حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشیهای هوشمند در فصل اول 2022 در اروپا از رهبری سامسونگ و کاهش فروش شیائومی حکایت دارد

بر اساس گزارش شرکت تحلیلی Canalys، سامسونگ همچنان جایگاه رهبری خود را در آمار فروش گوشیهای هوشمند اروپا در سه ماهه اول سال 2022 حفظ کرد. پس از آن نیز اپل و شیائومی قرار دارند. البته کارشناسان محاسبه کردند که یک سوم از کل گوشی های هوشمند تحویل شده در اروپا دارای لوگوی غول کره جنوبی هستند و این شرکت به تنهایی 35 درصد از کل بازار دستگاه های تلفن همراه را در این بازه در اختیار داشت. این در حالی است که سهم اپل در جایگاه دوم 21 درصد از بازار و سهم شیائومی در جایگاه سوم 20 درصد از بازار بود.

در عین حال، این کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که در سه ماه اول سال جاری، به طور کل، عرضه گوشی های هوشمند به بازار اروپا نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور میانگین 10 درصد کاهش یافت. از نظر کمی نیز این رقم 41.7 میلیون دستگاه تلفن همراه بود که در مقابل 46.4 میلیون دستگاه سال قبل کاهش غیرقابل چشم‌پوشی محسوب می‌شود.

آمار فروش گوشیهای هوشمند در فصل اول 2022 در اروپا

آمار فروش گوشیهای هوشمند در فصل اول 2022 در اروپا

آمار فروش گوشی های هوشمند در فصل اول 2022 در اروپا

همانطور که انتظار می‌رفت، سامسونگ با اختلاف قابل توجهی در صدر فروش گوشی های هوشمند اروپا قرار دارد. این شرکت با فروش 14.6 میلیون گوشی هوشمند در چارک اول 2022 سهم بازار 35 درصدی را ازآن خود کرد. این یعنی تقریبا در هر سه گوشی هوشمند مورد عرضه در این بازه در اروپا یک عدد متعلق به شرکت سامسونگ است. البته سامسونگ با کاهش فروش 9 درصدی نسبت به همین بازه در سال گذشته بود. برای مقایسه این شرکت در سال گذشته موفق به فروش 16.1 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در اروپا شده بود.

اپل اما با 21 درصد سهم و 8.9 میلیون فروش آیفون در رتبه دوم قرار گرفت. کوپرتینویی ها نسبت به سال گذشته فروش نسبتاً ثابتی داشته‌اند و با توجه به کاهش فروش کل بازار، اما با یک درصد افزایش سهم همراه بوده‌اند. سومین جایگاه اما به شیائومی می‌رسد که در بازه مشابه سال گذشته در جایگاه دوم قرار داشت. دستگاه های این غول فناوری چینی 20 درصد از کل گوشی های هوشمند مورد عرضه در این بازار را به خود اختصاص دادند. این شرکت با اختلاف بسیار کمی به دنبال اپل قرار می‌گیرد. اما متأسفانه سه ماهه اول سال 2022 موفقیت آمیزترین سه ماهه برای این شرکت نبود. شیائومی با کاهش 22 درصدی فروش نسبت به عملکرد مشابه سال گذشته خود همراه بود.

از سوی دیگر ریلمی اما در جایگاه چهارم ورود موفقی را به لیست پنج فروشنده برتر اروپا ثبت کرد. این شرکت توانست عرضه دستگاه های خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در واقع رشد آنها در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته ۱۷۷ درصد بود. با توجه به گزارش اخیر، در حال حاضر ریلمی 5 درصد از سهم بازار اروپا را در اختیار دارد و تعداد فروش گوشی های هوشمند آنها 2.1 میلیون دستگاه است. در حالی که این عدد در سال گذشته و در این بازه، 0.8 میلیون دستگاه بود. در رتبه پنجم نیز اوپو با سهم 4 درصدی از بازار اروپا قرار دارد.

آمار فروش گوشی های هوشمند در چارک اول 2022 در اروپا

آمار فروش گوشی های هوشمند در چارک اول 2022 در اروپا

رشد ریلمی در اروپا در سایه کاهش محبوبیت گوشی های شیائومی

بیشتر کاهش فروش در اروپا به دلیل ضربه شدید جنگ روسیه و اوکراین بود. تحلیلگر تحقیقاتی Canalys می‌گوید محموله‌های گوشی های هوشمند در این دو کشور به ترتیب 31 و 51 درصد در مقایسه با سه ماهه اول 2021 کاهش یافتند. این محموله‌ ها در بقیه کشور های اروپا اما تنها 3.5 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که نشان می‌دهد تقاضا تقریبا دست نخورده باقی ماند. اما جنگ جاری تورم را به سطح بی سابقه‌ای رسانده و اعتماد مصرف کنندگان در حال کاهش است. آزمون واقعی برای بازار گوشی های هوشمند در ماه های آینده انجام خواهد شد. زمانی که تأثیر اقتصادی این جنگ واقعاً احساس می‌شود.

تحلیلگر دیگری می‌گوید فروشندگان نوظهور علیرغم عدم قطعیت جایگاه آنها با رشد در حال شتاب همراه هستند. محدودیت‌ های عرضه و تقاضای متفاوت از بازاری به بازار دیگر، فرصت‌ هایی را فراهم کرده است تا نام‌ های جدید وارد بازار شوند و تولیدات خود را به اشتراک بگذارند. در این وضعیت تمرکز ریلمی و ویوو بر کانال‌ های خرده‌ فروشی و تجارت الکترونیک غیرمستقیم به ثمر نشسته است. به نقل از منبع، از آنجایی که این صنعت در روز های پیش رو با خطرات زیادی هم از نظر عرضه و هم از نظر تقاضا مواجه است، بهبود در استفاده از کانال های خاص برای فروشندگان در سه ماهه آینده کلید برد رقابت خواهد بود.

 

دیدگاه شما راجع به آمار فروش گوشیهای هوشمند در اولین فصل از سال 2022 در اروپا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

شیائومی رابط کاربریش رو باید درست کنه کسی نیست بهش بگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری