حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت VPN داخلی در مرورگر اج مایکروسافت به زودی در دسترس خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، مایکروسافت، مرورگر

اگر از کاربران مرورگر اج باشید، حتما می‌دانید که این مرورگر در چند وقت اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته و برخلاف گذشته که سوژه مناسبی برای میم و طنز بود، حالا به یک رقیب قدرتمند کروم تبدیل شده است. بر اساس اخبار دریافتی، گویا قابلیت VPN داخلی در مرورگر اج مایکروسافت به زودی در دسترس خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

قابلیت VPN داخلی در مرورگر اج مایکروسافت

طبق یک سند پشتیبانی که اخیرا در وب سایت مایکروسافت منتشر شده است، مرورگر وب مایکروسافت اج به زودی یک VPN رایگان را به صورت پیشفرض و داخلی ارائه می‌دهد. سرویس VPN جدید این شرکت Microsoft Edge Secure Network نام خواهد داشت. جالب است که مایکروسافت به طور خاص به ویژگی جدید به عنوان VPN اشاره نمی‌کند. اما درست مانند یک رله خصوصی iCloud، به همان روش کار می‌کند.

شبکه امن Edge احتمالاً توسط Cloudflare که یکی از مورد اعتمادترین میزبان‌های DNS در جهان است تامین می‌شود و هدف آن نیز محافظت از دستگاه و داده‌های حساس هنگام مرور کاربران است. این ویژگی که در مراحل اولیه توسعه است، برای کاربران منتخب Edge Canary در دسترس است. این قابلیت در واقع یک سرویس VPN تمام عیار نیست که در مرورگرهای رقیب مانند Opera ارائه شده است.

قابلیت VPN داخلی در مرورگر اج

طبق گفته مایکروسافت، ویژگی شبکه امن Edge، ترافیک شما را از طریق یک تونل رمزگذاری شده برای ایجاد یک اتصال ایمن ارسال می‌کند، به این معنی که حتی URL های HTTP را می‌توان به صورت ایمن در دسترس قرار داد تا دریافت داده‌های شما را توسط هکرها سخت‌تر کند باعث از بین بردن هرگونه امکان ردیابی آنلاین شود. بنابراین، با استفاده از این VPN، مرورگر Edge نباید فعالیت‌های شما را به هیچ شکلی ثبت کند و ISP شما نیز از یافتن موقعیت یا سایت‌هایی که بازدید می‌کنید جلوگیری کند.

برای کسانی که نگران موضوع حریم خصوصی خود هستند، مایکروسافت در سند پشتیبانی خود اشاره می‌کند که Cloudflare حریم خصوصی کاربران را تضمین می‌کند و فقط تعداد محدودی از داده‌های تشخیصی و پشتیبانی را جمع آوری می‌کند. این شرکت قول داده است که داده‌های تشخیصی و پشتیبانی را که هر ۲۵ ساعت جمع آوری می‌کند حذف کند. در نهایت، یک خبر خوب برای همه کاربران این است کسانی که با حساب مایکروسافت وارد می‌شوند، 1 گیگابایت حجم داده رایگان دریافت می‌کنند که می توانند هر ماه از آن استفاده کنند.

مایکروسافت اخیرا به‌روزرسانی‌هایی را برای ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ منتشر کرده است. به عنوان بخشی از تعهد ماهانه این شرکت، آپدیت در روزهای سه شنبه منتشر می‌شوند. بر اساس بازخورد کاربران، این به‌روزرسانی‌ها ممکن است باعث خرابی مرورگرهای محبوب روی سیستم شما شود. برخی از کاربرانی که این به‌روزرسانی را نصب کرده‌اند از ناتوانی در راه‌اندازی مرورگرهایی مانند Chrome، Edge یا Firefox شکایت دارند.

مرورگر مایکروسافت اج آماده پشت سرگذاشت فایرفاکس است

به گفته GizChina، این خطا زمانی ظاهر می‌شود که کاربران سعی می کنند Chrome.exe، msedge.exe و Firefox.exe را اجرا کنند. پیام می‌گوید “برنامه نمی‌تواند به درستی اجرا شود  و کد خطای 0xc0000022 نیز نشان داده می‌شود. برای بستن برنامه باید روی گزینه OK کلیک کنید. یکی از کاربران گفته است که بعد از نصب KB5012599، هنگام راه اندازی مرورگرهای Edge، Firefox و Chrome خطای 0xc0000022 را دریافت کرده است. خوشبختانه مرورگرهای Vivaldi و Brave عالی کار می‌کنند، بنابراین هنوز هم می‌توانید در اینترنت به گشت و گذار بپردازید. حذف KB5012599 می‌تواند این مشکل را حل کند.

ظاهرا مشکل در تضاد بین آپدیت و راه حل‌های آنتی ویروس مانند ESET است. در این مورد، حذف یک به‌روزرسانی سیستم‌عامل که اخیرا نصب شده یا رفع تضاد با یک آنتی ویروس می‌تواند به شما کمک کند. به عنوان مثال، ESET قبلا به غیرفعال کردن ویژگی «مرورگر ایمن» LiveGrid در تنظیمات به عنوان یک اقدام موقت توصیه می‌کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان