حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدفون سونی WH-1000XM5 رسما معرفی شد: طراحی جدید، عمر باتری 30 ساعته و قیمت 400 دلار

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سونی، گجت‌های پوشیدنی

پس از حدس‌و‌گمان‌های زیاد و افشای گسترده‌ی اطلاعات، کمپانی سونی بالاخره نسل جدید هدفون پیشرفته خود با نام WH-1000XM5 را رسماً معرفی کرد. هدفون جدید سونی از طراحی جدید، کیفیت صدای فوق‌العاده با قابلیت حذف نویز پیشرفته‌تر، عمر باتری 30 ساعته و درنهایت افزایش 50 دلاری قیمت نسبت‌به نسل پیشین خود، بهره می‌برد.

هدفون سونی WH-1000XM5

به‌گفته‌ی شرکت ژاپنی، قابلیت‌های کلیدی هدفون WH-1000XM5 به‌صورت خلاصه عبارتند از:

حذف نویز پیشرو در صنعت با هشت میکروفون و Auto NC Optimizer

کیفیت صدای استثنایی و کیفیت تماس پیشرو در صنعت که می‌تواند مطابق با دنیای شما باشد

پوشیدن بسیار راحت و گوش دادن به موسیقی در تمام طول روز با طراحی جدید و عمر باتری تا 30 ساعت

XM5 که به‌عنوان جانشین هدفون بسیار تحسین‌شده‌ی WH-1000XM4 معرفی شده است، طراحی به‌روز، مینیمالیستی و شیک‌تری را به‌ارمغان می‌آورد و همان‌طور که انتظار می‌رود، نسبت به XM4 که پیش از این به‌خوبی موردتوجه قرار گرفته بود، پیشرفت‌هایی داشته است.

درواقع، ادعا می‌شود که XM5 سونی به‌دلیل داشتن پردازنده‌های دوگانه که هشت میکروفون را کنترل می‌کند، تجربه حذف نویز بهتری را دارا خواهد بود. آن هدفون به “کاهش چشمگیر نویز به‌ویژه در محدوده فرکانس متوسط ​​تا بالا” کمک می‌کند.

همچنین قابل‌ذکر است چیزی که سونی آن را بهینه‌ساز حذف خودکار نویز (NC) می‌نامد، صدای خروجی را بر اساس محیط کاربر تنظیم می‌کند.

چه بخواهید در یک کافه شلوغ به محل کار خود بپیوندید یا بخواهید در طی یک رفت‌وآمد صبحگاهی شلوغ استراحت کنید، WH-1000XM5 یک محیط گوش فراگیر ایجاد می‌کند. با کمک پردازنده یکپارچه V1، هدفون WH-1000XM5 پتانسیل کامل پردازنده حذف نویز HD سونی QN1 را فعال می‌کند، درحالی‌که درایور 30 ​​میلی‌متری طراحی‌شده به‌طورخاص حذف نویز را بهبود می‌بخشد. این ویژگی‌ها وضوح صدا و بازتولید باس را بهبود بخشیده و حذف نویز غیرقابل مقایسه‌ای را ایجاد می‌کند که به شما امکان می‌دهد دنیای اطراف خود را کاملاً خاموش کنید.

از دیگر قابلیت‌های ویژه هدفون WH-1000XM5 سونی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پشتیبانی از صدای با وضوح‌بالا برای پخش سیمی و بی‌سیم

DSEE Extreme، ویژگی‌ای که موسیقی دیجیتال باکیفیت پایین‌تر را ارتقا می‌دهد

فناوری Voice Pickup و کاهش نویز مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی برای ایزوله‌سازی بهتر صدا درحین تماس

سازگاری کامل با Google Assistant و Alexa

جفت‌شدن سریع با محصولات اندرویدی، Swift Pair برای جفت‌شدن آسان با دستگاه‌های بهره‌مند از ویندوز 10 و 11

عمر باتری تا 30 ساعت

هدفون سونی WH-1000XM5

هدفون سونی WH-1000XM5

در ادامه بیایید به جزئیات عمر باتری این هدفون بپردازیم. سونی ادعا می‌کند که WH-1000XM5 می‌تواند به عمر باتری قابل‌توجه 30 ساعت برسد و شارژ کردن هدفون برای تنها 3 دقیقه، می‌تواند تا 3 ساعت پخش اضافی را ارائه دهد.

در بررسی‌های صورت‌گرفته از WH-1000XM4، به‌عنوان نسل پیشین هدفون سونی، ما شاهد 30 ساعت پخش موسیقی با یک‌بار شارژ بودیم. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که XM5 به وعده‌ی عمر باتری طولانی و قابل‌اعتماد خود، جامه‌ی عمل بپوشاند.

ازنظر گزینه‌های رنگی، Sony WH-1000XM5 در دو رنگ‌بندی عرضه می‌شود: مشکی و نقره پلاتین

سونی رسما اعلام کرده است که تاریخ عرضه رسمی هدفون WH-1000XM5، مصادف با 20 می 2022 (30 اردیبهشت 1401) خواهد بود. متأسفانه قیمت XM5s نسبت به مدل قبلی، از 350 دلار به 399.99 دلار (420 یورو در اروپا) افزایش یافته است.

دیدگاه شما پیرامون نسل جدید هدفون پیشرفته WH-1000XM5 سونی و طراحی و مشخصات آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی