حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا سیستم دوربین آیفون ۱۴ می‌تواند گلکسی S22 اولترا را به چالش بکشد؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، تحلیل راهبرد، دوربین

تا به امروز اخبار و اطلاعات زیادی درباره آیفون ۱۴ اپل منتشر شده است. از همین روی برخی کارشناسان معتقدند نسل جدید آیفون با تغییرات مثبتی که دارد، عرصه را بر رقاب تنگ خواهد کرد. در یکی از همین موارد، باید پرسید که آیا سیستم دوربین آیفون ۱۴ می‌تواند گلکسی S22 اولترا را به چالش بکشد یا خیر؟ با ترنجی همراه باشید.

سیستم دوربین آیفون ۱۴ شاید نتواند همه رقبا را به چالش بکشد…!

چه قصد ارتقا گوشی همراه خود را داشته باشید و چه نداشته باشید، نمی‌توانید به آیفون‌های جدید اهمیتی ندهید، چرخ صنهت اپل در چین و هند، جایی که آیفون شما در آنجا ساخته می‌شود، همچنان می‌چرخد و کاملا مطابق با روندهای فعلی اندروید، امسال اپل خود را برای مجموعه دیگری از مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس که بر دوربین متمرکز است، آماده می‌کند.

در حالی که تمرکز آیفون ۱۳ پرو سال گذشته نیز بر دوربین بود، اما در کنار عمر باتری بی نظیر آیفون ۱۳ پرو مکس، محصول امسال تا حدودی برای اپل خاص خواهد بود. زیرا آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس دوربین‌های اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهند داشت.

آیا سیستم دوربین آیفون ۱۴

در حالی که هیچ چیز دقیقی در مورد جهش وضوح دوربین در دنیای اندروید وجود ندارد، این یک تغییر مورد انتظار اپل و کاربرانش خواهد بود. همانطور که قبلا در چندین خبر و شایعات نیز مطرح شد، آیفون ۱۴ پرو، امسال اولین ارتقا در وضوح دوربین را از زمان آیفون 6Sسال ۲۰۱۵ دریافت می‌کند، زمانی که اپل از دوربین ۸ مگاپیکسلی به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جهش کرد، در آن زمان آیفون 6 اس می‌توانست ویدیوهای 4K ضبط کند.

سال ۲۰۲۲ سالی است که اپل در آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی روی می‌آورد تا به آیفون توانایی فیلمبرداری با کیفیت 8K را بدهد، اما همچنین از ویژگی Pixel Bining برای ترکیب چند پیکسل نیز استفاده می‌کند. در نهایت حتی تولید محتوایی که می‌تواند با هدست واقعیت مجازی اپل مشاهده شود نیز در ویژگی‌های دوربین آیفون ۱۴ پرو ذکر شده در اینجا درباره نتایج آینده آن صحبت خواهیم کرد، بنابراین اگر می خواهید بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

کاربران اپل دوباره بهترین دوربین اندروید را از دست خواهند داد؟!

اکنون به موضوع اصلی امروز می‌پردازیم و آن هم این است که آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس دوربین‌های برای زوم دوربرد دریافت نمی‌کنند. برای کسانی که آشنایی ندارند، دوربین‌هایی با زوم پریسکوپ (در گوشی‌های مدرن) در سال ۲۰۱۹ با P30 Pro هواوی وارد بازار شدند. از آن زمان تا کنون، سازندگان تلفن‌های اندرویدی خود را در یک مسابقه برای به رخ کشیدن میزان زوم دوربین قرار داده‌اند. به همین دلیل ممکن است درباره دستاوردهایی مانند زوم اپتیکال ۱۰ برابری، زوم هیبریدی، زوم SuperRes و زوم Moonshot و موارد دیگر خوانده یا شنیده باشید.

آیا سیستم دوربین آیفون ۱۴

در حالی که به لطف دوربین‌های زوم ۳ و ۱۰ برابری، گلکسی S22 اولترای سامسونگ در مورد برد و انعطاف‌پذیری، برنده رقابت می‌شود، بهترین دوربین برای زوم کردن قطعا پیکسل ۶ پرو گوگل است که دارای یک دوربین پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی است که اتفاقا بزرگ‌ترین حسگر استفاده شده را نیز در خود جای داده است که تا به امروز در چنین دوربینی آن را شاید ندیده باشید (مگر فقط در Xiaomi Mi 11 Ultra و Huawei P50 Pro).

به لطف لنز پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی Pixel 6 Pro، بهترین عکس‌هایی را که تا به حال دیده‌اید می‌توانید با این گوشی بگیرید. این یک نقطه قوت مهم برای این دستگاه است. اگر واقعا این چنین نبود، چنین حرفی هم زده نمی‌شد. در حال حاضر، فقط می‌توان گفت که این دوربین عکس‌های بسیار بهتر از سایر گوشی‌های رقیب خود می‌گیرد. البته همه این توانایی به لطف دوربین پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی این دستگاه است

چرا آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس دوربینی با  زوم پریسکوپی دریافت نمی‌کنند؟

اگرچه از نظر فنی، هیچ دلیلی وجود ندارد که آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس نتوانند از دوربینی با بزرگنمایی پریسکوپی شبیه پیکسل ۶ پرو استفاده کنند، اما دلیل عملی پشت تصمیم اپل برای حذف این دوربین وجود دارد و همه اینها متعلق به soApple است. به طور خلاصه، ارائه دوربین اصلی جدید ۴۸ مگاپیکسلی در سری آیفون ۱۴ پرو، لنز پریسکوپ کاملا جدیدی برای زوم دوربرد و دوربین عکاسی با زاویه دید زیاد، بسیار باورنکردنی به نظر می‌رسد و این مطمئنا ممکن است آیفون ۱۴ پرو را جلوتر از پیکسل ۶ پرو و حتی گلکسی S22 اولترا در مورد دوربین قرار دهد. (با توجه به برتری اپل در کیفیت ویدیو).

آیا سیستم دوربین آیفون ۱۴

با این حال، به کار گیری همه این موارد در آیفون ۱۴، ممکن است منجر به خلق یک شاهکار در دوربین شود و سایه خود را بر آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس در سال ۲۰۲۳ اندازد (یعنی کسی دیگر به دوربین آن‌ها توجهی نکند) و این قطعا چیزی است که اپل سعی دارد از آن اجتناب کند. همانطور که در ابتدا اشاره کردم، به نظر می‌رسد عامل اصلی تمایز بین گوشی‌های امروزی، دوربین آن‌ها باشد. اپل مطمئنا نمی‌خواهد در موقعیتی قرار بگیرد که تیم کوک برای آیفون ۱۵ روی صحنه بیاید و بگوید ما چیزی برای ارائه نداریم…!

این بخشی از دلیلی است که کوپرتینویی‌ها، چیزی برای ارتقای آیفون «S» کنار گذاشته‌اند، به‌ویژه در مواجهه با تلفن‌های اندرویدی پیشرفته‌تر که اپل را به چالش می‌کشند تا این شرکت بنواند بازی خود را تقویت کند و به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری سریع‌تری را در هر نسل ارائه دهد.

به همین دلیل است که اپل دوست دارد ویژگی‌های جدید هیجان‌ انگیز خود را گسترش دهد و به همین دلیل است که افشاگران اکنون به ما می‌گویند که این آیفون ۱۵ پرو دارای یک لنز با زوم پریسکوپی است. در مورد اینکه این دوربین دقیقا چه شکلی است و اینکه آیا اپل به طور بالقوه نیاز به تجهیز آیفون ۱۵ پرو به جای سه دوربین، در چهار دوربین پشتی دارد یا خیر، هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس، بدون یک لنز زوم پریسکوپی جذاب نیستند؟

حتی اگر دلایل اپل برای صرفه جویی در ارتقای دوربینی با زوم پریسکوپی در آیفون ۱۵ پرو، در سطح تجاری و بازاریابی منطقی باشد، اما هنوز تا حدودی از این نتیجه ناامید هستیم. آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس با اولین طراحی مجدد جلو پس از آیفون X در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد تا بریدگی صفحه نمایش نسبتا منحصر به فردی نسبت به آیفون‌های قبلی داشته باشند.

علاوه بر این، همانطور که تحلیلگر معتبر اپل یعی Ming-Chi Kuo گزارش داده است، اپل بالاخره در حال آماده سازی یک ارتقاء سخت افزاری برای دوربین جلوی آیفون است، دوربینی که از آیفون ۱۱ تاکنون تغییر در آن دیده نشده است. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی در سال‌های اخیر شروع به نشان دادن قدیمی بودن خود کرده است، به ویژه زمانی که در مقایسه با گوشی‌هایی مانند S21 Ultra و S22 Ultra قرار گیرد.

علاوه بر این، آیفون‌ها در حال حاضر بهترین ویدیوها را روی هر تلفنی می‌گیرند و سیستم دوربین آیفون ۱۴ از این قائده مستثنی نیست. آن‌ها همچنین برای عکس‌های پرتره، عکاسی و فیلمبرداری در نور کم و حتی ضبط فیلم سینمایی نیز بسیار قابل اعتماد هستند که در صورت استفاده صحیح می‌توانند مفید باشند. مطمئنا دوربین فوق عریض آیفون برای عملکرد بهتر در نور کم نیاز به تغییراتی دارد و ما معتقدیم اپل باید وضوح و اشباع را در عکس‌های روز بهبود بخشد. اما در کل، آیفون ۱۴ احتمالا بهترین دوربین را دارد و برای شما یک دوربین قابل اعتماد را در دسترس قرار خواهد داد.

به گفته PhoneArena، چیزی که لازم به گفتن است، این است که در این مرحله، لنز پریسکوپی برای زوم دوربرد، مانند بخش گمشده یک پازل زیبای آیفون است. این یک دوربین عمق سنج یا یک دوربین ماکرو اختصاصی نیست. یک لنز با زوم دوربرد می‌تواند نحوه عکس‌ برداری و فیلم‌ برداری شما با گوشی را برای همیشه تغییر دهد، به همین دلیل است که ممکن است اپل از استفاده از این قابلی در آیفون ۱۴ پرو صرف نظر کند و آن را در آیفون ۱۵ ارائه دهد. نظر شما درباره سیستم دوربین آیفون ۱۴ چیست؟ آیا حذف دوربین پریسکوپی بر تصمیم خرید شما تاثیر می‌گذارد یا کیفیت ویدیو و عمر باتری بیشری که انتظار می‌رود در آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس باشد، برای متقاعد کردن شما کافی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان