حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی Nothing Phone (1) با اسنپدراگون +778G و قیمت 399 دلار رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | Nothing، برترین‌های ترنجی

پس از مدت‌ها انتظار و انتشار شایعات و تیزرهای مختلف، کمپانی ناتینگ سرانجام از اولین گوشی هوشمند خود با نام Nothing Phone (1) رونمایی کرد. این گوشی هوشمند از طراحی جدید در پنل پشتی خود، تراشه میان‌رده کوالکام، دوربین دوگانه 50 مگاپیکسلی، وعده‌ی سه سال آپدیت سیستم‌عامل اندروید و قیمت پایه 399 دلاری بهره می‌برد.

گوشی Nothing Phone (1)

در داخل، Nothing Phone (1) دارای سخت‌افزار میان‌رده با برخی ویژگی‌های ممتاز، ازجمله چیپست کوالکام اسنپدراگون +778G، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است. برای اطلاعات و آشنایی بیشتر با ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دستگاه، با ما همراه باشید.

طراحی

Nothing Phone (1) دارای طراحی چشمگیر با پنل پشتی شفاف، قاب آلومینیومی با لبه‌های صاف و دوربین دوگانه در پنل پشتی خود است. این دستگاه دارای نورپردازی LED منحصربه‌فرد بوده که ازطریق پنل پشتی تابیده و ظاهر جالبی به گوشی می‌دهد.

در قسمت جلویی، Nothing Phone (1) از یک نمایشگر بزرگ 6.55 اینچی با سوراخ تکی صفحه برای تعبیه دوربین سلفی در سمت چپ نمایشگر بهره می‌برد. دور تا دور این گوشی همچنین دارای حاشیه‌های حداقلی و متقارن است که ظاهری عالی به آن می‌دهد. این گوشی در دو رنگ سیاه و سفید عرضه می‌شود که نوع سفید دارای قاب نقره‌ای و نوع مشکی دارای قاب مشکی خواهد بود.

متأسفانه، Nothing فضای داخلی گوشی خود را با صفحاتی پوشانده، بنابراین نمی‌توانید ببینید واقعاً چه چیزی در داخل است. اما پنل‌ها و پیچ‌ها ظاهری صنعتی به گوشی می‌دهند. این گوشی دارای محافظ نمایشگر گوریلا گلس 5 در جلو و پشت خود بوده که در استفاده روزمره باید مقداری مقاومت در برابر خراش ایجاد کند. این دستگاه همچنین دارای استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب نیز می‌باشد.

به‌طورکلی، Nothing Phone (1) هیچ شباهتی به سایر گوشی‌های موجود در بازار ندارد و این یکی از دلایل متعددی است که خریداران ممکن است آن را از دستگاه‌های میان‌رده با قیمت مشابه از سایر تولیدکنندگان اندرویدی انتخاب کنند.

طراحی Glyph

Nothing نور LED منحصربه‌فرد در پنل پشتی Phone (1) را طراحی Glyph نمی‌نامد. این یک عنصر زیبایی‌شناختی است که به‌عنوان چراغ اعلان برای تماس‌ها و پیام‌های دریافتی و نشانگر سطح باتری نیز عمل می‌کند.

طراحی Glyph

طراحی Glyph

همان‌طور که قبلاً دیده شد، Nothing آن را قابل تنظیم کرده و به کاربران این امکان را می‌دهد که الگوهای منحصربه‌فرد Glyph را برای تماس‌ها و متن‌ها انتخاب کرده و روشنایی آن را تنظیم کنند. علاوه‌بر این، طراحی Glyph را می‌توان به‌عنوان فلاش برای کلیک کردن روی عکس‌ها در تاریکی استفاده کرد و حتی می‌توان از آن به‌عنوان چراغ‌قوه نیز استفاده کرد.

نمایشگر

Nothing Phone (1) دارای صفحه‌نمایش 6.55 اینچی FHD+ OLED با رزولوشن 2400 در 1080p است که تراکم پیکسلی 402 PPI را ارائه می‌کند. این نمایشگر دارای تنها دو رفرش‌ریت ​​60 و 120 هرتز بوده و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز، حداکثر روشنایی 1200 نیت و عمق رنگ 10 بیتی را دارا می‌باشد.

همان‌طور که گفتیم، صفحه‌نمایش با یک قاب باریک و متقارن احاطه شده است که ظاهری مدرن به گوشی می‌دهد و دارای یک سوراخ نمایشگر تکی نیز است. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه صفحه‌نمایش می‌توان به گواهی +HDR10 و نسبت کنتراست 1,000,000:1 اشاره کرد. همچنین یک اسکنر اثرانگشت در داخل نمایشگر نیز برای احراز هویت بیومتریک تعبیه شده است.

دوربین Nothing Phone (1)

برخلاف بسیاری دیگر از گوشی‌های هوشمند، Nothing با رویکرد مینیمالیستی در مورد دوربین‌های Phone (1) پیش می‌رود. درحالی‌که اکثر دستگاه‌های دیگر در این بخش سه یا چند لنز دوربین را در پشت خود ارائه می‌کنند، گوشی جدید ناتینگ تنها از دو لنز دوربین شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی Sony IMX766 و یک سنسور فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی JN1 سامسونگ بهره می‌برد. همچنین در قسمت جلو، شاهد استفاده از یک سنسور سلفی 16 مگاپیکسلی هستیم.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی دستگاه دارای هر دو لرزشگیر OIS و EIS، پشتیبانی از HDR، حالت‌های نایت مود و فیلمبرداری آهسته تا 120 فریم‌برثانیه است. علاوه‌بر این، این دوربین از فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم‌برثانیه، Live HDR با نرخ 30 فریم‌برثانیه و فیلمبرداری در حالت شب پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، دوربین فوق‌عریض، تنها لرزشگیر EIS را به‌همراه زاویه‌دید 114 درجه، پشتیبانی از حالت شب، یک حالت ماکرو و پشتیبانی از HDR ارائه می‌دهد. درنهایت، دوربین سلفی از فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند.

عملکرد

ازنظر عملکردی، Nothing Phone (1) به‌لطف تراشه اسنپدراگون +778G کوالکام همراه با حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه سریع UFS 3.1 باید در استفاده روزمره عالی باشد. این گوشی یک حالت بازی داخلی دارد که عملکرد آن را در بازی‌ها افزایش می‌دهد. تا آنجا که به عمر باتری مربوط می‌شود، باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی گوشی باید به‌راحتی یک روز کامل از استفاده شما دوام بیاورد. ناتینگ ادعا می‌کند که گوشی جدید این شرکت می‌تواند 18 ساعت استفاده را با یک بار شارژ ارائه دهد.

گوشی Nothing Phone (1)

گوشی Nothing Phone (1)

پس از اتمام شارژ، می‌توانید Phone (1) را به‌لطف پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 33 واتی، ظرف 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ کنید. این دستگاه همچنین از شارژ بی‌سیم 15 واتی پشتیبانی می‌کند، اما احتمالاً زمان زیادی برای شارژ کردن آن نیاز است. علاوه‌بر این، این دستگاه دارای پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معکوس 5 واتی است که به شما امکان می‌دهد لوازم جانبی مانند Nothing Ear (1) را با استفاده از تلفن شارژ کنید.

نرم‌افزار

ازنظر نرم‌افزاری، Nothing Phone (1) پوسته اندروید سفارشی Nothing به نام Nothing OS بر اساس اندروید 12 را اجرا می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که این سیستم‌عامل یک اکوسیستم باز ارائه می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد تا محصولات شخص ثالث را بدون نیاز به هیچ برنامه جداگانه کنترل کنند. برای این منظور، این شرکت با تسلا همکاری کرده است تا به کاربران اجازه دهد قفل درها را باز کنند، AC را روشن کنند و محدوده باقیمانده را مستقیماً از تنظیمات سریع دستگاه ببینند.

نرم‌افزار گوشی Nothing Phone (1)

نرم‌افزار گوشی Nothing Phone (1)

علاوه‌بر این، Nothing OS به کاربران اجازه می‌دهد وضعیت باتری ایربادزهای این شرکت را از تنظیمات سریع بررسی کنند و گالری NFT منحصربه‌فردی را برای کمک به کاربران در نمایش NFT‌های ارزشمند خود در صفحه اصلی ارائه می‌کند. همان‌طور که قبلاً نشان داده شد، این سیستم‌عامل همچنین شامل یک لانچر مینیمال سفارشی با ویجت‌ها، فونت‌ها، صداها و تصاویر پس‌زمینه سفارشی است.

ناتینگ برای نشان دادن تعهد خود به ارائه یک تجربه نرم‌افزاری عالی به کاربران، وعده سه سال ارتقا اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی را برای Nothing Phone (1) ارائه کرده است.

قیمت و دسترسی گوشی Nothing Phone (1)

Nothing می‌گوید که Phone (1) در اواخر تابستان به‌فروش می‌رسد، اما این شرکت تاریخ عرضه نهایی را برای همه مناطق ارائه نکرده است. این دستگاه در دو رنگ سیاه و سفید در سه پیکربندی RAM/Storage در دسترس خواهد بود. برای جزئیات قیمت‌گذاری برای هر نوع، بخش زیر را بررسی کنید.

8 گیگابایت + 128 گیگابایت: €469 / £399

8 گیگابایت + 256 گیگابایت: €499 / £449

12 گیگابایت + 256 گیگابایت: €549 / £499

نظر شما پیرامون گوشی هوشمند Nothing Phone (1)، طراحی و مشخصات سخت‌افزاری آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

غیر از چیپست میانرده همه چیزش عالی به نظر میرسه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی