حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش تقاضای کاربران برای خرید تبلت‌ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲

تبلت‌ها عموما محصولاتی هستند که تولید و عرضه آن‌ها شدیدا ریسک بالایی دارد. زیرا جامعه مصرفی محدود و خاصی دارد و همین موضوع می‌تواند باعث ریسک تولید آن شود. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده گویا شاهد کاهش تقاضای کاربران برای خرید تبلت‌ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ هستیم. با ترنجی همراه باشید.

کاهش تقاضای کاربران برای خرید تبلت‌ به چه دلیل است؟!

شرکت بین المللی داده (IDC)، تعادل قدرت را در بازار جهانی رایانه‌های شخصی و تبلت در سه ماهه اول سال جاری ارزیابی کرده است. گزارش شده است که این صنعت روندی منفی را نشان می‌دهد. از ژانویه تا مارس، حدود ۳۸.۴ میلیون تبلت در سراسر جهان فروخته شده است. این آمار ۳.۹ درصد کمتر از نتیجه سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ است، زمانی که حجم عرضه و فروش حدود ۳۹.۹ میلیون دستگاه بود.

کاهش تقاضای کاربران برای خرید تبلت‌

دلایل این کاهش فروش بخاطر عوامل فصلی و همچنین اشباع بازار است. پس از تجربه یک فروش بالا در دوران قرنطینه و به دلیل همه‌گیری، حالا گویا کاربران دیگر تمایل زیادی به خرید این محصولات ندارند. علاوه بر این، در حال حاضر مشکل کمبود قطعات الکترونیکی در جهان نیز وجود دارد. در حالی که بازار تبلت‌ها به دلیل تقاضای کمتر در بازارهای بالغ، مطمئنا در یک روند نزولی در سطح جهانی است، جالب است که شاهد ورود چندین بازیگر جدید به بازارهای در حال ظهور، به‌ویژه فروشندگان گوشی‌های هوشمند مانند realme، OPPO، Xiaomi و غیره باشیم.

Anuroopa Nataraj، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی IDC’s Mobility and Consumer Device Trackers گفت در این مورد اطلاعات زیادی منتشر کرده است. به گفته وی اگرچه حجم عرضه این محصولات به اندازه کافی قابل توجه نیست که بتواند بازار را به سمت حرکت رو به جلو سوق دهد.

آمار فروش گوشی موبایل در فصل اول 2022: رتبه اول سامسونگ و رشد یکتای اپل

اما تقاضای بالای تبلت‌ها در بازارهای نوظهور از زمان شروع همه گیری کرونا وجود داشته و باعث شده این فروشندگان از حضور رقبای موجود خود برای ایجاد یک اکوسیستم قدرتمند استفاده کنند. جایی که مصرف کنندگان محصولات متعددی با یک برند دارند، درست مانند اپل.

تقاضا برای تبلت در بازار جهانی در سه ماهه اول سال 2022 کاهش یافت

اپل با ۳۱.۵ درصد از سهم بازار در سه ماهه گذشته همچنان بزرگ‌ترین بازیگر بازار جهانی تبلت‌ها است. در رتبه دوم سامسونگ با ۲۱.۱ درصد قرار دارد و آمازون نیز با ۹.۶ درصد در رده سوم قرار دارد. علاوه بر این، پنج شرکت برتر شامل لنوو و هواوی نیز بودند که سهم آن‌ها به ترتیب ۷.۸ درصد و ۵.۸ درصد بوده است. تمامی تولید کنندگان دیگر نیز روی هم رفته ۲۴.۱ درصد از سهم این بازار جهانی را در اختیار دارند.

کاهش عرضه جهانی رایانه های شخصی در کنار رشد عرضه کامپیوترهای مک اپل

به گفته GizChina، تحلیلگران همچنین خاطرنشان می‌کنند که رقبای جدیدی از فروشندگان گوشی‌های هوشمند مانند Oppo، OnePlus، Vivo و Realme در حال ورود به بازار تبلت‌ها هستند. اما حجم فروش آن‌ها هنوز نسبتا کم است. به تازگی، غول حوزه مخابرات چین یعنی هواوی، تبلت MatePad SE را با سیستم عامل HarmonyOS 2.0 معرفی کرده است. جامعه هدف این تبلت کودکان است و این ابزار می‌تواند به عنوان یک ابزار سرگرمی و آموزشی عمل کند.

کاهش در فروش کروم‌ بوک‌ها با توجه به زیاد بودن موجودی آن‌ها اصلا تعجب‌آور نیست. این موضوع نیز به دلیل کاهش تقاضا در چند فصل گذشته است. جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقاتی IDC’s Mobility and Consumer Device Trackers گفته است با منع هرگونه تغییر عمده در عرضه، پیش‌بینی می‌شود که موجودی بازار با کمک فعالیت‌های تبلیغاتی طی ماه‌های آینده به فروش برسد و با شروع دوباره چرخه خرید محصولات کمک آموزشی، حجم عرضه و فروش جدیدی را شاهد باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان