حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگر گوشی شیائومی دارید این ۴ ویژگی MIUI را از دست ندهید!

رابط کاربری MIUI شیائومی شاید عنوان محبوب‌ترین رابط کاربری را از نگاه کاربران نداشته باشد اما یکی از نمونه های دارای قابلیت های متعدد است. در این مطلب ما در ترنجی می خواهیم به شما بگوییم که اگر گوشی شیائومی دارید این ۴ ویژگی MIUI را از دست ندهید! ویژگی هایی که می تواند به سادگی تجربه کاربری شما را بهبود دهد.

۴ ویژگی MIUI که شاید درباره آن ها اطلاعی نداشتید

همه ویژگی‌های MIUI در هنگام ارائه نسخه‌های جدید رابط کاربری شیائومی به کاربر گفته نمی‌شود. در حقیقت برای معرفی همه چیز همینطور است و فقط ویژگی های برجسته عنوان می شود.

خوشبختانه، توسعه دهندگان شخص ثالث و کاربران عادی بسیار به جزئیات اهمیت می دهند، بنابراین از کنار هیچ چیز بدون توجه عبور نمی کنند. در اینجا چهار ویژگی MIUI را به شما خواهیم گفت که مدت هاست آن جا هستند ولی شاید به آن ها توجه نکرده باشید!

۱- پنجره های شناور MIUI

پنجره های شناور MIUI

پنجره های شناور MIUI

بعید است که کاربران مشتاق شیائومی متوجه ویژگی پنجره شناور نشده باشند، اما هنوز هم مطمئناً کسانی هستند که با آن آشنا نیستند. این ویژگی در MIUI به خوبی پیاده سازی شده و به طور پیش فرض فعال است. اما چطور می توان آن را استفاده کرد؟

به مانند تصویر بالا به منوی Recent App بروید، از گزینه Floating Windows استفاده کنید. حالا می توانید از منوی ظاهر شده نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب کنید تا به صورت شناور روی برنامه های دیگر باز شود.

۲- شخصیت مجازی در MIUI

ویژگی شخصیت مجازی در MIUI

ویژگی شخصیت مجازی در MIUI

ویژگی هویت مجازی در MIUI که با عنوان Virtual ID شناخته می شود، به کاربر این امکان را می دهد که از اطلاعات شخصی خود در مقابل هر وب سایت یا برنامه ای محافظت کند.

این کار آنطور اتفاق می افتد که با ایجاد هویت مجازی به جای استفاده از شناسه کاربری منحصر به فرد می توانید اطلاعات واقعی خود را به صیادان مجازی اطلاعات کاربران ندهید! این ویژگی برای کسانی که از نظارت می ترسند و اینکه هویت آنها در جایی که مطلوب نیست قابل شناسایی باشد، بسیار عالی است.

این ویژگی در MIUI 12 شروع به کار کرد. می توانید آن را در مسیر زیر پیدا کنید:

Settings > Privacy Protection > Special Permissions > Virtual ID Management

۳- اسکنر MIUI

اسکنر گوشی شیائومی در رابط کاربری MIUI

اسکنر گوشی شیائومی در رابط کاربری MIUI

آیا می دانستید که در گوشی های شیائومی شما می توانید با نرم افزار پیشفرض MIUI به اسکن کردن انواع بارکد (از جمله QR Code) بپردازید؟ همچنین می توانید عکس ها یا مدارک را با این نرم افزار اسکن کنید و از بهبود بصری آن استفاده کنید.

ویژگی خیلی خاصی نیست و برنامه های مشابه برای آن وجود دارد اما حضورش در این رابط کاربری به صورت پیش فرض جذاب است. البته اسکن QR Code و دیگر بارکدها در نرم افزار دوربین پیش فرض MIUI هم انجام می شود!

۴- حذف کردن خط پایین نمایشگر گوشی شیائومی

با ارایه ژست های لمسی تمام صفحه اندروید که به حذف سه کلید مجازی سنتی روی نمایشگر این سیستم عامل منجر شد، برخی تولیدکننده ها به روش اپل تصمیم گرفتند که یک خط پایین نمایشگر داشته باشند که نشانگر محل سوایپ کردن برای ژست های مذکور باشد.

حقیقتا به نظر من این خط اصلا نیازی نیست اما برخی کاربران آن را دوست دارند. به هر صورت اگر خواستید آن را حذف کنید، شیائومی کاملا این امکان را به شما می دهد!

برای حذف کردن خط پایین نمایشگر گوشی شیائومی به منو تنظیمات رفته، “System Navigation” را انتخاب و گزینه “Hide Full Screen Indicator” را فعال کنید. ساده بود نه!

این بخشی از ویژگی های جالب MIUI شیائومی بود که برای شما انتخاب کردیم. اگر شما هم ویژگی جذاب دیگری می شناسید، در بخش نظرات با ما و دوستان خود در ترنجی به اشتراک بگذارید!

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

بهترینه مخصوصا ورژن enhance که بدون مشکل و سبکه هم هست پر از ویژگی …

ehsanehsan

واقعا گزینه 4 عالی بود

king02

سلام Virtual ID Management در گوشی من نیست چرا
ردمی نوت ۹ پرو دارم اندروید ۱۱ و miui 12.5.3

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)