حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟ روشی ساده برای افزایش سرعت گوشی‌‌های شیائومی

گوشی‌های هوشمند شیائومی در سطح جهان و حتی در بازار ایران فروش بسیار زیادی دارند. این گوشی‌های هوشمند از رابط کاربری اختصاصی این شرکت یعنی MIUI استفاده می‌کنند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم. پس تا پایان با ترنجی همراه باشید.

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟

تعداد گوشی‌های هوشمند مقرون به‌صرفه در بازار بسیار بیشتر از پرچمداران است. به دلیل مشخصات پایین این گوشی‌های هوشمند، تجربه آن‌ها اغلب با سرعتی پایین و کندتر از سایر رده‌ها صورت خواهد گرفت. با سخت افزارهای پایین رده، حتی برنامه‌های کوچک نیز می‌توانند باعث کرش کردن گوشی هوشمند شما شوند. علاوه بر این، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا بسیاری از صفحات وب باز شوند.

با این حال، اگر از گوشی‌های هوشمند پایین‌رده یا میان‌رده شیائومی استفاده می‌کنید، قطعا کاربری خوش شانس هستید. زیرا راه‌های ساده‌ای وجود دارد که با آن می‌توانید سرعت گوشی هوشمند خود را افزایش دهید. محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند شیائومی در سطح پایین رده و میان‌رده هستند.

از آن جایی که دستگاه‌های این رده قیمتی با سخت‌افزار ضعیفی عرضه می‌شوند، چنین موضوعی می‌تواند باعث لگ زدن یا کندی زیادی در هنگام اجرای برنامه‌ها یا بازی‌ها شوند. شما می‌توانید سرعت رابط کاربری MIUI را افزایش دهید و از فریز شدن و جا ماندن گوشی هوشمند خود جلوگیری کنید. اما سوال این است که چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟

۱. فعال کردن افزایش حافظه
سازنده چینی شیائومی، قابلیتی را به گوشی‌های هوشمند خود اضافه کرده است که می‌تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد. این ویژگی چیزی نیست جز قابلیت افزایش رم . این شرکت از سال گذشته این ویژگی را برای دستگاه‌های خود منتشر کرده است. این ویژگی از حافظه داخلی برای ایجاد فضای ذخیره سازی SWAP استفاده می‌کند و RAM دستگاه را به صورت نرم‌افزاری افزایش می‌دهد. اگر شما این ویژگی را فعال کنید، می‌توانید سرعت رابط کاربری MIUI را افزایش دهید. اگرچه این قابلیت نرم‌افزاری است و به خوبی یک رم فیزیکی کار نمی‌کند، اما مطمئنا سرعت دستگاه را تا حدودی را افزایش می دهد.

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟

۲. پاکسازی خودکار حافظه پنهان را روشن کنید
چه گوشی هوشمند، تبلت یا حتی یک گجت دسکتاپ داشته باشید، پاک کردن کش برای خالی کردن و افزایش میزان رم در دسترس گزینه بسیار خوبی است. هنگامی که حافظه پنهان دستگاه بیش از حد سنگین باشد، این موضوع ممکن است باعث تاخیر دستگاه در باز گردن برنامه‌ها شود. سرعت پر شدن حافظه پنهان بستگی به نحوه استفاده شما از دستگاه شما دارد. با ویژگی پاکسازی خودکار کش، عملیات پاک شدن کش برنامه‌ها بسیار آسان انجام می‌شوند و دیگر نیازی به پاک کردن کش از طریق حالت بازیابی ندارید.

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟

ویژگی تمیز کردن کش خودکار MIUI تضمین می‌کند که کش برنامه‌های شما همیشه پاک شود. هر زمان که صفحه گوشی هوشمند خود را قفل می‌کنید، این ویژگی حافظه پنهان را پاک می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید این ویژگی را به صورت دستی تنظیم کنید تا کش را در فواصل زمانی مشخصی نیز پاک شود. بنابراین، اگر سخت‌افزار دستگاه شما ضعیف و ناکافی باشد، پاک کردن حافظه پنهان به شما این اطمینان را خواهد داد که تمام منابع محدود آن صرف عملیات مربوطه می‌شود.

۳. غیر فعال کردن سیستم نمایش تبلیغات
هنگامی که برنامه سیستم MIUI خود را اجرا می‌کنید، ممکن است متوجه شده باشید که این سیستم دارای تبلیغاتی در داخل خود است. توجه به این نکته ضروری است که این تبلیغات از برخی منابع سخت افزاری استفاده می‌کنند. این بدان معنا است که می‌توانند باعث کند شدن گوشی هوشمند شما شوند. از آنجایی که آن‌ها منابع سیستم را مصرف می‌کنند، می‌توانند باعث تاخیر در باز شدن برخی از برنامه‌ها یا اجرای برخی از عملکردها شوند. از آنجایی که این تبلیغات اغلب بسیار آزاردهنده هستند، شیائومی مشاهده آن‌ها را اختیاری کرده است.

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟

به راحتی می‌توانید تبلیغاتی را که به نظرتان جالب نیست مسدود کنید. با این کار تبلیغات دوباره نمایش داده نخواهند شد. برای انجام این کار، تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک DNS خصوصی راه‌ اندازی کنید. dns.adguard.com را در ارائه دهنده DNS خصوصی وارد کنید. سپس می‌توانید بررسی کنید که آیا این تبلیغات هنوز نمایش داده می‌شوند یا خیر. این کار باعث کاهش برخی از منابع سخت‌افزاری و افزایش سرعت رابط کاربری MIUI می‌شود.

۴. انیمیشن‌های رابط کاربری را خاموش یا سریع‌تر کنید
در این روش، می‌توانید برای هر سیستم عامل یا هر نوع گوشی هوشمندی آن را انجام دهید. برخی از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند، برای گوشی‌های هوشمند پایین رده و میان‌رده، زیادی لوکس و هزینه‌بردار هستند. انیمیشن‌های رابط کاربری یکی از این ویژگی‌هاست. غیرفعال کردن این ویژگی، یک تاکتیک معمولی برای افزایش سرعت سیستم عامل است. شما باید مطمئن شوید که سرعت انیمیشن‌ها روی ۰ یا ۰.۵ تنظیم شده باشد. این کار انیمیشن‌ها را سریع‌تر از قبل خواهد کرد و MIUI نیز به طبع، سریع‌تر خواهد شد.

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟

۵. حافظه ذخیره سازی داخلی را تا حد امکان خالی نگه دارید
بدیهی است که وقتی فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود را با فایل‌های اضافی و حجم‌گیر پر کنید، به دردسر می‌خورید. این موضوع به این دلیل است که بار ذخیره سازی به طور قابل توجهی بر کارایی گوشی هوشمند شما تاثیر می‌گذارد. این نیز مختص دستگاه‌های MIUI نیست، بلکه عموما مربوط به برنامه‌های نصب شده توسط کاربر است.

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟

به گفته GizChina، وقتی حافظه داخلی پر شود، سرعت گوشی هوشمند شما کاهش می‌یابد. در این مرحله ممکن است کمی تاخیر و لگ زدن در دستگاه خود را تجربه کنید. می‌توانید با ساده نگه داشتن فضای ذخیره سازی تا آنجا که می‌توانید از این امر جلوگیری کنید. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تا به حال با مشکلاتی همچون لگ و کندی روبرو شده‌اید؟ برای حل و برطرف سازی چنین مشکلاتی، چه راه‌حل‌هایی را پیش گرفته‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان