حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینستاگرام برای کودکان امن نیست؛ ربات‌ ها در حال فروش محتوای نامناسب در آن هستند

اینستاگرام قطعا مهم‌ترین شبکه اجتماعی است که این روزها همه افراد روزانه مدت زمان خاصی را در آن می‌گذرانند. این شبکه اجتماعی در کنار فواید مختلفی که دارد، قطعا خالی از ضرر و زیان نیست. بر اساس یک تحقیق صورت گرفته، اینستاگرام برای کودکان امن نیست زیرا ربات‌‌ها در حال فروش محتوای نامناسب در آن هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اینستاگرام برای کودکان امن نیست؛ مراقب ربات‌های پورن فروش باشید

از زمانی که فیسبوک، اپلیکیشن اینستاگرام را در سال 2012 خریداری کرد، این اپلیکیشن تصویر محور، تا حد زیادی دچار تغییرات مختلفی شد. از تمرکز بیشتر و بیشتر بر خرید، تا ایجاد فرمت ویدیویی کوتاه مانند TikTok، این برنامه همیشه  در تلاش برای رقابت با اپ بسیار محبوب چینی است که به نوعی رقیب اینستاگرام است.

نمی‌توان گفت که هیچ یک از این تغییرات، بهتر شدن این پلتفرم را به همراه نداشته است. اما ما همیشه از طرفداران اینستاگرام بوده‌ایم و از آن جایی که مهم‌ترین برنامه شبکه اجتماعی است که از آن استفاده می‌کنیم، به خوبی با آن آشنا هستیم و همیشه حتی کوچک‌ترین تغییرات آن را متوجه می‌شویم.

اینستاگرام به زودی اشتراک تولیدکنندگان محتوا را راه اندازی می کند: درآمد رسمی از Instagram

اما یک مورد خاص در چند ماه اخیر وجود دارد که ظاهراً تغییری نکرده است و آن هم این است که ارسال پیام‌های اسپم از طریق استوری در اینستاگرام تا چه حد بیداد می‌کند. در چند هفته گذشته تصمیم گرفتیم مواردی را آزمایش کنیم و نتایج را به شما اطلاع دهیم. ابتدا، باید توضیح دهیم که ربات‌های اسپمر که از طریق استوری پیغام می‌فرستند، چگونه کار می‌کنند؟

چگونه ربات‌های اسپمر فروش پورن سعی می‌کنند در اینستاگرام به شما دسترسی پیدا کنند؟

ابتدا باید یک یا چند استوری اینستاگرام منتشر کرده باشید. اگر دقیقا آن لحظه‌ای را که موجی از اکانت‌های فیک که در جستجوی قربانیان هستند، را دیده باشید، متوجه می‌شوید که به سرعت از حساب‌های مشکوکی که در لیست دوستان شما نیستند، بازدیدهای زیادی برای استوری خود دریافت می‌کنید. در این جا مواردی وجود دارد که تقریبا بلافاصله پس از ارسال یک استوری اینستاگرام از آن‌ها تصاویری ثبت شد:

اینستاگرام برای کودکان امن نیست

اگر چندین استوری اینستاگرام پست کرده‌اید، (حداقل سه مورد)، ممکن است متوجه شوید که حساب‌های اسپمر فقط استوری دوم یا سوم شما را مشاهده کرده‌اند، که یک کاربر عادی نمی‌تواند این کار را انجام دهد، زیرا کاربران معمولا باید اولین استوری شما را طی کنند تا به استوری‌های بعدی برسند. بنابراین این یک روش تشخیص دیگر است که نشان می‌دهد این حساب‌ها، ربات خودکار هستند.

قابلیت “استراحت کنید” یا “Take a Break” اینستاگرام برای مراقبت از نوجوانان ارایه می شود

با باز کردن آن و کشیدن انگشت به بالا، می‌توانید ببینید چه کسی استوری اینستاگرام شما را با جزئیات مشاهده کرده است. اگر اکانت‌های اسپمر را دیده باشید، متوجه می‌شوید که توضیحات پروفایل آن‌ها مرتبط به موارد جنسی است و سعی می‌کنند با وعده‌های مرتبط با پورنوگرافی، شما را برای باز کردن پروفایل‌ خود، فریب دهند.

این واقعیت که کودکان ممکن است از آن حساب‌های کاربری، بازدید داشته باشند، به اندازه کافی تلخ است، اما اگر آن چه را که این ربات‌ها، از آن‌ها می‌خواهند انجام دهند و روی آن‌ها کلیک کنند، قطعا موضوع بدتر می‌شود. پروفایل آن‌ها اغلب حاوی تصاویر تحریک کننده جنسی، همراه با دعوت‌نامه‌هایی برای بازدید از وب‌سایت‌های مخفی است. برای کسانی که بی‌تجربه هستند، باید گفت که باز کردن این سایت‌ها اصلا مفید نیست.

حتی نمی‌توان حساب‌های اسپمر پورنوگرافی را به درستی گزارش داد

صفحه دستورالعمل‌ها و قوانین اینستاگرام به وضوح بیان می‌کند که انتشار برهنگی و پورنوگرافی مجاز نیست. البته استثنائات آن شامل موارد هنری مانند مجسمه‌ سازی و نقاشی، عکس‌های مربوط به شیردهی کودکان و تصاویر پزشکی است. بنابراین شامل چیزهای دیگری نمی‌شود.

متاسفانه اینستاگرام اصلا گزارش افراد واقعی درباره موارد مستهجن را بررسی نمی‌کند. حداقل چند هفته پیش که گزارشی ارسال شد، اینستاگرام آن حساب را مسدود نکرده بود. در واقع هوش مصنوعی اینستاگرام تصور می‌کند که این پست احتمالا مخالف دستورالعمل‌ها و قواین اینستاگرام نیست. وقتی یک حساب اینستاگرام حاوی محتوای پورنوگرافی رویت می‌شود، قطعا تعجب خواهید کرد، چرا که پس از گزارش آن، پیام زیر را دریافت می‌کنید.

اینستاگرام برای کودکان امن نیست

همانطور که قبلا ذکر شد، اینستاگرام مدعی است که محتوای برهنگی را ممنوع می‌کند. عکسی که برای این آزمایش گزارش شد، یک عکسی کاملا غیر اخلاقی و برهنه بود. با اینکه حساب مذکور پس از گزارش صورت گرفته، مدتی فعال و در دسترس باقی مانده بود، اما اکنون حدود یک ماه بعد، با بررسی آن به نظر می‌رسد که مسدود شده است. اما فرآیند مسدود سازی هر چه که بود، به نظر می‌آید که کاملا از دست کاربر خارج است.

واقعیت این است که اینستاگرام، تمام تلاش خود را انجام می‌دهد

اینستاگرام برای کودکان امن نیست

این تصاویر در ماه گذشته ثبت شده‌اند و حساب‌های نمایش داده شده هم‌اکنون حذف شده‌اند. د نهایت اینستاگرام کاری را که باید می‌کرد، انجام داده است. اما سوال این جا است که موج بعدی تولید اکانت‌های ربات کلاهبردار چه زمانی می‌آید و احتمال اینکه بعدا به حساب اینستاگرام فرزند، خواهرزاده یا برادرزاده شما برسد چقدر است؟ به گفته چندین منبع، ماه گذشته گزارشی منتشر شد که بر اساس آن، اینستاگرام برای جلوگیری از ایجاد حساب کاربری توسط ربات‌ها، نیاز به سلفی‌های ویدیویی برای ثبت نام دارد. اما هنوز نمی‌دانیم که این ویژگی خاص و لازم، چه زمانی اعمال می‌شود.

اینستاگرام همچنین در حال کار بر روی یک برنامه Instagram Kids بود که ظاهراً برای جوانان 10 تا 12 ساله در نظر گرفته شده است. اما گویا توسعه آن اخیرا متوقف شده است. تنها برنامه اینستاگرامی که در دسترس است برای افراد 13 سال به بالا در نظر گرفته شده است. مواردی که نوجوانان زیر 13 سال در اینستاگرام با آن روبرو می‌شوند، از جمله ربات‌های اسپمر ذکر شده، بسیار خطرناک است.

دلیل خرابی اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک چه بوده است؟

از سوی دیگر، اینستاگرام بالاخره شروع به درخواست از کاربران برای تأیید سن خود کرده است. باید با در نظر گرفتن ایمنی کودکان و نوجوانان، هر کسی را که در مورد سن خود دروغ می‌گوید، مسدود کند. حتی کسانی که تاریخ تولد خود را ارائه نکرده‌اند، اگر محتوای حساسی را منتشر کنند، ممکن است بیش از یک بار از آن‌ها خواسته شود که سن خود را اعلام کنند. اگر چه هوش مصنوعی اینستاگرام نسبت به موارد حساس بسیار بی توجه است، کاربران زیادی شخصا این کار را انجام نمی‌دهند، زیرا نسبت به کارایی این تغییرات خیلی مطمئن نیستند.

اینستاگرام همچنین دارای یک بخش کمکی بزرگ است که تقریبا در حد توان به کاربران در مورد مواردی مانند مشکلات تصویر بدن و حتی اختلالات خاص توصیه‌هایی می‌کند. این که آیا کودکان واقعا آن صفحات را پیدا می‌کنند و می خوانند یا خیر، بسیار سوال برانگیز است. از سویی دیگر باید گفت آیا این کارها، تنها تلاشی از سوی شرکت فیس بوک برای دست شستن از برخی رسوایی های اخیر خود است؟ یکی از موارد قابل توجه، نشان داد که فیس‌بوک همیشه می دانسته است که اینستاگرام چقدر برای جوانان مضر است، اما این موضوع را نادیده می‌گیرد.

به گفته phonearena، بهتر است والدین خود کنترل برنامه‌هایی که فرزندانشان مجاز به استفاده از آن‌ها هستند، را در دست بگیرند. از آن جایی که حتی با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته، اینترنت همچنان یک فضای ناشناخته و خطرناک است، هر کسی که دانش لازم برای جلوگیری و مقابله با خطر را ندارد، ممکن است در نهایت به نوعی با مشکل مواجه شود.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما نیز با ربات‌های پورنوگرافی روبرو شده‌اید؟ چگونه باید از دست این ربات‌های مزاحم خلاص شد؟ آیا با این مسئله که اینستاگرام برای کودکان امن نیست، موافق هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان