حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی تاشو ارزان سامسونگ در سری Galaxy A حداقل تا چند سال دیگر نیز عرضه نمی‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شایعات

گوشی‌های هوشمند تاشو ذاتا محصولاتی محبوب و دلربا هستند. با وجود اینکه این محصولات هنوز نوپا و جدید محسوب می‌شوند و حتی قیمت بسیار زیادی نیز دارند، بازهم خیل عظیمی از کاربران، مشتاق خرید چنین محصولاتی هستند. همین موضوع قیمت دلیلی برای صبر کردن کاربران است. اما گویا فعلا عرضه اولین گوشی تاشو ارزان قیمت بسیار دور از انتظار است. با ترنجی همراه باشید.

هنوز برای دیدن اولین گوشی تاشو ارزان قیمت خیلی زود است…!

کاربران زیادی منتظر کاهش قیمت گوشی‌های تاشو بوده‌اند تا خرید این محصولات برای کسانی که طرفدار محصولات مقرون به‌صرفه هستند، منطقی شود. اما به نظر می‌رسد که باید چند سال دیگر نیز منتظر باشیم تا انقلابی رخ دهد و تلفن‌های ارزان قیمت تاشو در نهایت معرفی و عرضه شوند. افشاگری به نام @chunv8888 که سابقه نسبتا زیادی در انتشار دقیق اطلاعات دارد، اخیرا توییتی با عنوان “Foldable Galaxy A” منتشر کرده است که کوتاه و کاملا قابل درک است. ظاهرا سامسونگ در حال کار بر روی یک عضو تاشو از خط دستگاه‌های مقرون به صرفه سری Galaxy A خود است.

متاسفانه، این ادعا به سرعت و با یک توییت بعد از این خبر نقض شد. توییتی که ظاهرا وی در آن گفته است که معرفی چنین محصولی به این زودی اتفاق نمی‌افتد و شاید حتی تا سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ نیز طول بکشد. پس اینطور که به نظر می‌رسد، حداقل دو یا سه سال دیگر تا عرضه یک گوشی تاشو ارزان قیمت فاصله داریم. خوشبختانه پست سومی در این مورد منتشر نشده است، بنابراین ما هیچ خبر بد دیگری را شاهد نیستیم….!

اولین گوشی تاشو ارزان قیمت

لازم به ذکر است که عمده کاربران انتظار ندارند که گوشی‌های تاشوی ارزان ‌قیمت سامسونگ با نام گلکسی فولد A نامیده شوند. زیرا نمونه‌های فعلی، سری گلکسی Z نامیده می‌شوند، نه گلکسی اس تاشو (که باید برای مطابقت با سری S از موبایل‌های پریمیوم آن نامیده شود). اما ما آن را به عنوان تفسیر شخصی chunv8888 با استفاده از این عبارت جهت شفاف و ساده کردن پیام قلمداد می‌کنیم.

این خبر هیچ دلیلی برای توضیح اینکه چرا باید برای دیدن گوشی‌های تاشو مقرون ‌به‌صرفه سامسونگ این همه سال صبر کنیم، ارائه نمی‌کند. اما تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد که احتمالا موضوع بخاطر ترکیبی ناگوار از قیمت‌های طبیعی و زیاد فناوری تاشو است که مدتی طول می‌کشد تا قیمت آن کاهش یابد. همچنین موضوع کمبود تولید تراشه نیز بر ارزش قطعات تأثیر می‌گذارد.

سامسونگ احتمالا اولین شرکتی خواهد بود که یک گوشی فولد مقرون به صرفه را عرضه خواهد کرد

این خبر فقط مربوط به دو یا سه سال از عرضه اولین گوشی تاشو مقرون به صرفه سامسونگ بود، بنابراین ممکن است تعجب کنید که چرا ما به این موضوع اشاره کرده‌ایم که عرضه این دستگاه‌ها تا این حد دور از انتظار هستند. اما گویا به احتمال زیاد سامسونگ اولین شرکتی است که یک گوشی هوشمند تاشو با قیمت مناسب عرضه می‌کند. موقعیت مناسب این شرکت و جایگاهی که نزد کاربران دارد، می‌تواند دلیل اصلی سامسونگ برای این کار باشد. از سویی، هواوی علیرغم اینکه اولین شرکتی نیست که گوشی‌های تاشو را عرضه می‌کند، اما یکی از شرکت‌هایی است که پس از سامسونگ، با تب و تاب بیشتری برای تولید چنین گوشی‌های جدیدی تلاش کرده است.

اولین گوشی تاشو ارزان قیمت

تصور می‌کنیم اکثر شرکت‌ها، حتی اگر معمولا روی تلفن‌های تاشو ارزان‌قیمت تمرکز می‌کنند، اولین گوشی‌های تاشو خود را برای جبران هزینه‌های تحقیق و توسعه گران‌تر می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا فرآیند تولید مقرون ‌به‌صرفه‌تری را ایجاد کنند. این امر باعث می شود تا دستگاه‌های ارزان‌تری در طول زمان تولید شوند و به بازار عرضه گردند. مثلا اگر به موتورولا نگاه کنید، می‌توانید ببینید که با وجود ارزان بودن بسیاری از تلفن‌های هوشمند آن، سری دستگاه‌های تاشو Razr آن همگی بسیار گران قیمت بوده‌اند.

به گفته TechRadar، یکی از تهدیدات احتمالی برای تسلط گوشی‌های ارزان قیمت و تاشو سامسونگ، برند نام آشنای TCL خواهد بود، زیرا این شرکت در گذشته اعلام کرده بود که به دنبال تولید و عرضه تلفن‌های تاشو ارزان قیمت است. اما پس از سال‌ها تلاش برای نشان دادن نمونه‌های مفهومی از موبایل‌های تاشو ارزان قیمت، هنوز هم این کار را انجام نداده است. بهتر است این شرکت ابتدا یک دستگاه را عرضه کند،تا بتوان به چنین دیدگاهی دست یافت. به همین دلیل است که ما شک داریم این برند بتواند چنین محصولی با چنین قیمتی عرضه کند.

اگر قبل از سال ۲۰۲۴، یک گوشی تاشو ارزان قیمت و مقرون به‌صرفه ببینیم که ارزش خرید داشته باشد، بسیار تحت تاثیر قرار خواهیم گرفت. اما به صورت کلی، انتظار داریم سامسونگ اولین شرکتی باشد که با گوشی تاشو Galaxy A خود این کار را انجام دهد به خصوص به این دلیل که سامسونگ نشان داده است که چگونه از اشتباهات و مشکلات گذشته گوشی‌های تاشو خود، تجربه زیادی کسب کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان