حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک نسخه سریع تر Dimensity 9000 مدیاتک در راه است

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | مدیاتک

آنطور که به گوش می رسد یک نسخه سریع تر Dimensity 9000 ممکن است در دست ساخت باشد و تنها هدف آن مقابله با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس کوالکام است. اگرچه نام تراشه تایید نشده است، اما طبق گفته یک منبع آگاه، باید کلاک بالاتری در مقایسه با چیپست پرچمدار فعلی مدیاتک داشته باشد که آن را به یک رقیب شایسته در برابر تراشه آینده کوالکام تبدیل می کند.

یک نسخه سریع تر Dimensity 9000 مدیاتک

هسته Cortex-X2 فعلی Dimensity 9000 با فرکانس 3.05 گیگاهرتز کار می کند و یک منبع خبری موثق پیش بینی می کند که نسخه سریعتر با فرکانس 3.20 گیگاهرتز تولید شود. با توجه به اینکه TSMC هیچ فرآیند تولید جدیدی در دست ندارد، تراشه جدید احتمالاً با معماری 4 نانومتری تولید انبوه خواهد شد، درست مانند Dimensity 9000 اصلی.

راندمان انرژی برتر فرآیند 4 نانومتری احتمالاً می‌تواند حرارت را حتی با هسته های Cortex تحت کنترل نگه دارد. در تراشه جدید Cortex-X2 با فرکانس 3.20 گیگاهرتز کار می کند، اگرچه استفاده از روش های خنک کننده کارآمد نیز به عهده سازندگان تلفن خواهد بود.

تراشه Dimensity 9000 مدیاتک جدید

تراشه Dimensity 9000 مدیاتک جدید

منبع اطلاعات اشاره ای نمی کند که آیا هسته های دیگر در CPU تراشه جدید با تغییر مواجه می شوند یا اینکه Dimensity 9000 ارتقا یافته پردازنده گرافیکی سریع تری خواهد داشت یا نه، اما مدیاتک باید همه چیز را در زمانی که کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس را عرضه می کند، ارایه کند که می شود جایی حوالی اردیبهشت ماه.

اطلاعات کمی در مورد پیکربندی CPU تراشه Snapdragon 8 Gen 1 Plus وجود دارد، اما این امکان وجود دارد که دقیقاً مانند Dimensity 9000، این تراشه کوالکام هم دارای Cortex-X2 سریعتر باشد.

از آنجایی که طبق گزارش‌ها، اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس با معماری 4 نانومتری TSMC تولید انبوه خواهد شد، افزایش سرعت کلاک را می‌توان با فرآیند بهینه تر مهار کرد. گذشته از این، گفته می‌شود که کوالکام همکاری خود را با سامسونگ تغییر داده و سفارشات اسنپدراگون 8 نسل 1 را به TSMC داده است. گزارش‌های قبلی اشاره می‌کردند که سامسونگ با مشکلاتی در تولید انبوه مواجه بوده و نرخ بازدهی آن 35 درصد است.

از سوی دیگر، نرخ بازدهی TSMC ظاهراً 70 درصد است، بنابراین نباید در انجام سفارشات مدیاتک و کوالکام مشکلی داشته باشد. چند هفته آتی باید هیجان انگیز باشد، زیرا ما دو چیپست پرچمدار را برای گوشی هوشمند اندرویدی خواهیم دید که رقابت جالبی ایجاد خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید مدیاتک می تواند با کوالکام و در رده پرچمدار رقابت کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، ما که بی صبرانه منتظر این چیپستهای پرچمدار هستیم،الخصوص جیپست مدیاتک، چون کوالکوم چندین ساله که اوله، ولی مدیاتک چیپس بزنه که بتونه کوالکوم رو شکست بده دیدنی و تعجب برانگیز هستش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)