حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میانگین سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک شرکت SpaceX در دنیا چقدر است؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اینترنت، حتما بخوانید

اینترنت ماهواره ای با هدف گسترش بازه مشتریان بالقوه به وسعت جهان، در حال گسترش است. استارلینک به لطف حاشیه های ایلان ماسک یکی از سرویس های شناخته شده این زمینه است. پیش از این سرعت اینترنت شرکت Starlink را با هم بررسی کرده بودیم. حالا اما طبق داده های جدید شاهد بهبود میانگین سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک شرکت SpaceX در دنیا هستیم. اما این میانگین چقدر است؟

میانگین سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک

طبق گفته Ookla، میانگین سرعت دانلود Starlink از سرعت اینترنت ثابت در کشورهایی از جمله کانادا، فرانسه، آلمان، نیوزلند و بریتانیا بیشتر است.

بر اساس اطلاعات شرکت پشتیبان سرویس Speedtest، سرعت متوسط ​​دانلود Starlink (یعنی شبکه اینترنت ماهواره ای SpaceX) شروع به رقابت با سرعت اینترنت ارایه دهندگان ثابت زمینی کرده است.

به تازگی Ookla با تجزیه و تحلیل امتیازات اسپیدتست، گزارشی را منتشر کرد که به بررسی سرعت اینترنت Starlink در سه ماهه دوم پرداخت. بر اساس آن در ایالات متحده، سرعت دانلود متوسط ​​Starlink به 97.2 مگابیت در ثانیه رسید که نسبت به 65.7 مگابیت در ثانیه در سه ماهه اول افزایش دارد.

سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک در امریکا – سه ماهه دوم ۲۰۲۱

سرعت دانلود Starlink نسبت به سرعت دانلود متوسط ​​115.2 مگابیت بر ثانیه که Ookla برای ارائه دهندگان اینترنت ثابت در ایالات متحده در طول سه ماهه دوم ثبت کرده بود، فاصله چندانی ندارد. نرخ آپلود نیز خیلی عقب نیست اما تاخیر قابل توجهی وجود دارد.

بسته به منطقه ای که در ایالات متحده بررسی کنید، سرعت Starlink کاربر می تواند حتی از 115 مگابیت در ثانیه بیشتر باشد. به عنوان مثال، بالاترین سرعت متوسط ​​دانلود Starlink با 168 مگابیت در ثانیه در مورگان ایالت آلاباما یافت است. همچنین کمترین سرعت هم با 64.5 مگابیت در ثانیه در مدیسون ایالت ایندیانا بود.

افزایش سرعت اینترنت استارلینک در کشورهای دیگر

در کشورهای دیگر به صورت کلی، Starlink در حال حاضر از سرعت دانلود متوسط ​​ارائه دهندگان اینترنت ثابت فراتر رفته است. Ookla متوجه این روند در کانادا، فرانسه، آلمان، نیوزیلند و بریتانیا شد. نمودارهای مربوطه را می توانید اینجا ببینید:

 

اوکلا گفت:

«استارلینک در سه ماهه دوم سال 2021 با میانگین سرعت دانلود در بریتانیا (108.30 مگابیت در ثانیه) نسبت به میانگین این کشور برای اینترنت ثابت (50.14 مگابیت در ثانیه) سرعت بسیار بهتری را نشان داد. این امر استارلینک را برای مصرف‌کنندگان در سراسر بریتانیا و نه فقط کسانی که در مناطق عاری از اینترنت در شمال اسکاتلند سرگردان هستند، به جایگاه رقیب نزدیک‌تر می‌کند.»

اینترنت Starlink بی عیب و نقص نیست

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید Starlink بی عیب و نقص نیست. به گفته کاربران، این سرویس که از نظر فنی هنوز در مرحله بتا است، گاهی اوقات ممکن است دچار قطعی های مختصر شود. با این وجود، داده های Ookla نشان می دهد که SpaceX در حال پیشرفت برای افزایش کیفیت پهنای باند از طریق شبکه است، که اکنون به ۹۰ هزار کاربر در 12 کشور خدمات ارائه می دهد.

مقایسه استارلینک با دیگر سرویس های اینترنت ماهواره ای

مقایسه استارلینک با دیگر سرویس های اینترنت ماهواره ای

مقایسه استارلینک با دیگر سرویس های اینترنت ماهواره ای

اوکلا افزود:

“به طور مشخص Starlink تنها ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای با تاخیر متوسط ​​بود که تقریباً نزدیک به تاخیر موجود در اینترنت ثابت است”. به هر حال اما هنوز با آن فاصله دارد.

قیمت اینترنت ماهواره ای استارلینک

شرکت SpaceX برای اینترنت ماهواره ای Starlink در وب سایت رسمی خود هزینه ماهانه 99 دلار و هزینه اولیه 499 برای تجهیزات اولیه را عنوان کرده است. متأسفانه در دسترس بودن Starlink محدود است و در حال حاضر بیش از پانصد هزار نفر به ثبت پیش‌سفارش پرداختند.

نظر شما چیست؟ این سرعت برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)