حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحریم اپل و گوگل توسط روسیه درصورت عدم تأسیس دفاتر رسمی در این کشور

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، تجاری، گوگل

روسیه به‌تازگی از شرکت‌های فناوری که محصولات خود را در این کشور به‌فروش می‌رسانند، خواسته است تا به‌منظور اعمال قانون جدید، فروشگاه‌های خود را باز کرده و دفاتر رسمی در این کشور تأسیس کنند. این موضوع باید تا پایان سال 2021 اتفاق بیفتد؛ درغیر این‌صورت، روسیه به تحریم این شرکت‌ها که نام اپل و گوگل نیز درمیان آن‌ها به‌چشم می‌خورد، پرداخته و فعالیت رسمی آنان در این کشور ممکن است به‌طور کامل به‌حالت تعلیق درآید.

تحریم اپل و گوگل توسط روسیه

در ماه جولای، روسیه قانون جدیدی را تصویب کرد که بر اساس آن شرکت‌های اینترنتی خارجی با بیش از ۵۰۰ هزار کاربر روزانه، باید دفاتر محلی خود را در این کشور باز کنند. رویترز گزارش می‌دهد که در فهرستی از رگولاتور مخابرات روسیه، Roskomnadzor، ذکر شده است که سیزده شرکت درمجموع با معیارهای جدید مطابقت دارند که از عمده‌ترین آن‌ها می‌توان به اپل، گوگل، متا (فیس بوک)، توییتر، تیک تاک و تلگرام اشاره کرد.

طبق قانون جدید روسیه، شرکت‌هایی که دفاتر خود را به‌موقع باز نکنند ممکن است مشمول ممنوعیت یا محدودیت‌هایی در تبلیغات و جمع‌آوری داده‌های خود شوند. علاوه‌بر داشتن دفاتر در این کشور، شرکت‌ها باید در مورد محدود کردن دسترسی به اطلاعاتی که قوانین روسیه را نقض می‌کند، توافق کنند.

این بدان معناست که روسیه درنهایت می‌تواند محتوایی را که برای حضور در اینترنت مناسب نمی‌داند، مانند پست‌های ضد رئیس‌جمهور این کشور، سانسور کند. این به‌نوبه خود به معنای سرکوب سیاسی احتمالی نه‌تنها در رسانه‌های سنتی بلکه در شرکت‌های فناوری و رسانه‌های اجتماعی است.

تحریم اپل و گوگل توسط روسیه

تحریم اپل و گوگل توسط روسیه

همه این‌ها می‌تواند باعث شود بسیاری از شرکت‌ها، به‌ویژه آنهایی که در ایالات‌متحده مستقر هستند، به‌طور کامل از بازار روسیه خارج شوند. البته این بازار ازنظر حجم کاربران بسیار جذاب است، به این معنی که شرکت‌های فعلی آمریکایی اگر تصمیم به خروج از آن بگیرند به‌راحتی می‌توانند جای خود را به شرکت‌های چینی بدهند. همان‌طور که می‌دانید چین یکی دیگر از کشورهایی است که در مورد محتوای آنلاین و بازار داخلی خود بسیار سخت‌گیر است.

این موضوع، اولین موردی نیست که روسیه از شرکت‌های فناوری خارجی راضی نیست. اخیراً این کشور اپل را به‌دلیل نقض قوانین ضدانحصار، 12 میلیون دلار جریمه کرده است. بزرگ‌ترین کشور جهان همچنین سامسونگ را از فروش تلفن‌های تاشو خود در آنجا به‌دلیل نقض حق اختراع با یک شرکت سوئیسی منع کرده است.

درنهایت، گذشت زمان نشان خواهد داد که آیا روسیه به برنامه خود پایبند خواهد بود و آیا شرکت‌های موجود در لیست، دفاتر خود را در این کشور باز می‌کنند یا به‌طورکلی از این بازار خارج می‌شوند.

دیدگاه شما پیرامون تحریم احتمالی روسیه علیه بزرگان فناوری ازجمله اپل و گوگل درصورت عدم تأسیس دفاتر رسمی در این کشور چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

دو روز دیگه مجلس ما هم یه طرح جدید میده برای تحریم این دوتا
فقط کافیه روسیه یه کاری بکنه
☹️

HM-Royal

گوگل و اپل هم میگن بیلاخ
باز اپل بدلیل کارگر ارزان در مونتاژ محصولاتش در چین ناخواسته داره به چین باج میده یه حرفی، ولی با اینکار فقط مردم روسیه از استفاده از محصولات اپل و گوگل محروم میشن. در کل کمونیستای آشغال همیشه باید دست پایین رو داشته باشن

fencer33

اتفاقا اپل گوگل قبول هم میکنن براشون این چیزا مهم نیست خیلی کشور های دیگه هم بوده با بازار کوچک تر و بزرگ تر از روسیه با همچین قوانینی اپل و گوگل دارن پیروی میکنن وضعیت وقوانین سیاسی برای این شرکت ها مهم نیست که به قول شما بگن بیلاخ پول براشون مهمه که بازار100 خورده ای ملیون نفری روسیه رو هم نمیان در این صورت از دست بدن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی