حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی هوشمند مورد تنفر کاربران اپل در سال ۲۰۲۲ کدام دستگاه است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سامسونگ

رقابت بین شرکت‌های تولید کننده موبایل تنها به بخش تبلیغات محدود نیست و این موضوع میان طرفداران شرکت‌ها نیز رایج است. به صورت معمول طرفداران اپل و سامسونگ همیشه مقابل یکدیگر قرار دارند. حالا باید پرسید که گوشی هوشمند مورد تنفر کاربران اپل در سال ۲۰۲۲ کدام دستگاه است؟ با ترنجی همراه باشید.

گوشی هوشمند مورد تنفر کاربران اپل را بشناسید…!

اپل به دلیل عدم تمایل به استفاده از فناوری‌های جدید در آیفون‌های خود شناخته شده است. این در حالی که چنین شرکتی همواره دوست دارد عنوان «خانه نوآوری‌ها» را به خود اختصاص دهد، اما این یک واقعیت غیرقابل انکار است که سری آیفون‌ها در زمینه بهره‌گیری از نوآوری‌ها، مدت‌هاست که پشت سر محصولات اندرویدی بوده‌اند. در حالی که گوشی‌های اندرویدی در حال آزمایش دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش هستند، اپل جدیدا اولین تلاش و تمرکز خود را بر روی پانچ هول نمایشگر دستگاه‌هایش معطوف کرده است.

تقریبا بیشتر گوشی‌های اندرویدی، حسکر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش را مورد استفاده قرار داده‌اند، اما اپل دست رد به سینه مشتریانی می‌زند که ویژگی اسکن بیومتریک را دوست دارد و این شرکت با عدم ارائه تاچ آیدی زیر صفحه‌نمایش، خواسته آنان را رد می‌کند. متاسفانه، این شرکت برخی از فناوری‌ها را در اختیار می‌گیرد تا کاربران خود را متقاعد کند که واقعا آن قابلیت‌ها ضروری نیستند.

گوشی هوشمند مورد تنفر کاربران اپل

با این وجود، اپل همچنان در بحث فروش بسیار خوب عمل می‌کند و اکثر مشتریانش ویژگی‌های جالبی را که در دستگاه‌های دیگر می‌بینیم را از دست نمی‌دهند. گلکسی زد فولد ۴ احتمالا دستگاهی پر از نوآوری خواهد بود و همچنین گوشی هوشمندی است که کاربران اپل در سال ۲۰۲۲، بیش از همه از آن متنفر خواهند بود.

آیا قمار پرخطر با سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ در مقابل آیفون ۱۴ کار درستی است؟!

گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ به عنوان نسل جدیدی از سری گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ وارد بازار خواهد شد. این شرکت کره‌ای شروع سختی با نسل اول گلکسی فولد داشت، اما این شرکت به خوبی می‌دانست که چگونه مشکلات را کنار زده و فروش خود را تضمین کند. اگر فقط حادثه و حواشی رخ داده برای گلکسی نوت ۷ را به یاد بیاوریم، می‌فهمیم که سامسونگ چگونه این مشکلات را کنار زد.

اگر به جای سامسونگ، هر شرکت دیگری بود، شاید پس از فراخوان گسترده دستگاه‌هایی که مستعد انفجار هستند، ورشکسته میشد. سامسونگ اما موفق به انجام این کار و بازیابی برند خود شد. این شرکت کره‌ای بدون از دست دادن اعتماد به نفس طرفداران خود از این مشکل عبور کرد و چند سال بعد نیز گلکسی فولد را روانه بازار کرد که اولین نمونه‌های آن در بخش قاب نمایشگر با اشکالاتی مواجه شده بود. این شرکت فقط به چند ماه زمان نیاز داشت تا گلکسی فولد را با به شکل کامل بازیابی کند.

گوشی هوشمند مورد تنفر کاربران اپل

سه نسل پس از عرضه نسل اول گلکسی زد فولد، حالا منتظر معرفی گلکسی زد فولد ۴ هستیم. این دستگاه دارای طراحی جالب و ویژگی‌های پیشرفته‌ای است که در آیفون‌های اپل وجود ندارد و ظاهرا برای مدت طولانی نیز نخواهد بود، زیرا شایعه شده است که آیفون تاشو به طور کامل از مرکز توجه اول ناپدید شده است.

در حالی که سامسونگ به پیشرفت طراحی خود ادامه می‌دهد، بزرگ‌ترین تغییر آیفون ۱۴، طراحی ناچ نمایشگر به صورت یک بریدگی قرصی شکل است که در مرکز صفحه نمایش قرار می‌گیرد. باید بگوییم که حداقل فرم و ظاهر آن نوآورانه است. زیرا هیچ شرکت اندرویدی این ترکیب را امتحان نکرده است. در همین حال، گلکسی زد فولد ۴، فناوری بهبود یافته و نسل بعدی دوربین زیر نمایشگر سامسونگ را به ارمغان خواهد آورد.

ویژگی‌های نرم‌افزاری گسترده سامسونگ در مقابل تجربه ساده اپل آیفون

اپل با اولین آیفون‌ها ریسک‌های زیادی می‌کرد، اولین دستگاه یک حرکت بسیار بزرگ بود. از این گذشته، گوشی‌های هوشمند در آن زمان واقعا هوشمند نبودند. اما گلکسی زد فولد ۴ با بهینه‌ سازی‌های نرم‌افزاری زیادی عرضه می‌شود تا رابط کاربری One UI را در یک صفحه نمایش بزرگ و تاشو غنی‌تر کند. iOS 16 با پیشرفت‌های زیادی معری شده و به زودی عرضه می‌شود، اما این پیشرفت‌ها به اندازه آنچه در آیپدها خواهیم دید، پر رنگ و جدی نیستند.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ را با دو نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در ابعاد مختلف عرضه می‌کند. با این حال، آیفون ۱۴ این فناوری را نخواهد داشت. مطمئنا شنیدن این موضوع بد است، زیرا اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی در حال حاضر، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را به عنوان یک مقدار حداقلی ارائه می‌دهند. با این حال، اپل این قابلیت را به یکی از ویژگی‌های انحصاری مدل‌های پرو آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ تبدیل کرده است.

به گفته وب سایت خبری GizChina، ظاهرا این تفاوت بزرگ در سری آیفون ۱۴ نیز وجود خواهد داشت. طبق شایعات منتشر شده، خط تولید آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس این قابلیت را ندارد و دو گوشی دیگر نسخه پرو یعنی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس آن را خواهند داشت.

موضوع به همین بخش محدود نیست و تمرکز اپل در بخش بیشتری، روی هدست واقعیت مجازی APPLE AR این شرکت است. ظاهرا اپل دیگر در تلاش برای نوآوری در تجارت گوشی‌های هوشمند نیست. بهترین نتیجه‌ای که می‌توانیم به دست آوریم این است که تمام تلاش‌های این شرکت روی هدست واقعیت ترکیبی انجام می‌شود. محصولی که به گفته افراد مطلع، همه چیز را انقلابی‌تر خواهد کرد و شاید جایگزینی لایق برای آیفون است که شرکت در مورد این موضوع نیز صحبت کرده است.

البته، ما نمی‌دانیم که آیا واقعا این موضوع باعث می‌شود که گوشی‌های هوشمند را پشت سر بگذاریم یا خیر؟ چنین موضوعی را فقط گذر زمان مشخص خواهد کرد، اما تا زمانی که فرا برسد، باید گفت که روبرو شدن با چنین حقیقتی، تلخ و غم انگیز است و اینکه ببینیم دستگاه‌های اپل، بسیاری از فناوری‌های جدید را به همراه ندارند باعث ناراحتی می‌شود. در حالی که این محصول به این زودی عرضه نمی‌شود، طرفداران اپل همچنان با به‌روزرسانی‌های کوچک و ارتقاء ویژگی‌هایی که هر ساله دریافت می‌کنند، به هر نسل جدید آیفون پایبند هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان