حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دو ویژگی جدید و کاربردی در ویجت At a Glance پیکسل؛ هشدار زلزله و تایمر معکوس

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، گوگل

ویجت At a Glance پیکسل یکی از ابزارهای مفید در گوشی‌های پیکسل گوگل است که به لطف آپدیت‌های مختلف، قابلیت‌های بسیار متنوعی را داراست. اکنون شاهد افزوده شدن دو ویژگی جدید و کاربردی در ویجت At a Glance پیکسل هستیم که عبارتند از قابلیت هشدار زلزله و همچنین تایمر معکوس. با ترنجی همراه باشید.

دو ویژگی جدید و کاربردی در ویجت At a Glance

زلزله از جمله اتفاقات بدی است که می‌تواند هرکسی را به شدت غافلگیر کند و اگر در آن لحظه مشغول کار خاصی باشد، باعث رخدادهای بدی می‌شود. حالا اخیرا در برخی مناطق، می‌توانید ویجت At a Glance را در گوشی پیکسل خود بررسی کنید تا ببینید آیا ویژگی هشدار زلزله را دریافت کرده است یا خیر؟ تلاش گوگل برای تبدیل این ویجت به یک ویژگی قدرتمند و همه‌فن حریف در حالی ادامه دارد که قابلیت‌های جدیدی پس از آپدیت ماه گذشته را دریافت کرده است.

حالا این ویجت قابلیت هشدارهای زلزله و همچنین تایمر شمارش معکوس ایمنی و شخصی را اضافه می‌کند. در ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن، هر زمان که سیستم USGS ShakeAlert هشداری را در هر یک از این سه ایالت ارسال کند، آن هشدار روی ویجت دستگاه شما نیز ظاهر می‌شود. این هشدار زمانی ارسال می‌شود که زلزله‌ای با بزرگی ۴.۵ ریشتر یا بالاتر در نزدیکی شما تشخیص داده شود. انتشار این قابلیت، به دنبال آپدیت هفته گذشته است که اطلاعات مربوط به دستگاه‌های متصل به بلوتوث شما در این ویجت از جمله عمر باتری آن را نمایش می‌دهد.

دو ویژگی جدید و کاربردی در ویجت At a Glance

کاربران پیکسل به زودی در همه مناطق قابلیت‌های جدید مانند شمارش معکوس را در این ویجت دریافت خواهند کرد. این تایمر شمارش معکوس، زمان باقیمانده را برای چک کردن با تلفن خود قبل از تماس با پلیس، آتش نشانی و مخاطبینی که در مواقع اضطراری انتخاب می‌کنید، مشخص می کند. به‌جای باز نگه داشتن برنامه‌های «Personal Safety» برای بررسی تایمر شمارش معکوس، می‌توانید آن را در این ویجت کاربردی نیز مشاهده کنید.

اگر هنوز برنامه ایمنی شخصی را راه‌اندازی نکرده‌اید، حالا بهترین زمان برای انجام آن است. برنامه Safety را از لانچر دستگاه باز کنید تا در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری، مخاطبینی که می‌خواهید از وضعیت شما مطلع شوند را مشخص کنید. سپس اطلاعات سلامتی خود را تا جایی که می‌دانید پر کنید. اگر گروه خونی یا وضعیت آلرژی خود را نمی دانید، می‌توانید آن را به عنوان ناشناخته باقی بگذارید.

ویژگی های جدید ویجت At a Glance سری پیکسل گوگل منتشر شد

پس از تنظیم همه چیز، باید صفحه‌ای با کادر نارنجی به نام Safety check و کادر قرمز رنگی به نام Emergency sharing را ببینید. روی بررسی ایمنی (safety check) ضربه بزنید تا از بین فعالیت‌های خاصی که قرار است شروع کنید، یکی را انتخاب کنید. این انتخاب‌ها شامل پیاده‌روی به تنهایی، رفتن برای دویدن، حمل و نقل، و یک فعالیت سفارشی است که می‌توانید بنویسید.

مدت زمانی که می‌خواهید تایمر شمارش معکوس از ۱۵ دقیقه تا ۸ ساعت کار کند را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید دوره زمانی خود را انتخاب کنید. وقتی تایمر شمارش معکوس به صفر رسید، دستگاه شما وارد عمل می‌شود.

دو ویژگی جدید و کاربردی در ویجت At a Glance

به نظر می‌رسد گوگل بازهم در حال ارائه ویژگی‌های جدید در این ویجت است. همیشه می‌توانید قابلیت‌هایی را که برای این ویجت فعال کرده‌اید، با فشار طولانی روی آن و ضربه زدن روی دکمه Customize که روی صفحه ظاهر می‌شود، ببینید. از آن جا، روی نماد چرخ دنده تنظیمات برای این ویجت ضربه بزنید. اگر برخی از ویژگی‌های جدید در دستگاه شما یافت نشد، نگران نباشید. روندی که گوگل برای آپدیت ویجت استفاده می‌کند، کمی کند است. این ویژگی ممکن است ویژگی بعدی باشد که در این ویجت محبوب و فوق کاربردی قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از ویژگی‌‌هایی که هنوز عرضه نشده است، این است که در ویجت به شما یادآوری می‌کند که روز بعد تعطیل است تا مطمئن شوید که زنگ ساعت خود را خاموش کنید. چنین قابلیتی شاید چیز کوچکی به نظر برسد، اما چیزهای کوچکی که گوگل در سری پیکسل ارائه می‌دهد باعث می‌شود تا کیفیت زندگی کاربران را بهبود بخشد. اگر می‌توانید با غیرفعال کردن زنگ ساعت در یک روز کاری چند ساعت از خواب خود را صرفه‌جویی کنید، گوگل در این ویجت به شما یادآوری می‌کند که آن را خاموش کنید.

به گفته وب سایت خبری PhoneArena، این ویژگی هنوز عرضه نشده است، اما تا زمانی که قبل از روز دوشنبه، (۳۰ می) نمایش داده شود، به کاربران پیکسل یادآوری می‌شود که آلارم‌های خود را خاموش کنند تا به رفع کمبود خواب در روزهای تعطیل کمک کنند. نظر شما در مورد این آپدیت جدید و قابلیت‌های آن چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان