حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتظار سامسونگ از فروش زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تجاری، تحلیل بازار، سامسونگ

سامسونگ هر نسل گوشی‌های تاشو خود را به محصولاتی بهتر از نسل قبل تبدیل می‌کند. به همین دلیل نیز اقبال مشتریان و انتظار سامسونگ از فروش زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. با ترنجی همراه باشید.

انتظار سامسونگ از فروش زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ چقدر است؟!

اگر به آخرین گزارش فروش سه ماهه امسال سامسونگ نگاه کنید، ممکن است این تصور را نداشته باشید، اما بازار محصولات تاشو قطعا در حال رونق گرفتن است و سامسونگ به طور قاطع بر همه رقبای خود در سراسر جهان تسلط دارد. نه تنها بعید به نظر می‌رسد که این وضعیت به این زودی‌ تغییر کند، بلکه به نظر می‌رسد که این تولید کننده برتر گوشی‌های هوشمند در نیمه دوم سال جاری، برنامه افزایش قابل توجهی را در تولید دستگاه‌های تاشو در نظر گرفته است.

چنین موضوعی ممکن است موقعیت این شرکت را تقویت کند و حتی احتمالا برتری خود را نسبت به شرکت‌هایی مانند هواوی، اوپو و موتورولا افزایش دهد.  همانطور که می‌دانید، گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ در ماه آگوست وارد بازار می‌شوند و احتمالا مجموع فروش این دو دستگاه تا اوایل سال ۲۰۲۳ به راحتی می‌تواند به ۱۵ میلیون واحد برسد. طبق برآوردهای خاص، گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ تنها کمی بیش از ۷ میلیون واحد در سال ۲۰۲۲ فروش داشته‌اند.

انتظار سامسونگ از فروش زد فولد ۴

این موضوع بدان معنا است که سامسونگ انتظار دارد فروش نسل بعدی گوشی‌های تاشو‌ خود، بیش از دو برابر تقاضای بازار نسبت به سال گذشته باشد که در همان مطقه نیز سامسونگ رکورد قبلی خود را نیز شکسته بود. البته هنوز کاملا مشخص نیست که آیا ۱۵ میلیون هدف واقعی سامسونگ است یا صرفا هدف تولید ین شرکت تا پایان سال ۲۰۲۲ خواهد بود، اما در هر صورت، گلکسی Z Fold 4 و گلکسی Z Flip 4 احتمالا دیر یا زود به این رقم فروش خواهند رسید و شاید حتی فروش آن‌ها از ۱۸ میلیون واحد نیز فراتر رود.

در حالی که پیش‌بینی دقیق نتایج فروش این دستگاه‌ها در بخش بازار نوپا تقریبا غیرممکن است، اخبار متعددی که اخیرا درباره بهبود آن‌ها فاش شده است، در کنار قیمت رقابتی‌تر آن‌ها، جذابیت مدل‌های جدید تاشو سامسونگ را بهبود می‌بخشد. اخیرا گمانه زنی‌ها در مورد تخفیف هنگام عرضه در مقایسه با قیمت ۱۸۰۰ دلاری Galaxy Z Fold 3 دوباره افزایش یافته است، اگرچه ما هنوز آماده پیش‌بینی قیمت اولیه این دستگاه نیستیم، اما Z Flip 4 می‌تواند تقریبا دو برابر Z Fold 4، فروش بیشتری داشته باشد این موضوع شاید بد به نظر برسد.

تولید انبوه گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ آغاز شده است

اما در واقع این دستگاه بسیار بهتر از Z Fold 3 نسبت به Z Fold 4 فعلی است. برای مثال، بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ (سه ماه اول)، گلکسی زد فلیپ ۳ به تنهایی ۵۱ درصد از فروش جهانی محصولات تاشو را به خود اختصاص داده بود و در مقایسه با سهم کمتر از ۲۵ درصدی گلکسی زد فولد ۳، این شکاف در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ حتی بیشتر نیز بود. با این حال در سه ماهه چهارم، زمانی که گلکسی زد فولد ۳ در تعطیلات تخفیف زیادی داشت، این موضوع کمتر به چشم آمد.

تغییرات عمده زد فلیپ ۴ و زد فولد ۴ چه خواهد بود؟

در حالی که سامسونگ قصد دارد امسال بسیار بیشتر از سال گذشته، گوشی‌های تاشو تولید کرده و به فروش برساند، همین روند احتمالا در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت، طبق گزارش‌ها، اهداف فروش این شرکت برای گوشی‌های معمولی سری گلکسی S و سری A، کاهش می‌یابد. همه گیری ویروس کرونا دیگر به اندازه دو سال گذشته آسیب زیادی به صنعت فناوری وارد نمی‌کند.

اساسا، دستگاه‌های تاشو می‌توانند به‌عنوان محرک‌های اصلی رشد سامسونگ و بسیاری از شرکت‌های دیگر، حجم بازار بیشتری را به دست آورند، به‌ویژه با کاهش قیمت‌ها در چند سال آینده و احتمال کاهش قیمت این دستگاه‌ها در آینده نسبتا نزدیک با عرضه مدل‌های میان‌رده Galaxy A Fold.

گلکسی زد فولد 4 سامسونگ شامل نسخه‌ای با حافظه 1 ترابایتی خواهد بود

علاوه بر بحث در مورد برنامه‌های تولید و اهداف فروش سامسونگ، آخرین گزارش ET News همچنین به مجموعه‌ای از مشخصات گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ می‌پردازد، اگرچه هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این جزئیات تایید شده‌اند و چه تعداد از آن‌ها غیر واقعی هستند. اما در هر صورت، انتظار می‌رود که Z Fold 4 دارای یک صفحه نمایش اصلی ۷.۵۶ اینچی و صفحه‌نمایش بیرونی ۶.۲ اینچی یا حتی بزرگ‌تر باشد و در عین حال سیستم دوربین بسیار ارتقا یافته‌ای را که بخش اصلی آن یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است را نیز ارائه دهد.

به گفته PhoneArena، این دستگاه همچنین حداکثر ۱ ترابایت حافظه داخلی به همراه دارد و مشکل چین و چروک نسل قبلی خود را تا حدود ۲۰ درصد بهبود خواهد بخشید. در همین حال، بعید است که گلکسی زد فلیپ ۴ در مقایسه با مدل قبلی خود، تغییرات قابل‌توجهی را به ارمغان بیاورد و احتمالا دوربین‌هایی مانند زد فلیپ ۳ را ارائه می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان