حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایلان ماسک: اینترنت استارلینک در فیلیپین به زودی راه اندازی می‌شود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، اینترنت

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را باید یک جهش مثبت و رو به جلو در زمینه ارائه خدمات اینترنت برشمرد. این سرویس اکنون رفته رفته در کشورهای بیشتری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و حالا ایلان ماسک گفته است که اینترنت استارلینک در فیلیپین به زودی راه اندازی می‌شود. با ترنجی همراه باشید.

اینترنت استارلینک در فیلیپین؛ پایانی بر مشکلات این کشور در حوزه ارتباطاتی

روز پنجشنبه، خبرگزاری‌ها تایید کردند که اسپیس ایکس در حال آماده شدن برای راه اندازی سرویس اینترنت ماهواره‌ای Starlink در فیلیپین است. برای یادآوری، شرکت هوافضای ایلان ماسک در اوایل این ماه یک کامیون پر از پایانه‌های ماهواره‌ای Starlink را به اوکراین فرستاد. اکنون، این شرکت در آستانه ورود به آسیای جنوب شرقی است.

به گفته وزیر تجارت رامون لوپز، درخواست مجوز تجاری SpaceX در حال حاضر در حال انجام است. علاوه بر این، لوپز فاش کرد که این شرکت به دنبال مکان‌هایی برای gateway های خود است. علاوه بر این، طبق گزارش رویترز، لوپز تایید کرد که این شرکت در حال ایجاد یک شرکت تابعه کاملا تحت مالکیت در فیلیپین خواهد بود. گذشته از این، مرحله اول پرتاب حول محور استقرار سه gateway خواهد بود.

اینترنت استارلینک در فیلیپین

با این حال، لوپز جدول زمانی یا میزان بودجه هزینه شده برای این پرتاب را فاش نکرد. این اعلامیه قطعا مردم فیلیپین را خوشحال و شادمان می‌کند. برای کسانی که بی اطلاع هستند، باید بگوییم که این کشور یکی از بدترین اتصالات اینترنت جهان را دارد. با این وجود، فیلیپین همچنان با ۱۳۸ درصد، بالاترین نرخ نفوذ موبایل در منطقه را دارد. علاوه بر این، ۷۴ میلیون کاربر اینترنت در فیلیپین وجود دارد.

کاربران اینترنت این کشور حدود ۱۰ ساعت را به صورت آنلاین در این فضا سپری می‌کنند که در مقایسه با هر کشور دیگری در جهان طولانی‌ترین زمان است. به همین دلیل نیز این کشور به عنوان پایتخت رسانه‌های اجتماعی جهان شناخته شده است. علاوه بر این، فیلیپین رتبه ۶ را در لیست تعداد بیشترین کاربران فیس‌بوک دارد. این در حالی است که فیسبوک، حساب‌هایی را که Facebook Protect را فعال نکرده‌اند، حذف می‌کند. برای یادآوری، سازمان تجارت الکترونیک با رشد خیره کننده ۴۳ درصدی در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش ۳.۶ میلیارد دلاری بود. در حال حاضر، فروش این سازمان به احتمال زیاد به ۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ افزایش خواهد یافت.

میانگین سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک شرکت SpaceX در دنیا چقدر است؟

لوپز همچنین می‌گوید که ورود اسپیس ایکس به این کشور سرعت و اتصال اینترنت را بهبود می‌بخشد. این امر به MSME ها (شرکت‌های خرد، کوچک و متوسط) نیز کمک خواهد کرد. علاوه بر این، فین‌تک، تجارت الکترونیک و یادگیری آنلاین با ورود این شرکت به فیلیپین به تجربه‌ای بی‌نظیر تبدیل خواهند شد. در کنار این، با وجود افزایش برنامه‌های اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس، وقتی صحبت از پایگاه مصرف‌کنندگان رو به رشد در کشوری باشد، این شرکت از توسعه اینترنت خود در فیلیپین مطمئن است.

به گفته GizChina، نکته قابل توجه، تصمیم اسپیس ایکس برای ورود به فیلیپین پس از امضای اصلاحیه قانون خدمات عمومی است. قانون جدید از مالکیت کامل شرکت‌های خارجی در صنایع عمده فیلیپین مانند مخابرات پشتیبانی می‌کند. تری ریدون، عضو اندیشکده سیاست عمومی Infrawatch، گفته است که ورود سرویس پهنای باند ماهواره‌ای ایلان ماسک به کشور باعث تشویق رقابت و جذب سرمایه‌های خارجی بیشتر می‌شود.

اینترنت ماهواره ای استارلینک در آسمان تهران : فیروزآبادی می گوید به قیمتش می ارزد!

استارلینک اسپیس ایکس دارای مجموعه‌ای چشمگیر شامل بیش از ۱۴۰۰ ماهواره است که قادر به ارائه دسترسی به اینترنت حتی به مناطق دور افتاده است. این یک خبر خوب برای کاربران مشتاق رسانه‌های اجتماعی در فیلیپین است. آن‌ها در حال حاضر تنها به اینترنت 4G برای دسترسی به رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه خود متکی هستند. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا حضور استارلینک می‌تواند باعث بهبود وضعیت اینترنت فیلیپین شود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، ما فقط تنها کاری که میتونیم اینه که بشینیمو حسرت بوخوریم چون اینترنت استارلینک کل دنیا بره ایران نمیاد اونم بخاطر قوانین مسخره کشور ما هستش، یکی هم افغانستان که از ما بدتر هستن بازم خوشابحال ما که اینترنت دست وپاشکسته داریم، درکل اینکه خوشا بحال فیلیپینیها

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان