حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی های با تشعشع بیش از حد مجاز FCC را بشناسید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

در دنیای گوشی‌های هوشمند، یکی از مواردی که شاید برخی کاربران به حجم و میزان آن توجه داشته باشند، میزان تشعشع آن دستگاه است که یک مرجع جهانی به نام FCC آن را تعیین می‌کند. حالا اخیرا لیستی از گوشی های با تشعشع بیش از حد مجاز FCC منتشر شده است. با ترنجی همراه باشید.

گوشی های با تشعشع بیش از حد مجاز FCC کدامند؟!

گزارش جدیدی از BanklessTimes توسط AndroidCentral منتشر شده است که اسمارت‌فون‌هایی را لیست می‌کند که بیشترین تشعشعات فرکانس رادیویی (RF) را دارند. در حالی که BanklessTimes اشاره می‌کند که همه گوشی‌های هوشمند سطحی از تابش RF را منتشر می‌کنند، همچنین اشاره می‌کند که هیچ مدرکی وجود ندارد که چنین تشعشعی می‌تواند به انسان آسیب برساند.

بانکلس تایمز گوشی‌ها را برای تشعشعات RF بر اساس ارقام SAR رتبه بندی کرده است. این نسبت جذب خاص است که میزان جذب امواج الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی (RF-EMF) توسط بدن انسان را اندازه گیری می‌کند. نتایج بر حسب وات بر کیلوگرم (W/Kg) فهرست شده است. گوشی شماره یک در این لیست، Motorola Edge با SAR 1.79W/Kg است که بیش از حداکثر محدودیت 1.6W/Kg تعیین شده توسط FCC است.

SAR در موبایل به چه معناست؟

برای کاهش SAR به هندزفری نیاز دارید؟

بعد از این دستگاه نیز Axon 11 5G ZTE با رتبه SAR 0.20W/Kg قرار دارد که سطح تشعشعات آن کمتر از 1.59W/Kg در Edge موتورولا است. سومین گوشی نیز OnePlus 6T با رتبه SAR 1.55W/Kg است. باید توجه کرد که این لیست، لیست ده گوشی برتر نیست که سازندگان دستگاه‌ها به بودن در آن افتخار کنند، بنابراین ما فکر نمی‌کنیم که مدیران سونی در مورد قرارگیری دو گوشی خود در میان این ده گوشی بی تفاوت باشند. اکسپریا XA2 Plus و اسکپریا XZ1 Compact به ترتیب با رتبه‌بندی 1.41W/Kg و 1.36W/Kg در جایگاه چهارم و هشتم قرار گرفته‌اند.

سه مدل گوگل پیکسل نیز در رتبه دهم قرار دارند زیرا نرخ SAR پیکسل ۳ ایکس ال گوگل 1.39W/Kg آن را در رتبه پنجم قرار داده و پس از آن نرخ تابش RF 1.37W/Kg متعلق به پیکسل 4a است. پیکسل ۳ با وان پلاس ۶ در رتبه نهم قرار گرفته است که هر دو گوشی دارای نرخ 1.33W/Kg بودند.

گوشی های با تشعشع بیش از حد مجاز FCC

در کشورهای مختلف، سازمان‌های نظارتی حداکثر رتبه‌بندی SAR را تعیین کرده‌اند که دستگاه‌ها مجاز به انتشار آن‌ها هستند تا احتمال ابتلا به سرطان در مصرف‌ کنندگان دستگاه را کاهش دهند. در ایالات متحده، FCC تلفن‌های همراه را محدود می‌کند که SAR بالاتر از 1.6W/Kg نداشته باشند. تنها تلفنی که در فهرست BanklessTimes بالاتر از این رقم قرار دارد، Motorola Edge است.

این گزارش بیان می‌کند که همه تلفن‌های همراه مقداری تشعشع منتشر می‌کنند، عواملی که میزان آن را تعیین می‌کنند شامل نوع گوشی، مدل، سن و قدرت آنتن آن است. همچنین فاصله تلفن از نزدیک‌ترین آنتن مخابراتی تلفن همراه نیز مهم است. گوشی‌هایی که تشعشعات RF ساطع می‌کنند، معمولا قسمتی از بدن را که دقیقا در کنار تلفن قرار دارد گرم می‌کنند، اگرچه این تشعشع برای گرم کردن قابل توجه بدن کافی نیست.

کمترین SAR در موبایل های سامسونگ و بیشترین در شیائومی است

میزان SAR گوشی های اپل و سامسونگ گاها از حد مجاز تجاوز می کند

مرجع FCC پیشنهاد می‌کند که برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض تابش RF، مصرف‌ کنندگان باید قرار گرفتن در معرض تلفن‌های همراه را محدود کنند و از تلفن‌های همراه برای دوره‌های کوتاه‌تری استفاده کنند و حتی الامکان از هندزفری هنگام برقراری تماس استفاده کنند.

به گفته PhoneArena، داده‌های مورد استفاده BanklessTimes از اداره فدرال تابش آلمان به دست آمده است. منابع دیگر داده‌های متناقضی را نشان می‌دهند که یکی از آزمایش‌های Edge (۲۰۲۰) با ۰.۸۱ وات بر کیلوگرم و مدل ۲۰۲۱ با ۱.۰۰ وات بر کیلوگرم، هر دو بسیار تحت محدودیت‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا است. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما هنگام خرید یک گوشی هوشمند به این مورد توجه می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان