حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی هدفون تسکو TH 5152 ؛ لمس موسیقی

امروز قصد داریم تا یک محصول متفاوت را بررسی کنیم. تسکو یک شرکت ایرانی است که به تولید محصولات مختلف همانند کیبورد ، موس هدفون و دیگر لوازم جانبی می‌پردازد. هدفون تسکو TH 5152 به دست ما رسیده است تا نگاهی دقیق به این هدفون داشته باشیم و یک محصول جالب را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید…

هدفون تسکو TH 5152  یکی از محصولات جدید تسکو است که به تازگی وارد بازار شده است. این محصول زیبا ، دارای طراحی شکیل ، تراش خورده و خاص می‌باشد که به نسبت قیمت خود ، امکانات خوبی را در اختیار کاربر خود می‌گذارد.

مشخصات فنی هدفون تسکو TH 5152 عبارت است:

  • ابعادی برابر 90 × 170 × 190 ميلی‌متر
  • وزن: 306 گرم
  • اتصال سیمی با فناوری Hi Fi
  • جک ورودی 3.5 میلی‌متری
  • جنس بدنه از فلز ، پلاستیک و چرم مصنوعی
  • محدوده فرکانسی 15 تا 20 هزار هرتز
  • حساسیت صوتی : 97 دسی‌بل
  • جنس رابط: نوعی روکش از طلا
  • طول سیم : 1.5 متر (قرمز رنگ)
  • دارای هدبند قابل تنظیم تا 7 درجه
  • انعطاف پذیری بالا

طراحی و ساخت

تسکو TH 5152 دارای طراحی زیبا و چشم نوازی است. این دستگاه در نگاه اول به نسبت دیگر هدفون‌ها بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. این موضوع ممکن است این تفکر را به شما القا کند که با یک دستگاه سنگین طرف هستیم.

300 گرم برای یک هدفون وزن معقولی است اما این وزن می‌توانست کمتر باشد. در نگاه اول هدفون تمام مشکی تسکو زیبا به نظر می‌رسد و شما را دعوت می‌کند که حتما آن را برای دقایقی امتحان کنید. فلز تراش خورده دور هر گوشی هدفون ، جلوه خاصی به این دستگاه بخشیده است.

سیم تخت این دستگاه ، باعث می‌شود که خبری از گره خوردن سیم هدفون نباشد. اطراف این هدفون از جنس چرم می‌باشد و در هنگام قرار دادن آن بر روی سر بر روی سر ، حس خوبی به شما دست خواهد داد و هیچ احساس درد یا سنگینی حس نخواهید کرد.

راحتی استفاده از این هدفون و توانایی تنظیم هدفون در سایزهای مختلف ، امکان به کارگیری هدفون برای سن‌های مختلف را فراهم کرده است. تعبیه شدن چند پیچ بر روی هدفون ، امکان تعمیر این گجت را میسر کرده است.

تجربه کاربری

این هدفون تنها در صورتی کار می‌کند که شما آن را با سیم به یک دستگاه پخش کننده وصل کنید. این دستگاه باتری داخلی ندارد و خبری از اتصال به بلوتوث نیست. فقط همان پورت 3.5 میلیمتری هدفون پیش روی شماست. نهایتا یک درایور 50 میلیمتری (که 3.5 میلیمتری را به 50 تبدیل می‌کند) می‌تواند کمی به کار شما تنوع دهد. این درایور در داخل جعبه دستگاه وجود دارد.

با توجه به علاقه من به دسته آهنگ مختلف (آهنگ‌های سنتی و آرام و آهنگ‌های متال با گیتار الکتریکی) این دستگاه را با این دو نوع مختلف موسیقی تست کردیم. در ابتدا آلبوم بلک از گروه محبوب متالیکا را با این هدفون تست کردیم. تفکیک سازهای مختلف موسیقی توسط این هدفون بسیار خوب صورت می‌گیرد. بیس صدا بسیار خوب است و همه چیز عالی است اما اگر در رابطه با میزان صدا و حجم آن بخواهیم توضیح بدهیم همه چیز به دستگاه شما بستگی دارد.

برای مثال با اس 7 اج این دستگاه صدای نسبتا بلندی دارد ، با یک سیستم کامپیوتری با یک کارت صدای معمولی این هدفون می‌تواند پرده گوش شما را پاره کند ولی اگر برای مثال با نوکیا 108 با این هدفون به شنیدن موسیقی مشغول شوید ، عملا از آن ناامید خواهید شد. بنابراین حجم صدای هدفون کاملا بستگی به دستگاه مبدا دارد.

در بیشتر مواقع ، ما از شیائومی ردمی نوت 4 ایکس برای تست این هدفون استفاده کردیم. حجم صدا کمی کمتر از انتظار بود اما لذت گوش دادن موسیقی با هدفون تسکو TH 5152 ، بدون آن‌که صدای بیرون شما را اذیت کند ، بسیار لذت بخش است. اگر از این هدفون بدون پخش موسیقی نیز استفاده کنید ، می‌توان از آن برای مطالعه یا فعالیت‌هایی همانند مطالعه که نیاز به سکوت دارد ، بهره برد!

اگر نوبتی هم باشد ، نوبت آهنگ‌های آرام و سنتی است. این نوع آهنگ‌ها دارای ظرافت خاصی هستند که گوش کردن به آن‌ها ، نیازمند دقت شنوایی خوب و یک هدفون با تفکیک صدای قوی است. هدفون تسکو در این زمینه خوب عمل کرده است و به نوعی می‌توان موسیقی را با گوشت و پوست ، لمس کرد. این کیفیت صدا ، برای یک هدفون 150 هزار تومانی بسیار خوب است اما اگر بخواهیم با دیگر هدفون‌های موجود در بازار این محصول تسکو را مقایسه کنیم ، شاید حرفی برای گفتن باقی نماند.

جمع بندی

این هدفون ، در رنج قیمتی 150 هزار تومان گزینه‌ی بسیار مناسبی است اما اگر با یک دستگاه میان رده که خروجی هدفون آن خوب نیست ، به آهنگی گوش دهید ، شاید از خرید این هدفون پشیمان شوید. یک دستگاه با خروجی صدای مناسب ، می‌تواند تجربه‌ای عالی از شنیدن موسیقی را پیش روی شما بگذارد. جنس چرمی و نرم این دستگاه در کنار فلز به کار رفته در هر گوشی هدفون ، جلوه خاصی به آن بخشیده است.

از جمله ایرادات این دستگاه می‌توان به استفاده از هدفون تنها با استفاده از جک 3.5 میلی‌متری اشاره کرد. یکی دیگر از مشکلات ، بستگی داشتن حجم صدا به دستگاه مبدا است. مزایای این دستگاه را می‌توان به ارگونومیک بودن هدفون ، حذف صدای محیط در هنگام گوش دادن موسیقی به علت طراحی دستگاه و بیس عالی هدفون اشاره کرد. در کل خرید این دستگاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با تشکر از آقای محمد مهدی دانش پژوه

نظر شما در این رابطه چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

اصلا نمیدونستم ایرانیه!

Mortazavi

بیشتر تبلیغ صورت و فیس دوستمون تو عکس بود تا دیدن هدفون ?
به نظرم تو این رنج قیمت و یکمی بیشتر و سیم خور هندزفری و ایرفون های بهتر و شناخته شده تری هستند.

Peiman

تو این رنج قیمت چیزای خیلی بهتری میشه گرفت
به نظر من ک ارزش خرید نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com