حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مطالعه جدیدی عدم توانایی اینستاگرام در محافظت از زنان را نشان می‌دهد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی، مشکلات

اگر صادقانه بگوییم، فضای اینستاگرام اصولا مناسب بچه‌ها و شاید حتی نوجوانان نیست. زیرا محتوای خاصی که در آن منتشر می‌شود روی روح و روان آن‌ها تاثیر دارد. اخیرا نیز مطالعه جدیدی عدم توانایی اینستاگرام در محافظت از زنان را نشان می‌دهد. با ترنجی همراه باشید.

عدم توانایی اینستاگرام در محافظت از زنان به چه دلیلی است؟!

علیرغم تمام تلاش‌ها برای محدود کردن محتوای مضر، اما ظاهرا اینستاگرام نمی‌تواند از زنان در برابر پیام‌های توهین‌آمیز در دایرکت محافظت کند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این شبکه اجتماعی در ۹ مورد از ۱۰ مورد رفتار توهین آمیز نسبت به زنان عمل به خوبی نمی‌کند و علاوه بر این صدها کاربر آزاردهنده، ماه‌ها پس از گزارش شدن در این پلتفرم همچنان فعال بوده‌اند.

مطالعه مورد بحث به درستی Hidden Hate یا نفرت پنهان نام دارد و توسط مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH) که یک سازمان بین المللی غیرانتفاعی است و برای مبارزه با سوء استفاده آنلاین و اطلاعات نادرست ایجاد شده، صورت گرفته است.

نتایج مطالعات تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر کودکان و نارضایتی آنان را نشان می دهد

اگرچه این مطالعه شامل یک گروه آزمایشی واقعا کوچک و گروهی از افراد مشهور نیز تشکیل شده بود، اما نتایج کاملا هشدار دهنده هستند. در طی یک دوره یک ماهه، پنج زن شرکت‌کننده در مطالعه در مجموع ۸۷۱۷ پیام دایرکت دریافت کردند و محققان دریافتند که از هر ۱۵ پیام، ۱ پیام ناقض سیاست‌های اینستاگرام در مورد محتوای توهین‌آمیز است.

این آمار حدود ۶.۵ درصد یا در کل ۵۶۷ پیام است. علاوه بر این، ۲۵۳ کاربر از طریق ابزارهای موجود در این پلتفرم گزارش شدند اما به ۲۲۷ نفر از آن‌ها اجازه داده شد فعال باقی بمانند و به رفتار توهین آمیز خود ادامه دهند.

عدم توانایی اینستاگرام در محافظت از زنان

عمران احمد، مدیر عامل CCDH، اظهار داشت که اینستاگرام با ایجاد سهل انگاری فرهنگی که در آن سوء استفاده کنندگان انتظار هیچ عواقبی را ندارند، در کنار سوء استفاده کنندگان قرار گرفته است و به نظر هیچ وقت یک حرکت مبارزه گرایانه با آزارا زنان در شبکات اجتماعهی رخ نمی‌دهد. متا و اینستاگرام باید حقوق زنان را مقدم بر سود قرار دهند.

پنج شرکت کننده در این تحقیق چه کسانی بودند؟

برای کسب داده‌های کافی، CCDH مجبور بود چند چهره بسیار محبوب را درگیر این تحقیق کند. تعداد فالوورهای پنج زن حاضر در این مطالعه به ۴.۸ میلیون نفر رسید. تعجب خواهید کرد اگر بدانید یکی از شرکت کنندگان در این مطالعه، هنرپیشه معروف آمبر هرد است که در فیلم های پرفروشی مانند آکوامن و لیگ عدالت نیز بازی می‌کند.

اینستاگرام برای کودکان امن نیست؛ ربات‌ ها در حال فروش محتوای نامناسب در آن هستند

پس از وی نیز راشل رایلی، مجری برنامه مسابقه Countdown در انگلیس نفر بعدی است. جیمی کلینگلر، یکی از بنیانگذاران Reclaim This Streets، برایونی گوردون، روزنامه نگار و نویسنده مشهور و شاران دهلیوال که یکی از بنیانگذاران مجله Burnt Roti است نیز افراد بعدی بودند.

ممکن است کسی استدلال کند که افراد مشهور بیشتر مستعد سوء استفاده و تمایلات منفی هستند، اما پیام‌های دایرکتی که این پنج زن دریافت کردند از محتوای صریح جنسی و سوء استفاده تا تهدیدات به مرگ متغیر بود. ظاهرا امبر هرد کسی بود که بیشترین تأثیر را از این آزمایش داشت. او تهدیدهای مرگ متعددی علیه خود، خانواده و دختر نوزادش دریافت کرده بود.

باید توجه داشت که معروف بودن یک چیز است اما تهدید خانواده یک شخص به مرگ کاملا غیر قابل قبول است. چیزی که حتی نگران‌ کننده‌تر است، این است که این بازیگر قبل از اینکه اینستاگرام را برای همیشه ترک کند، گزارش‌های متعددی را به پلیس ارسال کرده است.

عدم توانایی اینستاگرام در محافظت از زنان

چیزهایی که برای چهار زن دیگر فرستاده می‌شوند به مراتب حتی بدتر و زننده‌تر هستند، بنابراین ما لحن خوب مطلب را حفظ می‌کنیم و هیچ یک از آن‌ها را در اینجا ذکر نمی‌کنیم، اما می‌توانید تمام جزئیات را از مطالعه منتشر شده دریافت کنید.

اینستاگرام با این موضوع مخالف است

به گفته PhoneArena، سیندی ساوتورث، رئیس ایمنی زنان در متا، (شرکت مادر اینستاگرام)، بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد که در آن گفت که این شرکت با بسیاری از نتیجه‌گیری‌های CCDH مخالف است. دقیقا یک سال پیش، در آوریل ۲۰۲۱، اینستاگرام ویژگی جدیدی به نام Hidden Words یا کلمات پنهان را راه اندازی کرد. قرار بود این قابلیت به کاربران اجازه دهد تا پیام‌های دایرکت که حاوی دشمنی و تنفر از بود را فیلتر کنند.

اینستاگرام ارسال دایرکت به کاربران زیر ۱۸ سال توسط بزرگسالان را محدود خواهد کرد

طبق گفته CCDH، این ویژگی هم از نظر فنی و هم از نظر روانی کاملا بی اثر است. زیرا افراد را ملزم می‌کند که خود را در معرض کلمات و عبارات توهین آمیز قرار دهند تا فیلترها را در جای خود تنظیم کنند. علاوه بر این، متخصصان CCDH همچنین خاطر نشان کردند که دسترسی به داده‌های حاوی شواهد پیام‌های توهین‌ آمیز برای کاربران اینستاگرام دشوار است، زیرا ویژگی‌هایی مانند حالت Vanish Mode، به طور موثر پیام را پس از مدت زمان مشخصی از بین می‌برد. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان