حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی شفاف Nothing Phone (1) قبل از معرفی احتمالی آن تایید شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شایعات

مدتی است که برند ناثینگ سر زبان‌ها افتاده و حتی خط و نشان کشیدن این شرکت برای غول بی شاخ و دمی مانند اپل، توجه همگان را به خود جلب کرده است. اخیرا و بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی، طراحی شفاف Nothing Phone (1) قبل از معرفی احتمالی آن تایید شده است. با ترنجی همراه باشید.

طراحی شفاف Nothing Phone (1) تایید شد…!

این روزها می‌توان چیزهای زیادی در مورد وضعیت صنعت تلفن همراه فهمید. مثلا یکی از موردانتظارترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی سال، از یک شرکت کوچک که در سال ۲۰۲۰ تاسیس شده است، تولید خواهد شود. گوشی هوشمند ناثینگ (۱) پس از چند تیزر منتشر شده از مدیرعامل این برند یعنی کارل پی و حتی یک رویداد مطبوعاتی که از نظر ویژگی‌ها و قابلیت‌های واقعی دستگاه، چیز چندان زیادی گفته نشد، تقریبا به طور کامل در حالت شدیدا محرمانه قرار دارد.

چه با کارل پی موافق باشید، چه نباشید، وی کسی است که تقریبا یک دهه پیش شرکت وان‌پلاس را تاسیس کرد. در مورد طراحی گوشی‌هایی که نیاز به بازنشانی سخت دارند یا نه، قطعا شنیدن یک استارت‌آپ نسبتا سطح بالا که متعهد به رویکردی کاملا متفاوت است، جالب خواهد بود. گویا اولین گوشی این برند، دستگاهی مقرون به صرفه است که تا به حال نظیر آن را ندیده‌اید.

طراحی شفاف Nothing Phone (1)

باید توجه داشته باشید که این‌ها فقط وعده‌های توخالی نیستند. زیرا اولین گوشی هوشمند با نام تجاری Nothing که به سرعت در حال نزدیک شدن به زمان معرفی خود است، رسما تایید شده است که یک طراحی و قاب شفاف را به همراه دارد و عملکرد درونی دستگاه را آشکار می‌کند. به گفته کارل پی و تام هاوارد، مدیر بخش طراحی این شرکت، دستیابی به زیبایی شفاف و بی نقص کمی چالش برانگیزتر از ساختن یک گوشی مانند سایر دستگاه‌های موجود در بازار امروزی و شفاف کردن پنل پشتی آن است.

دلیل این سختی آن است که هیچ شرکتی دوست ندارد بهترین محصولش را با نمایش بیش از ۴۰۰ قطعه داخلی در یک دستگاه معرفی کند و بسیاری از از آنها معمولا در زیر قسمت‌های دیگر قرار گرفته‌اند و در نتیجه جلب توجه آن‌ها چندان موضوعی جذاب نیست. در نهایت، این شرکت فناوری و تجاری مستقر در لندن، سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم را به عنوان قهرمان خود انتخاب کرده و با بقیه طرح‌های شفاف مانند یک پازل عمل می‌کند. حداقل طبق گفته یک خرده فروش اروپایی که نامش فاش نشده است، نتیجه نهایی طراحی آن می‌تواند روز ۲۱ جولای رویت شود.

اولین گوشی برند Nothing با نام Nothing phone (1) و سیستم عامل Nothing OS تابستان امسال ارایه خواهد شد

متاسفانه، ما نمی‌دانیم که آیا قرار است این تاریخ معرفی، زمان مناسبی باشد یا خیر، روزی که تازه پیش خریدها آغاز می‌شود و یا حتی یک تاریخ عرضه کامل تجاری و به نوبه خود، هیچ چیز به آن ادامه نمی دهد. شاید جالب‌تر این باشد که بدانید Nothing Phone (1)، محدوده قیمتی در حدود ۵۰۰ یورو را هدف قرار داده است و این بدان معناست که مخاطبان بالقوه آن بسیار گسترده‌تر از آیفون ۱۳ پرو مکس یا گلکس S22 اولترا هستند.

هنوز هیچ مشخصاتی از این دستگاه هنوز تایید نشده است

بدیهی است که این موضوع بدان معناست که چنین دستگاه کاملا نامتعارفی توسط یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های تلفن همراه موجود در بازار کار نخواهد کرد. از طرف دیگر، هیچ کس قبلا همکاری ناثینگ با کوالکام را اعلام نکرده است، بنابراین تراشه جدید میان رده اسنپدراگون ۷ نسل ۱ می‌تواند محتمل‌ترین گزینه برای این دستگاه باشد.

به گفته PhoneArena، اگر پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را اضافه کنید و قاب آلومینیومی بازیافتی نیز که قبلا در دستگاه ۵۰۰ دلاری Nothing Phone (1) تایید شده است را در نظر بگیریم، احتمال گران قیمت بودن آن بسیار چشمگیر خواهد بود. حتی اگر از موضوع طراحی صرف نظر کنیم، طراحی تضمین شده این دستگاه می‌تواند کل تابستان ۲۰۲۲ را متمایزتر از سال‌های قبلی کند.

طراحی شفاف Nothing ear 1

به هر حال، طراحی شفاف گفته شده، احتمالا پس از معرفی اولین هدفون True Wirless این شرکت یعنی ایربادز Nothing Ear 1، برای سال‌های آینده به عنوان یکی از پایه‌های اصلی Nothing باقی خواهد ماند. هدف بلندمدت این کار، ایجاد یک دیدگاه منسجم مشابه آن چیزی است که اپل با آیفون‌های خود انجام داده است و برخلاف آنچه که اساسا تمام سازندگان دستگاه‌های اندرویدی انجام می‌دهند، رویه‌ای ثابت خواهد بود و چندین کار را در یک زمان انجام می‌دهد، بدون اینکه به روش ثابت طراحی محصولات پایبند باشند

البته Nothing Phone (1)، اندروید را به عنوان سیستم عامل در بخش نرم‌افزاری اجرا می‌کند، اما حتی آن هم به‌خوبی بهینه شده است (در قالب سیستم‌عامل Nothing) تا به فلسفه کارل پی پایبند باشد که طبق آن، محصولات باید ساده باشند و در حالی که به کاربران خود حق انتخاب بیشتری می‌دهند، باید بتوانند زمان بیشتری را با آن‌ها بگذرانند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان