حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آتش گرفتن یک گوشی هوشمند در پرواز خطوط هوایی هند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، مشکلات

آتش گرفتن گوشی‌های هوشمند یکی از معمول‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر کاربری رخ دهد. اما وقوع چنین مشکلی در یک هواپیمای در حال پرواز، بی شک ریسک و خطر زیادی به همراه خواهد داشت. بر اساس اخبار دریافتی، اخیرا شاهد آتش گرفتن یک گوشی هوشمند در پرواز خطوط هوایی هند هستیم. با ترنجی همراه باشید.

آتش گرفتن یک گوشی هوشمند در پرواز خطوط هوایی هند

از آخرین باری که شاهد آتش گرفتن تعدادی گوشی هوشمند بودیم، مدت زمان زیادی می‌گذرد. اما این موضوع باعث متوقف شدن این انفجارها نشده و هنوز هم برخی از این دستگاه‌های هوشمند منفجر می‌شوند. با اینکه هیچ کدام از این حوادث قابل مقایسه با انفجارهای گلکسی نوت ۷ سامسونگ نیست، اما همچنان این موارد، ریسک‌های زیادی به همراه دارند. همانطور که به خاطر دارید، آن گوشی هوشمند سامسونگ پس از کشف مشکلاتی در فرآیند تولید باتری مشخص شد که این موضوع باعث شعله ور شدن دستگاه و مرگ و فراموشی آن شد.

آتش گرفتن یک گوشی هوشمند در پرواز خطوط هوایی هند

پس از چندین بار فراخوان، سامسونگ تصمیم گرفت به طور کامل این گوشی هوشمند را کنار بگذارد و به سمت توسعه گوشی بعدی حرکت کند تا این اتفاقات تلخ را جبران کند. گرچه شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ به فکر بهبود کیفیت باتری خود بودند، اما می‌توان گفت که علیرغم موفقیت این شرکت در تامین امنیت باتری مدل‌های بعدی محصولات خود، همچنان یک نقص در فناوری و ایمنی باتری وجود دارد. احتمالا به خاطر همین است که اخیرا، گوشی دیگری در جریان پرواز Indigo در هوا آتش گرفته است و این حادثه سبب شده تا یک بار دیگر تیتر اخبار به انفجار گوشی‌ها متمرکز شود.

آتش گرفتن ناگهانی گوشی هوشمند به خودی خود بسیار نگران کننده است، حالا تصور کنید این اتفاق در هوا و در طول یک پرواز رخ دهد؟ اگر این حادثه کنترل نشود، به راحتی می‌تواند باعث ایجاد خطرات بالقوه شود و صدها نفر را به کام مرگ بفرستد. گزارش اخیری که از MySmartPrice منتشر شده است، در مورد دستگاهی صحبت می‌کند که بنا به گزارش‌ها در جریان پرواز خطوط هوایی هند در هوا آتش گرفته است.

انفجار پوکو M3 شیائومی: هندی‌ها باز هم حادثه آفریدند!

خوشبختانه، خدمه بدون هیچ آسیب خاصی، از این اتفاق جان سالم به در بردند. فقط ضربه روحی ناشی از تجربه این حادثه تلخ کافی بود تا چنین ماجرایی به راحتی مرگ آن‌ها را رقم بزند. خدمه پرواز از کپسول آتش نشانی اضطراری استفاده کردند و به دلیل واکنش سریع توانستند آتش را مهار کنند.

مدل تلفن هوشمند آتش گرفته همچنان ناشناخته باقی مانده است

این حادثه در پرواز IndiGo 6E 2037 رخ داد که مسافرانی را ازدیبروگار به دهلی نو حمل می‌کرد. این حادثه در روز پنجشنبه، ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ اتفاق افتاد. پرواز Indigo ساعت ۹:۳۶ دقیقه صبح به وقت تهران از دیبروگار به مقصد Assam حرکت کرد و حدود ساعت ۱۲:۵۳ بعد از ظهر به وقت محلی، به دهلی نو رسید. به گفته شاهدین ماجرا، این حادثه در هوا رخ داده است. مقامات و مسئولین مراجع هوانوردی DGCA (مدیر کل هوانوردی غیرنظامی) تاکید کردند که خدمه پرواز این آتش سوزی را با کمک یک دستگاه کپسول آتش نشانی خاموش کرده و هیچ مسافری بر اثر شعله‌های آتش آسیب ندیده است.

ظاهرا یکی از خدمه پرواز جرقه و دود ناشی از انفجار را دیده است که از گوشی یکی از مسافران خارج می‌شود. او به سرعت از کپسول آتش نشانی استفاده کرده و آتش را با موفقیت خاموش نموده است. از آنجایی که این حادثه در هوا رخ داده، اما با این وجود هیچ مشکلی در ادامه پرواز رخ نداده است. اگر این اتفاق قبل از پرواز رخ می‌داد، ممکن بود این پرواز لغو شود. طبق گزارش IndiGo، این شرکت خدمه خود را برای مدیریت حوادث خطرناک آموزش می‌دهد. بنابراین، خدمه به خوبی قادر بوده‌اند تا شرایط اضطراری آن لحظه را مدیریت کنند. متاسفانه جزئیاتی در مورد گوشی هوشمندی که در آتش سوخته است ارائه نشده.

انفجار گوشی وان پلاس باز هم حادثه آفرید: این بار OnePlus Nord CE!

به گفته GizChina، عدم اشاره به مدل گوشی هوشمند منفجر شده عجیب است زیرا سال گذشته مشخص شد که یک گلکسی A21 در محفظه بار هواپیمای آلاسکا آتش گرفته است. این موضوع می‌توانست به راحتی به یک فاجعه دردناک تبدیل شود، زیرا در حین پرواز کنترل چنین مشکلی بسیار سخت است. همانطور که می‌دانید، اخیرا چندین انفجار و آتش سوزی مربوط به OnePlus Nord 2 در هند رخ داده است. سال گذشته نیز یک دستگاه POCO M3 به طور ناگهانی منفجر شد.

اگرچه اشاره کردن به علت این آتش سوزی و انفجار سخت است، اما می‌توان گفت که ممکن است باتری محتمل‌ترین مقصر ماجرا باشد. باتری‌های داخل گوشی‌های هوشمند هنوز از مواد شیمیایی تشکیل شده‌اند که آن‌ها را در برابر گرما و سایر عوامل اشتعال‌زا، بسیار حساس می‌کند. عوامل خارجی مانند استفاده از شارژهای تقلبی یا بی کیفیت می‌توانند به راحتی بر عمر باتری گوشی شما تاثیر بگذارند. متاسفانه، هویت این دستگاه همچنان یک راز باقی مانده است. اما انتظار داریم در روزهای آینده بیشتر درباره این پرونده بشنویم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان