حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همگام سازی تاریخچه ترجمه‌های گوگل ترنسلیت در دستگاه‌ها ارائه می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، گوگل

گوگل ترنسلیت یا همان مترجم گوگل، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های گوگل در جهان است که قابلیت ترجمه متون با کیفیت مناسب را ارائه می‌دهد. بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی، امکان همگام سازی تاریخچه ترجمه‌های گوگل ترنسلیت در دستگاه‌ها ارائه می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

امکان همگام سازی تاریخچه ترجمه‌های گوگل ترنسلیت

برنامه Google Translate اکنون از ویژگی مورد انتظاری پشتیبانی می‌کند که سابقه جستجوی شما را در فضای ابری ذخیره می‌کند و آن را در همه دستگاه‌های شما از طریق حساب گوگل همگام سازی (Sync) می‌کند. به این ترتیب می‌توانید به جستجوهای قبلی خود در تلفن، تبلت و رایانه خود دسترسی داشته باشید. مثلا در حالی که مقاله اسپانیایی زبان خود را در خانه روی رایانه خود می‌نویسید، می‌توانید به سرعت هر کلمه‌ای را که قبلا در آیفون خود ترجمه کرده‌اید را نیز جستجو کنید. برای مرور و مشاهده این موارد باید به بخش “History” برنامه بروید.

همچنین یک برگه Favorites وجود دارد که به شما امکان می دهد در زمان صرفه جویی کنید و به سرعت به کلمات یا حتی عباراتی که اغلب به آن‌ها نیاز دارید، دسترسی پیدا کنید. برای افزودن یک متن ترجمه شده خاص به موارد دلخواه (Favorites)، باید روی آیکون ستاره در کنار آن ضربه بزنید. برای دسترسی به موارد دلخواه خود، به دنبال آیکونی به همان شکل در گوشه سمت چپ بالای برنامه بگردید.

همگام سازی تاریخچه ترجمه‌های گوگل ترنسلیت

هنگامی که برای اولین بار برنامه Google Translate را باز می‌کنید، پیامی را مشاهده می‌کنید که از شما می‌خواهد حسابی را انتخاب کنید که برنامه بتواند تاریخچه ترجمه شما را در آن ذخیره کند. همچنین باید گفت این برنامه به طور خودکار، متون ترجمه را ذخیره می‌کند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد حساب گوگل خود شوید.

اگر نمی‌خواهید برنامه ترجمه‌های شما را در فضای ابری ذخیره کند، می‌توانید به سادگی گزینه استفاده از ترجمه بدون حساب کاربری را انتخاب کنید یا بعدا از حساب گوگل خود خارج شوید. اما باید بدانید که حتی اگر به برنامه Google Translate وارد نشده باشید، باز هم سابقه جستجوهای شما را به صورت محلی در دستگاه ذخیره می‌کند.

نحوه حذف تاریخچه مترجم گوگل

اگر می‌خواهید سابقه Google Translate را در حساب خود حذف کنید، به تنظیمات برنامه بروید و روی دکمه مدیریت فعالیت‌ها ضربه بزنید. این برنامه شما را به صفحه تاریخچه Google Translate حسابتان می‌برد. در آنجا می‌توانید تاریخچه ذخیره‌ شده را از امروز، از محدوده سفارشی یا در کل زمان‌ها حذف کنید.

اگر می‌خواهید سرویس به طور خودکار فعالیت شما را حذف کند، حتی می‌توانید یک فاصله زمانی حذف خودکار تنظیم کنید. اگر وارد حساب کاربری گوگل نشده‌اید اما می‌خواهید تاریخچه ذخیره‌ شده را حذف کنید، کافی است به بخش History برنامه Google Translate بروید، روی سه نقطه واقع در سمت راست بالا ضربه بزنید و گزینه Clear all را انتخاب کنید.

گوگل ترنسلیت

ممکن است برای شما پیش آید که بخش History سرویس ترجمه گوگل کار نکند. برای اینکه سرویس سابقه ترجمه به درستی کار کند، باید تنظیمات Web & App Activity را در صفحه تنظیمات پروفایل خود فعال کنید. این گزینه باید به طور پیش فرض روشن باشد، اما اگر در مقطعی آن را غیرفعال کرده باشید، ممکن است به همین دلیل باشد که این ویژگی برای شما کار نمی‌کند.

به گفته PhoneArena، برای اینکه ببینید آیا بخش فعالیت وب و برنامه روشن است، حساب گوگل خود را باز کنید و در بخش داده‌ها و حریم خصوصی، به بخش تنظیمات History بروید. از آنجا، باید ببینید که آیا ویژگی Web & App Activity فعال است یا خیر. نظر شما در مورد قابلیت همگام سازی تاریخچه ترجمه‌های گوگل ترنسلیت در دستگاه‌ها چیست؟! آیا قابلیت‌های جدید سرویس و برنامه گوگل ترنسلیت برای شما مفید و کاربردی است؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان