حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش قیمت تراشه های سامسونگ به افزایش قیمت دستگاه‌های الکترونیکی منجر خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی موجود، از تراشه‌های تولیدشده توسط سامسونگ استفاده می‌کنند. هر جا که این تراشه ها مورداستفاده قرار گیرند، توسط خود سامسونگ یا سایر شرکت‌ها مانند کوالکام، وضعیت حاکم‌بر غول فناوری کره‌ای بر افزایش یا کاهش قیمت نهایی آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود. برای وابستگی ناخواسته به این سازنده تراشه، تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی و خودرو، دیر یا زود مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی می‌شوند.

افزایش قیمت تراشه های سامسونگ

بلومبرگ اخیرا گزارش داده است که سامسونگ قصد دارد هزینه خدمات خود را برای تولید تراشه در نیمه دوم سال جاری بین 15 تا 20 درصد افزایش دهد. بیشتر از همه، تراشه‌های ایجادشده با استفاده از فرآیندهای فنی بالغ، افزایش قیمت خواهند داشت. درحال‌حاضر این شرکت درحال مذاکره با مشتریان برای افزایش هزینه‌ی خدمات است که برخی از آن‌ها قبلاً به توافق رسیده‌اند. سامسونگ و TSMC، درحال‌حاضر بیش از دو سوم ظرفیت جهانی تراشه‌های عرضه‌شده در دنیا را در اختیار دارند. همچنین سامسونگ امسال بهتر از اینتل و TSMC عمل کرده است.

افزایش قیمت تراشه های ساخت سامسونگ بر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، کنسول‌های بازی، تبلت‌ها و سیستم‌های خودرو تأثیر می‌گذارد. خود سامسونگ تاکنون در این مورد سکوت کرده و پیرامون اخبار جدید، اظهارنظر نمی‌کند. با واگذاری آن بدست تحلیلگران، کارشناسان و خودی‌ها، آن‌ها نیز به‌نوبه‌ی خود مصرف‌کنندگان را برای افزایش قیمت تمام‌شده‌ی محصول نهایی آماده می‌کنند. این مورد باعث می‌شود تجهیزات و خودروها قیمت بیشتری داشته باشند و درنتیجه خریداران آن‌ها می‌بایست هزینه بیشتری بپردازند. همچنین با توجه به افزایش قیمت تقریباً اجتناب‌ناپذیر این محصولات، آن‌ها تمایل کمتری به خرید جدید خواهند داشت.

افزایش قیمت تراشه های سامسونگ

افزایش قیمت تراشه های سامسونگ

باید گفت که در شرایط بحران و کمبود جهانی تراشه و همچنین مشکلات ناشی از ویروس کرونا، قیمت تمام‌شده‌ی محصولات سامسونگ برای مدت طولانی ثابت مانده است. برخلاف TSMC، غول کره‌ای، تا همین اواخر قیمت محصولات خود را افزایش نداده بود؛ اما افزایش اجتناب‌ناپذیر هزینه مواد، شیوع جدید COVID-19 و وضعیت ناپایدار بازار درنهایت آن‌ها را مجبور به تجدیدنظر در قیمت‌های تولید نیمه‌هادی خود کرد.

دیدگاه شما پیرامون افزایش قیمت تراشه‌های ساخت سامسونگ و درنتیجه افزایش قیمت محصولات الکترونیکی مختلف چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی