حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فلیپ 4 با باتری بزرگ‌تر و زد فولد 4 با نمایشگر عریض‌تر معرفی خواهند شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

گوشی‌های تاشو پیش‌روی سامسونگ قرار است تغییرات خوشایند جدیدی را در سری Fold و Flip به‌ارمغان بیاورند و جزئیات این دستگاه‌ها نیز به‌آرامی و با نزدیک‌شدن به زمان معرفی، درحال انتشار است. افشاگر مشهور و قابل‌اعتماد، Ice Universe، به‌تازگی جزئيات قابل‌توجه درباره‌ی گلکسی زد فولد 4 و فلیپ 4 را منتشر کرده است که اطلاعاتی پیرامون ظرفیت باتری، اندازه نمایشگر و همچنین تراشه‌ی مورداستفاده در آن‌ها را تأیید می‌کند.

باتری بزرگ‌تر گلکسی زد فلیپ 4

اول از همه، با جزئیات پیرامون باتری شروع می‌کنیم. چندی پیش با دریافت گواهینامه‌ی 3C توسط دو گوشی زد فولد 4 و زد فلیپ 4، مشخص شد که هر دو دستگاه از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کنند. همچنین با آن‌که این توان شارژ درمورد زد فولد، پیشرفت معناداری محسوب نمی‌شود؛ اما یک ارتقای قابل‌قبول برای گوشی کوچک‌تر به‌شمار می‌رود. درمورد ظرفیت باتری نیز، قضیه به همین منوال است. به‌گفته‌ی آیس یونیورس، گلکسی زد فولد 4 ظرفیت باتری 4400 میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت. این همان ظرفیت باتری موجود در گلکسی زد فولد 3 است که همان‌طور که در بررسی‌های مختلف اشاره شده، در بهترین حالت استقامت “به‌اندازه کافی خوب” دارد.

باتری بزرگ‌تر گلکسی زد فلیپ 4

باتری بزرگ‌تر گلکسی زد فلیپ 4

بااین‌حال، باتری گلکسی زد فلیپ 4 کمی بزرگ‌تر از حد انتظار است. درحالی‌که برخی اطلاعات قبلی ادعا می‌کردند که در مقایسه با ظرفیت 3300 میلی‌آمپرساعتی Flip 3، باتری مدل چهارم تنها کمی بزرگ‌تر خواهد بود، آیس یونیورس ادعا می‌کند که Flip 4 درواقع ظرفیت باتری 3700 میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت. این نشان‌دهنده‌ی استقامت قابل‌توجه نسبت‌به نسل پیشین است؛ چراکه در بررسی‌های صورت‌گرفته از زد فلیپ 3، توان باتری عمدتا از نقاط ضعف این دستگاه نام برده می‌شد.

درهمین‌حال و همان‌طور که اشاره کردیم، توان شارژ در گلکسی زد فولد 4 و فلیپ 4 ظاهراً به 25 وات محدود خواهد شد. Fold 3 همان توان نسل پیش را داشته، اما ارتقای زد فلیپ از 15 به 25 وات، مطمئینا خوشایند خواهد بود.

برخی امیدوار بودند که سامسونگ سرعت شارژ را در گلکسی زد فولد 4 و فلیپ 4 به 45 وات ارتقا دهد، همان‌طور که در گلکسی اس 22 اولترا نیز شاهد آن هستیم؛ اما به‌هرحال ارزش آن ناچیز است. گزارش‌های اخیر کاملاً روشن کرده‌اند که شارژ 45 واتی درواقع تفاوت معناداری ایجاد نمی‌کند.

نسبت‌تصویر جدید گلکسی زد فولد 4

ما همچنین درحال دریافت ایده بهتری از نحوه تغییر طراحی نسبت‌تصویر Galaxy Z Fold 4 سامسونگ هستیم. ظاهراً صفحه تاشو جدید زد فولد 4، دارای نسبت داخلی 6:5 خواهد بود که عریض‌تر از نسبت 5:4 در زد فولد 3 است. درهمین‌حال، نمایشگر بیرونی نیز در نسبت‌تصویر 23:9 درمقایسه با 24.5:9 نسل پیشین، کمی کوتاه‌تر و عریض‌تر خواهد بود. تصاویر زیر نمای جدید را نشان می‌دهد.

این یک تفاوت ظریف بوده اما مطمئناً می‌تواند منجر به تجربه‌ی راحت‌ و گسترده‌تری نسبت‌به گوشی فعلی شود.

Snapdragon 8 Gen 1 “Plus” زیر کاپوت

درنهایت، آیس یونیورس همچنین تکرار کرد که گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس استفاده خواهند کرد. انتظار می‌رود این تراشه که تاکنون به‌صورت رسمی رونمایی نشده است، توسط کمپانی تولیدکننده تایوانی تراشه، TSMC، ساخته شود و درنتیجه شاهد پیشرفت جزئی در عملکرد آن نسبت‌به اسنپدراگون 8 نسل 1 باشیم. بااین‌حال، برخی گزارش‌های اخیر تردیدهایی را ایجاد می‌کند که ممکن است تأخیرهایی در عرضه‌ي این تراشه وجود داشته باشد.

نظر شما پیرامون ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ 4 و زد فولد 4 و همچنین نسبت‌تصویر نمایشگر و تراشه این دو دستگاه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی