حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبدیل خطوط تولید LCD سامسونگ به خط تولید محصولات OLED تسریع خواهد یافت

همانطور که می‌دانید، در چند وقت اخیر یک گزارش منتشر شد که در آن گفته شده بود سامسونگ کم کم در حال خروج از بازار تولید نمایشگرهای LCD است و شرکت‌های چینی همچون BOE که در این زمینه بهتر عمل می‌کنند جای این شرکت را می‌گیرند. بنابر گزارش جدیدی، گویا تبدیل خطوط تولید LCD سامسونگ به خط تولید OLED تسریع خواهد یافت. با ترنجی همراه باشید.

تبدیل خطوط تولید LCD سامسونگ به خط تولید محصولات OLED

خط تولید ال‌سی‌دی سامسونگ با نام A4-2 (L7-2) که اوایل سال گذشته بسته شد، حالا در حال تبدیل شدن به خط تولید OLED نسل ششم است. این شرکت تجهیزات پردازش نمایشگر را در سه ماهه اول سال معرفی کرد. بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ در سه ماهه سوم، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. به گزارش ETNews، سامسونگ دیسپلی حدود ۱ تریلیون وون در این کارخانه سرمایه گذاری کرده است و قصد دارد ظرفیت تولید سالانه پنل‌های OLED نسل ششم را تا ۱۸۰.۰۰۰ قطعه از طریق خط تولید جدید OLED افزایش دهد.

کارخانه A4-2 بیشتر یک سرمایه گذاری تکمیلی است تا یک کارخانه جدید. سرمایه‌ گذاری سامسونگ دیسپلی با حذف تفاوت‌های کیفی بین نسل ششم کارخانه‌های OLED مانند A3، A4 و غیره را با بهره‌گیری از فناوری جدید به همراه دارد. Samsung Display در حال توسعه فناوری‌هایی مانند A3 و A4 و LTPO با سیستم همه کاره لمسی است. در نتیجه، ظرفیت تولید OLED نسل ششم موجود باید کاهش خواهد یافت.

تبدیل خطوط تولید LCD سامسونگ

صنعت تجهیزات از سرمایه گذاری رو به گسترش OLED سامسونگ دیسپلی استقبال می‌کند. پس از مدتی که سرمایه‌ گذاری کلان شرکت‌های تولید پنل نمایشگر مسکوت ماند، انتظار می‌رود که با شروع از A4-2، سرمایه‌گذاری تجهیزات به طور رسمی آغاز شود. کارخانه A4-2 خروجی اضافی ۱۸۰.۰۰۰ پنل در سال را تضمین می‌کند. در صورت وجود سفارشات اضافی، انتظار می‌رود که سفارشات تجهیزات در مقیاس بزرگ مشابه این سرمایه گذاری اضافی وجود داشته باشد.

سامسونگ از بازار ال سی دی خارج شده است

Samsung Display با در نظر گرفتن تقاضا و شرایط بازار برای محصولات OLED به طور انعطاف پذیر تصمیم می‌گیرد سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد. برخی از تولید کنندگان تجهیزات نمایشگر نیز در حال آماده سازی سامسونگ دیسپلی برای سرمایه گذاری در کارخانه A5 (نام آزمایشی است) هستند. گزارش‌ها حاکی از آن است که کارخانه A5، نسل ششم OLED یا خط تولید جدید نسل هشتم را آغاز خواهد کرد. با این حال سامسونگ هنوز استانداردهای کارخانه خود را تعیین نکرده است.

سامسونگ دیسپلی نام های Flex S و Flex B را ثبت کرد

به گفته GizChina، چندین تولید کننده چینی پنل‌های نمایشگر در سال‌های اخیر از سامسونگ و ال‌جی پیشی گرفته‌اند و به تولید کنندگان اصلی پنل‌های LCD تبدیل شده‌اند؛ به طوری که شرکت‌های کره ای دیگر قادر به رقابت با آن‌ها نیستند. سامسونگ تولید پنل‌های LCD را ۶ ماه زودتر از موعد مقرر متوقف خواهد کرد. این شرکت در ابتدا قصد داشت تولید پنل‌های LCD را تا پایان سال 2020 متوقف کند. با این حال، بازار پنل‌های LCD در یک سال گذشته شروع به افزایش قیمت کرده است. این موضوع باعث شد که کارخانه LCD سامسونگ تا دو سال دیگر به کار خود ادامه دهد.

با این حال، این شرکت در ابتدا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ از بازار تولید نمایشگرهای LCD خارج شود. با این وجود، بازار پنل‌های LCD از اواخر سال گذشته تغییر کرده است. قیمت آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است و اکنون در یک سقوط آزاد است. در ژانویه امسال، میانگین قیمت یک پنل ۳۲ اینچی تنها ۳۸ دلار بود که ۶۴ درصد کاهش نسبت به ژانویه سال گذشته نشان می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان