حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی شیائومی با دوربین 200 مگاپیکسلی به زودی رونمایی می‌شود: همان ردمی K50S Pro؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ردمی، شایعات، شیائومی

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه شیائومی می‌تواند ردمی K50S و K50S Pro را به زودی در چین و احتمالا با دوربین 200 مگاپیکسلی عرضه کند. در واقع به طور ویژه به نظر می‌رسد که K50S Pro ممکن است به عنوان اولین گوشی هوشمند این شرکت با دوربین 200 مگاپیکسلی معرفی شود. این افشای جدید نشان می‌دهد این دستگاه همان گوشی ردمی با دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد بود. شیائومی با سری Xiaomi 12S به عنوان اولین گوشی هوشمند با تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 دست یافت. اما آیا عنوان اولین گوشی هوشمند با دوربین 200 مگاپیکسلی جهان را نیز به خود اختصاص خواهد داد؟

گفتنی است که گوشی هوشمندی از موتورولا نیز با دوربین 200 مگاپیکسلی به زودی عرضه خواهد شد. شایعات از سال گذشته مطرح شده است و ظاهراً آن دستگاه واقعاً در راه است. زیرا موتورولا با تیزر های جدید خود به آن اشاره کرده است. باید دید کدام برند زودتر به این عنوان دست می‌یابد.

همانطور که در اسکرین شات زیر مشاهده می‌شود، Digital Chat Station مشخصات کلیدی یک گوشی پرچمدار آینده را به اشتراک گذاشته است که از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 که با عنوان SM8475 ذکر شده است قدرت می‌گیرد. در این پست همچنین اشاره شده است که این دستگاه به صفحه نمایش 120 هرتزی، دوربین 200 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. یکی از کاربران کنجکاو به او پاسخ می‌دهد و می‌گوید که او به دستگاه آینده موتورولا اشاره دارد. اما این افشاگر می‌گوید که منظور او دستگاه دیگری است. اگر موتورولا را کنار بگذاریم تنها شیائومی به احتمال قوی منظور صحبت های اوست.

گوشی شیائومی با دوربین 200 مگاپیکسلی به زودی رونمایی می‌شود: ردمی K50S Pro؟

گوشی شیائومی با دوربین 200 مگاپیکسلی به زودی رونمایی می‌شود: همان ردمی K50S Pro؟

موتورولا و شیائومی از زمان عرضه اسنپدراگون 8 نسل 1 برای معرفی اولین فناوری‌ها مبارزه کرده‌اند. موتورولا اولین با این تراشه بود و شیائومی دومین. اما در حال حاضر درباره تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 شیائومی اولین گوشی با سری Xiaomi 12S بود، اما موتورولا نه دومین و نه حتی سومین خواهد بود، زیرا چندین دستگاه در حال حاضر با این پردازنده راه‌اندازی شده‌اند. به هر حال اما این شرکت بر روی دوربین 200 مگاپیکسلی تمرکز می‌کند تا لقب اولین را در آن از دست ندهد زیرا اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 دیگر یک چیز جدید نیست. بر اساس گزارش Digital Chat Station، شیائومی نیز در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند پرچمدار با دوربین 200 مگاپیکسلی است. اما گوشی هوشمند شیائومی با دوربین 200 مگاپیکسلی کدام دستگاه می‌تواند باشد؟

ردمی K50S Pro اولین گوشی هوشمند شیائومی با دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد بود

شیائومی 12T Pro و ردمی K50S Pro نمایندگان شیائومی برای دریافت دوربین 200 مگاپیکسلی

البته بر اساس گمانه‌زنی ها گوشی هوشمند شیائومی با دوربین 200 مگاپیکسلی ممکن است علاوه ردمی K50S Pro حتی شیائومی 12T Pro نیز باشد. زیرا شایان ذکر است که هر دو دستگاه ممکن است در نهایت یکسان و یک ریبرند از يکديگر باشند. اطلاعات فاش شده در هفته گذشته نشان داد که شیائومی 12 تی پرو دارای دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد بود و اطلاعات این هفته نشان می‌دهد که Redmi K50S Pro که به چین می‌رود نیز از همین دوربین استفاده خواهد کرد. از این رو، به نظر می رسد ما از یک دستگاه در دو نام حرف می‌زنیم.

بنابراین در بازار های جهانی این شرکت به جای سری Xiaomi 12S از خانواده Xiaomi 12T با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 برای پوشش نیاز کاربران استفاده خواهد کرد. آنها احتمالاً به عنوان Redmi K50S و Redmi K50S Pro در چین نیز معرفی خواهند شد.

گفتنی است که سنسور مورد استفاده شیائومی یا ISOCELL HP1 سامسونگ خواهد بود و یا شیائومی از ISOCELL HP3 استفاده می‌کند. هر دو با وضوح 200 مگاپیکسل عرضه می‌شوند. با این حال تفاوت بزرگ در فرمت اپتیکال و اندازه پیکسل است. HP1 دارای اندازه 1/1.22 اینچ و اندازه پیکسل های 0.64 میکرومتری است در حالی که HP3 به اندازه‌ی 1/1.4 اینچی و اندازه پیکسل 0.56 میکرومتری مجهز است.

موتورولا در حال حاضر از HP1 که بزرگتر بوده و از ادغام پیکسلی 4 در یک استفاده می‌کند، بهره می‌برد. این حالت منجر به یک عکس 50 مگاپیکسلی می‌شود. بله به همین زودی ما به زمانی رسیده‌ایم که حتی ادغام پیکسل ها تصاویر 50 مگاپیکسلی تولید می‌کند! شیائومی نیز ممکن است در نهایت از HP1 برای تلفن هوشمند خود با دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده کند. البته موارد دیگری نیز برای ارزیابی وجود دارد. زیرا از این گذشته این شرکت به تازگی همکاری خود را با لایکا آغاز کرده است. در پایان، لایکا نیز ممکن است در کنار این شرکت برای تقویت قابلیت‌ های این دستگاه آینده و تغییر بخش نرم‌افزاری آن همکاری کند.

در حال حاضر فقط می‌توانیم منتظر گوشی هوشمند 200 مگاپیکسلی شیائومی باشیم. منبع می‌گوید با این حال، این شرکت تمایل دارد دستگاه‌ های جدیدی را قبل از اواخر تابستان عرضه کند، بنابراین شاید نیازی به انتظار طولانی نباشد.

 

شما حرکت شیائومی در عدم عرضه خانواده شیائومی 12 اس به بازار جهانی و عرضه خانواده شیائومی 12 تی را در این بازار صحیح می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری