستگاه، توان خود را از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۳ واتی می‌گیرد. همچنین شارژ بی سیم ۱۵ وات و شارژ بی سیم ۵ وات نیز برای آن وجود دارد. نظر شما کاربران ترنجی درباره هدف Nothing phone (1) چیست؟ آیا در نهایت هدف Nothing phone (1) به واقعیت خواهد پیوست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان