حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ به‌دنبال تأمین نمایشگر OLED آیپد و مک اپل با راه‌اندازی خط تولید جدید است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، سامسونگ، شایعات، نمایشگر

به‌گزارش نشریه The Elec، کمپانی سامسونگ درحال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک خط تولید جدید در کره جنوبی به‌منظور تأمین نمایشگر های OLED بزرگ‌تر و قابل‌استفاده در تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها است و این شرکت درنهایت قصد دارد سفارش‌های محصولات آینده اپل را برعهده بگیرد.

تأمین نمایشگر OLED آیپد و مک اپل توسط سامسونگ

Elec پیش‌تر گزارش داده بود که اپل قصد دارد اولین مدل‌های آیپد پرو خود با نمایشگر OLED را در سال 2024 عرضه کند و گفته بود که سامسونگ برای این مدل‌ها، نمایشگرهایی را در یکی از خطوط تولید فعلی خود می‌سازد. خط تولید آینده سامسونگ در یک کارخانه متفاوت قرار خواهد گرفت و می‌تواند نمایشگرهای OLED به‌اندازه کافی بزرگ برای نوت‌بوک‌ها ایجاد کرده و راه را برای مک‌بوک پرو با نمایشگر OLED هموار کند که شایعه شده است در سال 2025 یا بعد از آن عرضه خواهد شد.

    TheElec دریافته است که Samsung Display احتمالاً اولین خط تولید OLED نسل 85 خود را با ظرفیت 15000 زیرلایه در ماه خواهد ساخت.

    بسترهای Gen 8.5 (2200x2500mm) بزرگ‌تر از Gen 6 (1500x1850mm) هستند که به‌طور گسترده برای گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. این بدان معناست که Gen 8.5 برای ساخت پنل‌های OLED بزرگ‌تر با هدف محصولات فناوری مانند تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها، کارآمدتر و سازنده‌تر هستند.

    هدف این خط اپل است که قصد دارد از پنل‌های OLED بیشتر برای تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی خود استفاده کند. اگر شرکت کوپرتینویی تصمیم بگیرد که به‌طور گسترده‌تری از آن‌ها استفاده کند، Samsung Display احتمالاً برای اضافه کردن 15000 زیرلایه دیگر در ماه به ظرفیت خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

    خط جدید Gen 8.5 احتمالاً در سال 2024 تولید خواهد شد.

تأمین نمایشگر OLED آیپد و مک اپل توسط سامسونگ

تأمین نمایشگر OLED آیپد و مک اپل توسط سامسونگ

اپل در سال گذشته، شماری محصولات خود از سری آیپد و مک‌بوک را به نمایشگرهای mini-LED مجهز کرد و مهاجرت به‌سمت استفاده از OLED، گام بعدی غول فناوری خواهد بود. برخلاف نمایشگرهای mini-LED، پنل‌های OLED از پیکسل‌های خودساطع‌کننده استفاده می‌کند و نیازی به نور پس‌زمینه ندارند که این مورد می‌تواند نسبت کنتراست را بهبود بخشده و عمر باتری بیشتری را در مدل‌های آیپد و مک‌بوک آینده فراهم سازد. اپل درحال‌حاضر از نمایشگرهای OLED برای آخرین آیفون‌های خود و تمام مدل‌های اپل واچ استفاده می‌کند.

درهمین‌حال، شایعه شده است که اپل درحال برنامه‌ریزی دستگاه‌های بیشتری با نمایشگرهای mini-LED، ازجمله یک مانیتور جدید 27 اینچی است که اساساً می‌تواند با عنوان استودیو دیسپلی پرو معرفی شود.

نظر شما پیرامون تأمین گسترده نمایشگر OLED آیپد و مک اپل توسط سامسونگ در آینده نزدیک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی