حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز 11 مایکروسافت اواخر امسال از ویجت های شخص ثالث پشتیبانی می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11، مایکروسافت

مایکروسافت قصد دارد اواخر امسال از ویجت های شخص ثالث در داخل سیستم‌عامل ویندوز 11 پشتیبانی کند. در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان Build 2022 امروز، این غول نرم‌افزاری اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند شروع به ساخت ویجت‌های تعاملی برای برنامه‌های Win32 و PWA در ویندوز 11 کنند که کاربران می‌توانند این موارد را در پنل ویجت‌ها پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

ارائه ویجت های شخص ثالث برای ویندوز 11 مایکروسافت

درحال‌حاضر، سیستم ویجت‌های ویندوز 11 محدود به ویجت‌های بومی ایجادشده توسط مایکروسافت است و انتخاب آن نیز نسبتاً محدود می‌باشد. مایکروسافت ویجت‌هایی را برای برنامه‌های Outlook و To Do خود ساخته، اما بقیه ویجت‌ها عمدتاً تحت وب هستند که آب‌وهوا، فیدهای سرگرمی یا اخبار را در پنل ویجت‌های اختصاصی ویندوز 11 ارائه می‌کنند.

پانوس پانای، مدیر بخش دستگاه‌های سخت‌افزاری و ویندوز مایکرسافت پیرامون ارائه ویجت‌های شخص‌ثالث برای ویندوز 11 بیان می‌کند:

«ما از بازخورد مشتری در مورد ویجت‌ها تا به امروز انرژی گرفته‌ایم، مردم از دسترسی سریع به محتوایی که برایشان مهم‌تر است، به‌گونه‌ای که یکپارچه می‌باشد، لذت می‌برند. از اواخر سال جاری، می‌توانید ساخت ویجت‌ها را به‌عنوان تجربیات همراه برای برنامه‌های Win32 و PWA خود در ویندوز 11 آغاز کنید که توسط پلتفرم Adaptive Cards پشتیبانی می‌شوند.»

ارائه ویجت های شخص ثالث برای ویندوز 11 مایکروسافت

ارائه ویجت های شخص ثالث برای ویندوز 11 مایکروسافت

ویجت‌های شخص‌ثالث توسط پلتفرم کارت‌های تطبیقی مایکروسافت پشتیبانی می‌شوند و توسعه‌دهندگان می‌توانند از پلتفرم مذکور برای گسترش تجربیات برنامه خود و ارائه اطلاعات مفید در پنل ویجت‌ها استفاده کنند، حتی اگر برنامه مذکور بسته باشد.

مایکروسافت امروز جزئیات کاملی در مورد برنامه‌های ویجت‌های خود ارائه نکرد، اما شنیدن اینکه این بخش از سیستم‌عامل ویندوز 11 به‌زودی برای کاربران مهیا خواهد شد، دلگرم‌کننده است. این خبر تنها چند روز پس از آن منتشر شد که مایکروسافت آزمایش ویجت‌های دسکتاپ جدید را برای ویندوز 11 با نوار جستجوی وب آغاز کرد. ویجت‌ها تاکنون در یک پنل اختصاصی در ویندوز 11 پنهان شده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت آماده است تا به‌زودی آن‌ها را به‌راحتی در دسکتاپ در دسترس قرار دهد.

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون ارائه ویجت های شخص ثالث برای سیستم‌عامل ویندوز 11 مایکروسافت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی