حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک مینی اپل با تراشه M2 احتمالا در WWDC 2022 رونمایی شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

تراشه اپل M2 حتما یکی از مواردی است که در WWDC 2022 درباره آن زیاد خواهیم شنید. پس از شنیدن شایعاتی درباره ارایه مک‌بوک ایر با تراشه M2 اپل حالا مشخص شده که مک مینی اپل با تراشه M2 احتمالا در WWDC 2022 رونمایی شود.

مک مینی اپل با تراشه M2

یکی از فروشنده‌های مورد تایید اپل به نام B&H Photo امروز صبح برخی حدس و گمان‌ها را در مورد اینکه چه سخت‌افزار جدیدی را می‌توانیم در WWDC 2022 اپل ببینیم، تایید کرد.

علاوه بر رونمایی از سیستم عامل iOS 16 در کنار macOS 13 و سایر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری احتمالا چند رونمایی سخت افزاری هم داشته باشیم. فروشگاه B&H Photo جایگاه صفحه معرفی محصول Mac mini مجهز به تراشه M2 اپل را آماده کرده است.

همچنین یک محصول ظاهراً کاملاً جدید به نام «Mac Mini tower» اینجا وجود دارد که ممکن است اشاره‌ای به Mac Pro آینده اپل با تراشه مخصوص این شرکت باشد.

اپل M2

اپل M2

البته، این امکان وجود دارد که همه اینها یک خبر جعلی بزرگ باشد. فهرست‌های وب‌سایت نمایندگی‌های مجاز اپل اغلب نشانه‌های نادرستی هستند. به طور کلی، اپل اطلاعات مربوط به اطلاعیه های خود را از شرکای شخص ثالث تا پس از پایان رویداد مخفی می کند. پس بدانید که این اطلاعات شایعه شده شاید صحیح نباشد.

با تمام این بسیاری از صاحب‌نظران بر این باورند که اپل پردازنده M2 را روز دوشنبه معرفی خواهد کرد و مرحله بعدی تراشه‌های اپل را آغاز خواهد کرد.

به گفته 9to5mac این تراشه به طور قطع در نسل بعدی مک بوک ایر، که دارای طراحی اصلاح شده و رنگ‌های جدید نیز خواهد بود، استفاده می شود. از سوی دیگر، یک مک مینی ارتقا یافته با این تراشه، موضوع عجیبی نیست.

در مقایسه با M1، پردازنده M2 شامل هسته‌های GPU بیشتری می‌شود و از معماری‌های هسته CPU و GPU موجود در تراشه A15 آیفون 13 استفاده می‌کند که منجر به افزایش 10 درصدی عملکرد و افزایش بازده قابل توجه باتری می‌شود.

مک استودیو اپل

با توجه به لیست محصولات، به نظر می رسد که ریزپردازنده M1 Pro در Mac Mini Tower استفاده شود. این به احتمال زیاد نشانه دیگری است که داده ها دستکاری شده اند یا فقط فریبنده هستند. گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه اپل در حال کار بر روی یک ارتقاء مک مینی با پردازنده M1 Pro است، اما چه کسی می‌داند که این پسوند “برج” یا “ُTower” به چه چیزی اشاره دارد.

ما انتظار داریم فردا و در WWDC 2022 حداقل یک نگاه اجمالی به محصول جدید و برخی مشخصات فنی داشته باشیم. اگر به یاد داشته باشید اپل در پایان ارائه‌ی مارس خود به وجود مک پرو جدید اشاره کرد و گفت:

«با این حال تنها یک محصول دیگر باقی می‌ماند: مک پرو، اما این برای یک روز دیگر است.»

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) فردا دوشنبه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران آغاز می شود. اپل پیشرفت های بزرگی را در تمامی پلتفرم های نرم افزاری خود معرفی خواهد کرد. این پلتفرم‌ها از جمله

  1. ۱- iOS 16
  2. ۲- macOS 13
  3. ۳- iPadOS 16
  4. ۴- watchOS 9
  5. ۵- tvOS 16

رویداد WWDC 2022 اولین رویداد حضوری اپل از زمان همه‌گیری کرونا است.

شما منتظر این رویداد هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)