حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف شارژر از جعبه سونی Xperia 1 IV قطعی است

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، سونی، موبایل

اگرچه سونی با خروج خود از بازارهای مهم دنیا باعث شد همگان فکر کنند که این برند به پایان خط خود رسیده است، اما گویا این اژدهای ژاپنی هنوز تصمیمی برای بازنشسته شدن ندارد و همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد. اخیرا نیز تاییدیه 3C برای XPERIA 1 IV صادر شده است. با ترنجی همراه باشید.

تاییدیه 3C برای XPERIA 1 IV صادر شد؛ خبری از شارژر درون جعبه دستگاه نیست…!

بخش اکسپریای سونی در تاریخ ۱۱ می، یک رویداد جهانی برای معرفی و عرضه گوشی هوشمند پرچمدار جدید این شرکت برگزار خواهد کرد. در این رویداد، این سازنده ژاپنی، پرچمدار جدید اکسپریا 1 IV را رسما معرفی خواهد کرد. آخرین گزارش در مورد این دستگاه، درباره تاییدیه گواهینامه 3C اخیر آن است. اسناد گواهی نشان می‌دهد که مدل Xperia 1 IV در واقع XQ-CT72 است. این لیست همچنین نشان می‌دهد که این دستگاه از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. با این حال، درون جعبه این گوشی هوشمند پرچمدار، شارژر یاد شده عرضه نخواهد شد.

تاییدیه 3C برای اکسپریا XPERIA 1 IV

طبق گزارش‌های قبلی، Xperia 1 IV سونی با پردازنده اسنپدراگون ۸ عرضه خواهد شد. گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که این دستگاه همچنان از صفحه نمایشی با رزولوشون 4K، نسبت تصویر 21:9، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی high-brush عرضه خواهد شد. با این حال، این دستگاه در بخش دوربین با یک ارتقاء اساسی همراه خواهد شد و بهره‌مندی از حسگر ۱۲ مگاپیکسل نسل‌های قبلی خود را کنار گذاشته و از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

این گوشی هوشمند دارای یک چینش دوربین سه گانه ۴۸ مگاپیکسلی است که 1/1.28 اینچ (1.22 میکرومتر) است. یک دوربین فوق عریض و همچنین یک دوربین تله فوتو نیز وجود خواهد داشت که از لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. سونی با اعلام تاریخ عرضه این دستگاه، به حساب رسمی خود در Weibo اطلاعات مهمی را به اشتراک گذاشته است. این شرکت همچنین گفته است که دستگاه بعدی آن‌ها در راه است و کاربران باید به زودی منتظر معرفی و عرضه رسمی آن باشند.

تاییدیه 3C برای اکسپریا XPERIA 1 IV

این شرکت به طور مشخص به محصولی که معرفی خواهد کرد اشاره‌ای نکرده است. با این حال، گمانه زنی‌های قبلی نشان می‌دهد که Xperia 1 IV سونی در راه است.

پرچمدار  بعدی سونی اخیرا در GEEKBENCH رویت شده بود

چند هفته پیش این گوشی هوشمند به صورت رسمی در بنچمارک GeekBench ظاهر شد. در لیست GeekBench، شماره مدل این دستگاه XQ-CT54 است و دارای تراشه ای با نام رمز “taro” خواهد بود. بر اساس گزارش‌ها، “taro” یک نام رمز برای تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام است. قبلا شایعاتی مبنی بر استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در این گوشی وجود داشت، اما اکنون به نظر می‌رسد که این موضوع منتفی است. همچنین در این لیست امتیاز تست تک هسته‌ای دستگاه مذکور، ۱۲۰۴ است و امتیاز تست چند هسته‌ای نیز ۳۳۵۲ است. این امتیازات با عملکرد پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مطابقت دارد.

تاییدیه 3C برای اکسپریا XPERIA 1 IV

به گفته GizChina، اطلاعات دریافتی همچنین نشان می‌دهد که حداقل یک مدل از Xperia 1 IV با ۱۲ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. این دستگاه به طور پیشفرض، به اندروید ۱۲ مجهز شده است. البته گزارش‌هایی وجود دارد که این دستگاه تا ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز خواهد داشت. علاوه بر این، کد مدل XQ-CT54 برای یک نسخه اروپایی است و دو مدل دیگر، یعنی XQ-CT72 و XQ-CQ72، در اوایل نوامبر در پایگاه داده کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) ظاهر شدند. طبق اخبار قبلی، دوربین Xperia 1 IV یک ارتقای اساسی دریافت خواهد کرد که ممکن است منجر به افزایش ۶ تا ۲۰ درصدی قیمت آن شود.

در حال حاضر Xperia 1 III گران‌تر از اکثر تلفن‌های پرچمدار سال ۲۰۲۲ است و قیمت آن نیز از ۸۴۹۹ یوان (معادل ۱۲۸۶ دلار) آغاز می‌شود. بنابراین نمی‌توان با قاطعیت گفت که سونی به افزایش قیمت گوشی جدید ادامه خواهد داد یا خیر. همچنین انتظار می‌رود اکسپریا 1 IV صفحه نمایش ۶.۵ اینچی ۱۲۰ هرتزی و یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته باشد. این دستگاه ممکن است حسگر تشخیص فیزیکی اثر انگشت و جک ۳.۵ میلی متری هدفون را نیز حفظ کند. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Monarch

بازم خدا رو شکر تو این اوضاع جنس تقلبی حداقل امید داریم به گوشی های چینی که شارژر رو فعلا حذف نکردن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان