حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درآمد بازی Diablo: Immortal در ماه اول به ۵۰ میلیون دلار رسیده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، بازی، عملکرد تجاری شرکت ها

بازی‌های آنلاین انگشت شماری وجود دارند که در مدت کوتاهی پس از عرضه خود توانسته باشند عملکرد درخشانی را از لحظا فروش به نمایش بگذارند. بازی Diablo: Immortal قطعا یکی از این مجموعه خواهد بود. زیرا بر اساس اخبار دریافتی، درآمد بازی Diablo: Immortal در ماه اول به ۵۰ میلیون دلار رسیده است. با ترنجی همراه باشید.

درآمد بازی Diablo: Immortal در ماه اول چه مقدار بوده است؟

بازی Diablo: Immortal، یک عنوان نقش‌ آفرینی اکشن چندنفره به صورت آنلاین و رایگان است که به طور مشترک توسط Blizzard و NetEase ساخته شده است. این عنوان در پایان سال ۲۰۱۸ معرفی شد اما چند هفته پیش به طور رسمی عرضه آن آغاز شد. داده‌های AppMagic منتشر شده توسط MobileGamer.biz نشان می‌دهد که عنوان Diablo: Immortal در اولین هفته پس از انتشار به اوج درآمد روزانه ۲.۴ میلیون دلاری خود رسیده است. این بازی در ماه اول حدود ۴۸.۹ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. لازم به ذکر است که این تنها ۳۰ درصد از داده‌های موجود در فروشگاه اپ استور یا گوگل پلی است.

بر اساس داده‌های Appmagic، بازی موبایل Diablo: Immortal طی دو هفته پس از عرضه، بیش از ۸.۵ میلیون بار دانلود شده است. علاوه بر این، درآمد آن اکنون بیش از ۲۴ میلیون دلار است. این موضوع باعث می‌شود که Diablo Immortal دومین بازی موبایلی پردرآمد برای بلیزارد باشد که مدتی پس از نسخه موبایلی بازی کارتی Hearthstone عرضه شده است.

درآمد بازی Diablo: Immortal

طبق آمار، Diablo: Immortal در ایالات متحده محبوب‌ترین است و کاربران این کشور، ۴۳ درصد از کل درآمد این بازی را به خود اختصاص داده‌اند. این بازی در کره جنوبی نیز بسیار محبوب است زیرا ۲۳ درصد دیگر از درآمد این عنوان از آن کشور تامین می‌شود. ژاپن، آلمان و کانادا به ترتیب ۸، ۶ و ۳ درصد هستند و در نهایت، ۱۷ درصد درآمد باقیمانده نیز برای سایر بازارها است.

علیرغم عملکرد قوی درآمد، نظرات کاربران بازی Diablo: Immortal متوسط ​​بوده است. امتیاز کاربران متاکریتیک بازی اخیرا به ۰.۲/۱۰ رسیده است که کمترین امتیاز در تاریخ این سایت است. طبق معرفی رسمی، Diablo: Immortal جدید، تجربه واقعی بازی Diablo را در دستگاه‌هایی با نمایشگر لمسی برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد. کنترل‌های بصری، ژست‌ها و کنترل‌های صفحه لمسی به بازیکنان، کنترل کاملی بر قهرمانان خود می‌دهند. علاوه بر این، تجربه از بین بردن شیاطین بی پایان به آسانی استفاده از یک کنترلر و صفحه کلید است.

درآمد بازی Diablo: Immortal

لازم به ذکر است که اکنون نسخه پیش دانلود کامپیوتر Diablo Immortal در آسیا و اقیانوسیه در دسترس است و به ۲۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارد. بلیزارد وعده انتشار Diablo Immortal بر روی پلتفرم‌های iOS و اندروید در ساعت ۹ صبح روز ۸ ژوئیه را داده بود. این شرکت همچنین نسخه بتای PC را در منطقه آسیا و اقیانوسیه عرضه کرد. این مناطق شامل هنگ کنگ، اندونزی، ماکائو، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایوان و تایلند است.

بازیکنان اکنون می‌توانند نسخه PC بازی Diablo Immortal را دانلود کنند. پس از انتشار رسمی این بازی که در ۸ جولای بود، حالا می‌توانید بلافاصله بازی را شروع کنید. بلیزارد حداقل مشخصات صفحه نمایش را یک نمونه 1080p توصیه کرده است. همچنین کارت گرافیک GTX 770 و ۲۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی نیز از الزامات ذکر شده هستند.

ماه گذشته، وب‌سایت رسمی سرور چینی Diablo: Immortal اعلامیه‌ای منتشر کرد مبنی بر اینکه طرح اولیه راه‌اندازی Diablo: Immortal در ۲۳ ژوئن به تعویق خواهد افتاد. در حال حاضر تاریخ عرضه جدیدی برای این بازی در چین وجود ندارد. تیم پروژه Diablo: Immortal اظهار داشته است که تیم توسعه در حال انجام تعدادی تنظیمات بهینه سازی در بازی است. گویا قرار است این آپدیت، طیف وسیع‌تری از مدل‌ها و دستگاه‌ها و همچنین بالاترین کیفیت تصویر را پشتیبانی کند.

در نهاین همانظور که انتظار می‌رفت، عرضه Diablo: Immortal در آسیا و اقیانوسیه برای ۸ ژوئیه تمدید شد. Diablo: Immortal یک بازی نقش‌ آفرینی اکشن آنلاین در مقیاس بزرگ در این مجموعه است. یک اعلامیه رسمی نشان می‌دهد که این شرکت عرضه Diablo Immortal در آسیا و اقیانوسیه را تا ۸ جولای به تعویق انداخته است.

بازی Diablo Immortal

به گفته سازندگان، Diablo Immortal اولین بازی مبتنی بر موبایل ما است و زمان عرضه مشکل ساز در هر منطقه به ما این فرصت را می‌دهد که از مراحل مختلف یاد بگیریم تا مراحل بعدی را بهبود بخشیم و دانلود بهتر و تجربه بازی روان‌تری را برای بازیکنان فراهم کنیم. همچنین عرضه Diablo Immortal در آسیا و اقیانوسیه را به 8 جولای موکول کردیم.

بر اساس برنامه رسمی Blizzard که قبلا اعلام شده بود، نشان می‌دهد که نسخه جهانی و بتا Diablo Immortal ابتدا در ایالات متحده عرضه می‌شود. با این حال، به نظر می‌رسد چین آخرین کشوری باشد که این بازی را دریافت می‌کند. با نگاهی به آن، سایر مناطق آسیا و اقیانوسیه دیرتر از چین آن را دریافت کرده‌اند.

عنوان Diablo Immortal نقدهای بد زیادی دریافت کرد

اولین بازی موبایل با امکان خرید درون‌ برنامه‌ای بلیزارد یعنی Diablo Immortal، از زمان معرفی‌اش در سال ۲۰۱۸ مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته است. در ۳ ژوئن 2022، این بازی با همکاری بلیزارد و NetEase به آرامی عرضه شد، اما انتقادات بیشتری به همراه داشت. اگرچه گیم پلی، کیفیت تصویر و تجربه عملکرد بازی هنوز خوب است، اما بسیاری از بازیکنان روش درآمد اجباری از بازی توسط سازندگان را قبول ندارند.

به گفته یک یوتیوبر به نام @BellularNews، بازی بازیکنان را ملزم می‌کند تا برای تقویت شخصیت‌های خود جواهرات افسانه‌ای یا Legendary Gems خریداری کنند. این سیستم همچنین حد بالایی قدرت بازیکن را تعیین می‌کند، بنابراین مکانیسم اصلی این بازی است. با این حال، در این مرحله، اگر یک شخصیت پر از  gem را می‌خواهید، باید بیش از ۱۱۰.۰۰۰ دلار هزینه کنید. با وجود این موضوع، شکی نیست که این بازی استراتژیک برای بلیزارد موفقیت آمیز بوده است. App magic تخمین می‌زند که این شرکت از زمان انتشار این بازی ۲۴ میلیون دلار درآمد داشته است.

به عنوان مثال، یکی از کاربران توییتر فاش کرده است که باید بیش از ۲۵۱۶۵.۵۷ دلار نیوزلند (معادل ۱۶.۰۰۰ دلار) برای باز کردن جواهرات پنج ستاره در Diablo: Immortal خرج کند. با این حال، برای ارتقا او حداقل به ۵ مورد از سنگهای قیمتی نیاز دارد. با وجود سخت کوشی، او سرانجام این آخر هفته اولین جواهر ۵ ستاره خود را به دست آورد. اما در واقع، پس از به دست آوردن جواهر، او بیشتر احساس کرد که چیزی را از دست داده است، بنابراین تصمیم گرفت برای آن کاری انجام دهد. به نشانه اعتراض، جواهرات درون بازی را به باد انتقاد گیرد.

به گفته GizChina، در پایان، او قبیله خود را با عبارت “این یک افتخار است که با تو مبارزه کنم” را ترک کرد و پس از آن قهرمان خود را به طور کامل حذف کرد تا مطمئن شود که در آینده بازی را ادامه نخواهد داد. او قبل از اینکه بازی را برای آخرین بار حذف کند، به استودیو سازنده با لحنی شدید انتقاد کرده بود. داده‌های AppMagic همچنین نشان می‌دهد که بازی بلیزارد حدود ۸ میلیون بار در فروشگاه گوگل پلی دانلود شده و فقط در این فروشگاه ۱۱ میلیون دلار درآمد داشته است. این بازی در اپ استور اپل ۱۳ میلیون دلار درآمد دارد، یعنی بدون احتساب درآمد احتمالی نسخه رایانه شخصی. در نسخه موبایل، میانگین هزینه بازیکنان در حال حاضر حدود ۳.۱۲ دلار به از هر گیمر است و تحلیلگران معتقدند که این رقم با افزایش تعداد بازیکنان این بازی بیشتر خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان