حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت پروژه Volterra شامل کیت توسعه‌دهنده ARM با تراشه اسنپدراگون را معرفی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

مایکروسافت درجریان رویداد Build 2022، علاوه‌بر پیشرفت‌های نرم‌افزاری، از سخت‌افزار جدیدی با نام پروژه Volterra نیز رونمایی کرد. با توجه به اینکه Build یک کنفرانس حول محور توسعه‌دهندگان می‌باشد، جای تعجب نیست که سخت‌افزاری که امروز معرفی شده، درواقع یک کیت توسعه‌دهنده است که برای کمک به توسعه‌دهندگان به‌منظور ساخت برنامه‌هایی طراحی شده است که از قابلیت‌های جدید هوش‌مصنوعی ازطریق یک واحد پردازش عصبی داخلی (NPU) بهره برده که از ویندوز 11 برپایه ARM نیز پشتیبانی می‌کند.

پروژه Volterra مایکروسافت

کیت توسعه‌دهنده جدید مایکروسافت، «Project Volterra» نام دارد و از یک پردازنده اسنپدراگون که هنوز نامش فاش نشده، نیرو می‌گیرد. این دستگاه یک رایانه رومیزی کوچک است که ازنظر شکل و اندازه شبیه به مک مینی اپل یا سرفیس استودیو پایه خود مایکروسافت، اما بدون نمایشگر متصل است. این کیت توسعه‌دهنده همچنین اولین رایانه شخصی «رومیزی» مایکروسافت است، اگرچه این شرکت قصد ندارد دستگاه مذکور را به‌عنوان محصول تجاری بفروشد.

درحال‌حاضر اطلاعات زیادی در مورد سخت‌افزار جدید، ازجمله مشخصات، قیمت یا حتی تاریخ عرضه آن، در دسترس نیست. این شرکت می‌گوید «در تاریخ بعدی» اطلاعات بیشتری را به‌اشتراک خواهد گذاشت. آنچه هم‌اکنون می‌دانیم اینست که تیم سرفیس مایکروسافت، این سخت‌افزار را با مشارکت کوالکام ساخته است و با یک «تراشه پرچمدار» از این شرکت، دستگاه خود را عرضه خواهد کرد. این اولین و تنها کیت توسعه‌دهنده ویندوز در ARM است که تاکنون با پردازنده پرچمدار اسنپدراگون عرضه شده است.

علاوه‌بر این، کوالکام یک کیت ابزار پردازش عصبی جدید را برای ویندوز معرفی کرده است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا سناریوهای هوش‌مصنوعی را در برنامه‌های خود بررسی کنند. مایکروسافت متعهد است که از NPUها در پلتفرم ویندوز نیز پشتیبانی خواهد کرد.

پروژه Volterra مایکروسافت

پروژه Volterra مایکروسافت

برای ویندوز برپایه ARM، مایکروسافت اعلام کرده است که کیت توسعه نرم‌افزار آن‌ها Arm-native خواهد بود و برخی از ابزارها به‌زودی در پیش‌نمایش راه‌اندازی می‌شوند. زنجیره ابزار Arm-native شامل موارد زیر است:

  • Visual Studio 2022
  • Visual Studio Code
  • Visual C++
  • Modern .NET 6 and Java
  • Classic .NET Framework
  • Windows Terminal
  • Windows Subsystem for Linux
  • Windows Subsystem for Android

مایکروسافت همچنین تعهد خود را به «اکوسیستم سخت‌افزاری متن‌باز» برای ویندوز تأیید می‌کند که این شرکت این پلتفرم را برای پشتیبانی از پلتفرم‌ها و فناوری‌های سخت‌افزاری جدید، مانند «GPUهایی که تجربیات کاربری برنامه‌ها را ارائه می‌کنند، وای‌فای و چیپست‌های سلولار که در دستگاه‌ها استفاده می‌شوند» توسعه می‌دهد.

راه‌اندازی یک کیت توسعه‌دهنده جدید ویندوز برپایه ARM که توسط مایکروسافت ساخته شده است، تعهد این شرکت را به این پلتفرم تأیید می‌کند. مایکروسافت روی ویندوز در ARM همه‌کاره است و می‌خواهد آن را به گزینه دیگری برای مشتریان ویندوزی تبدیل کند که به‌دنبال رایانه شخصی بعدی خود هستند. با تراشه‌های جدید اسنپدراگون که هر سال بهتر می‌شوند، ممکن است سرانجام شاهد یک محصول درخور باشیم.

نظر شما درمورد پروژه Volterra مایکروسافت شامل کیت توسعه‌دهنده ویندوز برپایه Arm با تراشه اسنپدراگون کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی