حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی فولد لایت سامسونگ احتمالا در دست ساخت است و از نام برند Z استفاده نخواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سامسونگ

مدتی است که شایعات عرضه یک نسخه ارزان‌قیمت از گوشی تاشو سامسونگ به نام گلکسی فولد لایت شنیده می‌شود. تا به امروز معرفی یا عدم معرفی این دستگاه در هاله‌ای از ابهام بود. اما گویا گلکسی فولد لایت سامسونگ احتمالا در دست ساخت است و از نام برند Z استفاده نخواهد کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

گلکسی فولد لایت سامسونگ چه مشخصاتی به همراه خواهد داشت؟!

شایعاتی درباره احتمال عرضه Galaxy Fold Lite در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شنیده شده بود، اما پس از معرفی این دستگاه در آن سال، کاملا فراموش می‌شد. به نظر می‌رسد که این شایعات حالا دوباره بیشتر از همیشه مورد توجه هستند. افشاکننده معروفی در توییتر به نام @chunvn8888، گفته است که سامسونگ ممکن است روی یک گوشی تاشو ارزان قیمت کار کند که بخشی از سری گلکسی A سطح متوسط ​​باشد. او هیچ جزئیات دیگری در مورد این گوشی ذکر نکرده است، زیرا ممکن است به این دلیل باشد که این دستگاه در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد.

تعداد قابل توجهی اطلاعات در مورد گلکسی زد فولد لایت فاش شده است، از جمله اینکه نمایشگر آن ۷ اینچ و کوچک‌تر از صفحه نمایش اصلی ۷.۶ اینچی گلکسی زد فولد ۳ و صفحه نمایش دوم آن نیز ۴ اینچ بوده و بسیار کوچک‌تر از نمایشگر خارجی ۶.۲ اینچی گلکسی زد فولد ۳ است. همچنین شایعاتی مطرح بوده است مبنی بر اینکه این دستگاه از لایه شیشه فوق‌العاده نازک موجود در گوشی‌های سری Flip و Fold ممتاز سامسونگ برخوردار نخواهد شد. حتی شایعه شده است که این دستگاه از جنس آلومینیوم و شیشه ساخته شده است.

گلکسی فولد لایت

انتظار می‌رفت که این گوشی دارای تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی باشد و قیمت آن بین ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار باشد. با توجه به اینکه زمان زیادی از انتشار اولین شایعات آن می‌گذرد، احتمالا اکنون این افشاگری‌ها کمی بی‌ربط هستند. با این حال، چیزی که می‌توانیم از همه این خبرها به دست آوریم، این است که Galaxy A تاشو احتمالا دارای یک تراشه میان‌رده است و به یک پردازنده رده بالای سری ۸ مجهز نخواهد شد. بلکه نهایتا یک تراشه مقرون به‌صرفه‌تر از آنچه گزارش‌های قبلی گفته بودند، خواهد داشت.

دلیل چنین موضوعی نیز این است که مقرون به صرفه‌ترین گوشی تاشو سامسونگ، یعنی سری Z Flip، در زمانی که شایعات در مورد Fold Lite در حال پیچیدن بود، با قیمت ۱۳۸۰ دلار به فروش می‌رسید. قیمت زد فلیپ ۳ حدود ۱۰۰۰ دلار است و از آنجایی که Fold Lite یک مدل مقرون به‌صرفه خواهد بود، احتمالا ارزان‌تر نیز می‌باشد. چنین موضوعی می‌تواند به این دستگاه کمک کند تا به یک رقیب جدی برای برترین گوشی‌های تاشو مقرون به صرفه تبدیل شود.

به گفته خبرگزاری PhoneArena، رقابت در بی محصولات تاشو شروع نسبت به گذشته بسیار جدی و حساس شده و اگرچه سامسونگ ۷۴ درصد از فروش این محصولات را در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است، اما هواوی نیز سهم قابل توجهی از بازار را نسبت به سال گذشته کسب کرده و شایعات نیز حاکی از آن است که موتورولا قصد دارد یک دستگاه تاشو Razr اصلاح شده را عرضه کند و OnePlus در حال آماده شدن برای عرضه محصول تاشو خود است. عرضه یک دستگاه گوشی هوشمند تاشو مقرون به‌صرفه توسط سامسونک، اقدام خوبی جلب مشتریان احتمالی سایر شرکت‌ها و رقابت بهتر با محصولات تاشو بعدی آن‌ها خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان