حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محبوبیت ویندوز ۱۱ بسیار کمتر از حد انتظارات مایکروسافت بوده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، Windows 11، اخبار، مایکروسافت

همانطور که می‌دانید چند وقتی است مایکروسافت عرضه ویندوز ۱۱ خود را آغاز کرده است. اگر در این نسخه جدید شاهد وجود تغییراتی مثبت و جذاب هستیم، اما گویا محبوبیت ویندوز ۱۱ بسیار کمتر از حد انتظارات مایکروسافت بوده است. با ترنجی همراه باشید.

چرا محبوبیت ویندوز ۱۱ کمتر از انتظارات بوده است؟!

به نظر می‌رسد پس از عرضه نسبتا موفق ویندوز ۱۱ در پاییز گذشته و رشد پایدار آن در چند ماه اول، سرعت توزیع این سیستم عامل تا حد زیادی کاهش یافته است. داده‌های تحقیقاتی پلتفرم AdDuplex که سطح توزیع نسخه‌های مختلف هر سیستم عامل و نرم‌افزاری را بررسی کرده و به طور منظم گزارش‌هایی را در مورد نتایج کار انجام شده منتشر می‌کند، نشان می‌دهد محبوبیت ویندوز ۱۱ با افت چشمگیری مواجه شده است.

موسسه AdDuplex در تحقیقات خود از داده‌های جمع آوری شده از تقریبا ۵۰۰۰ برنامه کاربردی استفاده می‌کند که آن‌ها از AdDuplex SDK v.2 بهره می‌گیرند. اگرچه حجم نمونه در این مورد مشخص نشده است، اما گزارش‌های این پلتفرم معمولا شامل داده‌های جمع‌آوری‌شده از تقریبا ۶۰.۰۰۰ رایانه است. البته این یک نمونه کوچک است. اما به شما امکان می‌دهد تا فراز و نشیب نسخه‌های مختلف ویندوز را ردیابی کنید.

آموزش اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11

طبق گفته AdDuplex، سهم کاربران ویندوز ۱۱ در ماه مارس در مقایسه با نتیجه در ماه فوریه تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. در همان زمان، ویندوز ۱۰ نسخه 21H2 رشد کمی را در دوره انتشار این گزارش نشان داده است. تبدیل شدن به محبوب‌ترین نسخه ویندوز در ماه مارس نیز از جمله موفقیت‌های این سیستم عامل است. بر اساس داده‌های منتشر شده، تا ۲۹ مارس، سهم ویندوز ۱۱ حدود ۱۹.۴ درصد بوده است که در ماه فوریه کمی بیش از ۱۹.۳ درصد است.

محبوبیت ویندوز ۱۱

با وجود این افزایش اندک، ویندوز ۱۱ همچنان توانسته است تا در رتبه سوم از لحاظ محبوبیت باقی بماند. ویندوز ۱۰ نسخه 21H2 با افزایش نرخ استفاده از ۲۱ درصد در فوریه به ۲۸.۵ درصد در ماه مارس، پیشتاز بوده. در همان زمان، سهم ویندوز ۱۰ نسخه 21H1 برای مدت مشابه از ۲۷.۵ درصد به ۲۶.۵ درصد کاهش یافته است.

چرا نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت انتظارات این شرکت را برآورده نکرده است؟

بدیهی است که در پایان دوره پشتیبانی ویندوز ۱۰ نسخه 20H2، شاهد افزایش قابل توجهی در سهم ویندوز ۱۰ نسخه 21H2  هستیم. مایکروسافت در پیش‌بینی خود این آپدیت را برای دستگاه‌های سازگارتر عرضه کرده است تا کاربران آن‌ها بتوانند آپدیت‌های منظم را حتی پس از پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ نسخه 20H2 دریافت کنند. در مورد دلایل گسترش آهسته ویندوز ۱۱، اول از همه، باید به حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب این سیستم عامل توجه کنیم که همه رایانه‌های شخصی نمی‌توانند نیاز آن را برآورده کنند.

عرضه زودهنگام ویندوز ۱۲ به عنوان آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ بسیار محتمل است

 

علاوه بر این، ارتقا به ویندوز ۱۱ اختیاری است که این موضوع به گسترش این نسخه از سیستم عامل ویندوز کمکی نمی‌کند. در اخبار جداگانه، به گفته GizChina، به نظر می‌رسد که مایکروسافت به نظر افکار عمومی گوش داده است و فرآیند انتخاب یک مرورگر پیش فرض را ساده کرده است. این نوآوری در آپدیت KB5011563 که در اوایل این هفته منتشر شد، پیاده‌سازی شده است. پس از نصب، می‌توانید به معنای واقعی کلمه مرورگر پیش فرض را تنها با چند کلیک ماوس تغییر دهید. مشابه آنچه در ویندوز ۱۰ اتفاق می‌افتد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنید؟ به نظر شما مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نقاط قوت و ضعف این نسخه از سیستم عامل ویندوز چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان