حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سنسور جدید سونی با اندازه‌ای در حدود یک اینچ برای گوشی ها رونمایی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سونی، شایعات

طبق آخرین اخبار از منابع چینی، نسل آینده سنسور جدید سونی با اندازه‌ای در حدود یک اینچ به زودی قابل استفاده در گوشی های هوشمند خواهد بود. خانواده سونی IMX CMOS یکی از شناخته شده‌ ترین سری سنسور های دوربین گوشی‌ های هوشمند است. این مشخصات، نسل جدید این سنسور ها را به اندازه‌ای می‌رساند که می‌تواند تقریباً با مشخصات سنسور اصلی موجود در یکی از قدرتمند ترین پرچمداران سونی یعنی Xperia PRO-I مستقیما رقابت کند. بنابراین اگر افشاکننده در این شایعه دقیق گفته باشد، این سنسور می‌تواند یکی از بزرگترین‌ها در نوع خود باشد.

ترکیب “سونی IMX” حداقل تا امروز اغلب به‌ عنوان واژه‌ای مطرح می‌شود که توسط برند های مطرح فناوری برای به رخ کشیدن اعتبار دوربین جدیدترین گوشی‌ های هوشمند پرچمدارشان استفاده شده است. این نام به حسگر هایی اشاره دارد که به طور خاص برای دستگاه های تلفن همراه ساخته شده اند. این نام تا به امروز معنای کیفیت خیلی از پرچمداران بوده است. در واقع شرکت ها فکر می‌کنند با این نام می‌توانند درجه‌یک‌تر باشند.

علی‌رغم نیاز به کوچک کردن هر روزه سنسور ها در فرم ساخت هایی بسیار پیچیده در گوشی ها، سونی توانسته است اعتبار خود را در طول سال ها افزایش دهد. این دستاورد معمولاً به دلیل بهبود “منطقه هدف” برای برخورد نور در سنسور مورد نظر برای افزایش کیفیت تصویر انجام می‌شود. اما خب گاهی هم بجز بهبود منطقه هدف نور بر روی سنسور می‌توان با بزرگ‌تر کردن سنسور به کیفیت تصاویر افزود.

سنسور جدید سونی با اندازه‌ای در حدود یک اینچ به زودی رونمایی خواهد شد

بله بنابراین اکنون، با توجه به حرف های افشاگر پرکار Digital Chat Station، غول الکترونیکی ژاپنی با یکی از سنسور های موبایلی آینده خود در این زمینه پیشرفت کرده است. اگر چه ممکن است کاملاً در سطح سنسور اصلی موجود در Xperia PRO-I این شرکت نباشد، اما ما از سنسور با اندازه تقریبا 1/1.1 اینچی حرف می‌زنیم که برای فضای کوچک درون گوشی ها بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

منبع اطلاعاتی نامی برای این سنسور جدید ادعایی مورد بحث قرار نداده است، اگرچه ممکن است از سری های آینده IMX 8xx باشد. تاکنون نام برند های مختلفی برای استفاده از این سنسور جدید شنیده شده است. در لیست این نام ها برند های ویوو و اوپو و شیائومی و آنر به چشم می‌خورند.

 

هنوز مشخص نیست که کدام برند برای اولین بار از این سنسور جدید استفاده خواهد کرد. اما در هر صورت سنسور جدید سونی بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری